معرفی و کاربرد آنتی ویروس👨‍💻🦟🕵️‍♀️

در معرفی و کاربرد آنتی ویروس باید گفت :

آنتی ویروس به محافظت از رایانه شما در برابر بدافزارها و مجرمان سایبری کمک می کند.

آنتی ویروس به داده ها نگاه می کند، صفحات وب، فایل ها، نرم افزارها، برنامه ها ، که از طریق شبکه به دستگاه های شما سفر می کنند ،تهدیدات شناخته شده را جستجو می کند و بر رفتار همه برنامه ها نظارت می کند و رفتار مشکوک را علامت گذاری می کند. به دنبال مسدود کردن یا حذف بدافزار در اسرع وقت است.

در معرفی و کاربرد آنتی ویروس: نداشتن آنتی ویروس چه خطراتی دارد؟

با توجه به مجموعه ای از تهدیدات سایبری که دائماً در حال ظهور هستند، محافظت از آنتی ویروس ضروری است.

 اگر نرم‌افزار محافظتی نصب نکرده‌اید، ممکن است در معرض خطر ابتلا به ویروس یا هدف قرار گرفتن توسط سایر نرم‌افزارهای مخرب قرار بگیرید که می‌توانند شناسایی نشده باقی بمانند و رایانه و دستگاه‌های تلفن همراه شما را خراب کنند.

در معرفی و کاربرد آنتی ویروس، آنتی ویروس برای چه کاری طراحی شده است؟

برای معرفی و کاربرد آنتی ویروس ها باید بگوییم که هدف آنها اسکن و از بین بردن ویروس های رایانه ای و سایر نرم افزارهای مخرب است که به عنوان بدافزار نیز شناخته می شوند. آنتی ویروس یک جزء حیاتی از استراتژی کلی امنیت آنلاین و رایانه شما در محافظت در برابر آن است.

 در معرفی و کاربرد آنتی ویروس، ویروس چیست؟

وقتی به سادگی نگاه کنیم، ویروس کامپیوتری شبیه ویروس سرماخوردگی است. این برنامه طوری طراحی شده است که از یک رایانه یا دستگاه به رایانه دیگر برود، خودش را کپی کند و کدها و برنامه های مخربی را پخش کند.

که ممکن است به سیستم عامل شما آسیب برساند و درآن نفوذ کند. ویروس‌ها برای دسترسی مجرمان به دستگاه‌های قربانیان طراحی شده‌اند.

این ویروس‌ها، جاسوس‌افزارها و سایر نرم‌افزارهای مخرب به عنوان بدافزار شناخته می‌شوند و می‌توانند به صورت مخفیانه روی رایانه یا دستگاه شما نصب شوند.

 بدافزارها می توانند هر کاری از خراب کردن دستگاه شما گرفته تا نظارت یا کنترل فعالیت آنلاین شما را انجام دهند. این کنترل ممکن است هکرها را قادر به ارسال هرزنامه و سرقت اطلاعات خصوصی شما کند که در نهایت می تواند منجر به سرقت هویت شود.

معرفی و کاربرد آنتی ویروس: وظایف آنتی ویروس چیست؟

  • مشخص کردن فایل های خاص برای شناسایی نرم افزارهای مخرب
  • برنامه ریزی اسکن خودکار
  • اسکن یک فایل یا کل رایانه به صلاحدید شما
  • حذف کدها و نرم افزارهای مخرب
  • تأیید ایمنی رایانه و سایر دستگاه‌ها

جرایم سایبری تکامل می یابد و پیچیده‌تر می‌شود، چه رایانه شخصی شما یا دستگاه‌های دیگر در یک شبکه بزرگ‌تر.

 اگر نرم‌افزار امنیتی ندارید، می‌توانید در را برای مجرمان سایبری باز کنید تا به حساس‌ترین اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند و به طور بالقوه کنترل رایانه و دستگاه‌های تلفن همراه خود را به دست آورید.

در معرفی و کاربرد آنتی ویروس: امضای بدافزار

بدافزار یا نرم افزار مخرب، ویروس ها و جاسوس افزارها را بدون اطلاع شما روی رایانه یا دستگاه شما نصب می کند.

بدافزار می تواند اطلاعات ورود شما را بدزدد، از رایانه شما برای ارسال هرزنامه استفاده کند، سیستم رایانه شما را خراب کند و اساساً به مجرمان سایبری اجازه دسترسی به دستگاه های شما و اطلاعات ذخیره شده در آنها و حتی توانایی نظارت و کنترل فعالیت آنلاین شما را بدهد.

در معرفی و کاربرد آنتی ویروس،باید گفت آنتی ویروس امضاهای بدافزار را شناسایی می کند که اثر انگشت دیجیتالی نرم افزارهای مخرب است. محافظت از آنتی ویروس می تواند کدهای مخرب خاصی را اسکن کند، ویروس های خاص را شناسایی کند و این برنامه ها را غیرفعال کند.

در حالی که محافظت از آنتی ویروس امضای بدافزار برای شناسایی و از بین بردن ویروس های شناخته شده کلیدی است، یک محدودیت ناتوانی آن در مقابله با ویروس های جدید است. محصول آنتی ویروس به سادگی حاوی این امضاهای ویروس جدید نیست.

در معرفی و کاربرد آنتی ویروس: مانیتورینگ سیستم

 

اینجاست که نرم افزار آنتی ویروس نظارت بر سیستم وارد عمل می شود. این محافظ آنتی ویروس می‌تواند نرم‌افزار و سیستم‌های رایانه‌ای را برای رفتار مشکوک یا غیرعادی کاربر کنترل کند.

به عنوان مثال، هشدارها زمانی ایجاد می‌شوند که کاربر به سایت‌های ناآشنا متصل می‌شود یا تلاش می‌کند به تعداد زیادی فایل دسترسی پیدا کند، یا زمانی که مصرف داده افزایش قابل توجهی داشته باشد.

در معرفی و کاربرد آنتی ویروس : یادگیری ماشینی

شکل دیگری از حفاظت می تواند تکنیک های یادگیری ماشینی باشد که رفتارهای “عادی” کامپیوتر یا شبکه را کنترل می کند. نرم افزار آنتی ویروس یادگیری ماشینی می تواند فعالیت های برنامه ها یا رایانه ها را در صورت مشکوک بودن محدود کند.

به طور خاص، تشخیص یادگیری ماشین الگوریتم‌هایی را برای تسهیل تشخیص بدافزار که دامنه وسیع‌تری دارد، پیاده‌سازی می‌کند. این نوع محافظت از آنتی ویروس مفید است زیرا در کنار سایر برنامه های آنتی ویروس کار می کند تا چندین لایه محافظت را ارائه دهد.

یکی از نمونه‌های یادگیری ماشینی طراحی جدیدترین نرم‌افزار آنتی ویروس مایکروسافت است که می‌تواند داده‌های بیش از 400 میلیون رایانه‌ای را که روی ویندوز10 کار می‌کنند جمع‌آوری کند تا بدافزار جدید را کشف کند.

آنتی ویروس از ما در برابر چه چیزی محافظت می کند؟

زیبایی بدافزار برای هکرها توانایی آن برای دسترسی یا آسیب رساندن به رایانه بدون اطلاع ماست.

 در معرفی و کاربرد آنتی ویروس باید بگوییم آنتی ویروس از ما در برابر موارد زیر محافظت می‌کند:

  • سرقت اطلاعات حساس
  • باج افزار: اخاذی
  • ویروس ها
  • کرم ها: پخش کپی ها بین رایانه ها
  • تروجان ها: یک چیز را وعده می دهند اما چیز دیگری را ارائه می دهند
  • تبلیغات
  • هرزنامه: انتشار ایمیل های ناخواسته

در معرفی و کاربرد آنتی ویروس: نرم افزار آنتی ویروس رایگان کار می کند؟

سوال رایج دیگر این است که آیا نرم افزار آنتی ویروس رایگان از ما محافظت می کند؟ اما آیا چیزی واقعاً رایگان است؟ آنتی ویروس “رایگان” به ناچار با تبلیغات و ردیابی و نصب ناخواسته ها پشتیبانی می کند و درآمد کسب می کند.

دانلود رایگان همچنین می تواند بدافزار را پنهان کند. اگر این مسیر را می روید، فقط نرم افزارهایی را از سایت هایی دانلود کنید که کاملا به آنها اعتماد دارید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که تنظیمات امنیتی شما به اندازه کافی برای شناسایی کدهای مخرب تنظیم شده است.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید که آیا باید به محافظت از آنتی ویروس رایگان اعتماد کرد؟ گزینه های پشتیبانی از سرقت هویت، امنیت موبایل و امنیت داده ها. این ویژگی های امنیتی مهم اغلب در نرم افزار رایگان وجود ندارد.

جستجو مطالب
جستجو کردن
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آدرس:

رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت

شماره تماس:

09362096232

پست الکترونیک:

info@designmoj.com

ثبت نام یا ورود
همین الان، اطلاعات خود رو وارد کنید و وارد سایت شوید