logo
جستجو کردن

معرفی چند موتور جست و جو🔎🏍🌍

Search Engine

در مقاله زیر به معرفی چند موتور جست و جو  وحقایقی در رابطه با موتورهای جستجو پرداختیم تا هر شخص یا رباتی که به این موضوع علاقه دارد و یا می خواهد با دنیای این سیستم ها بیشتر آشنا شود، بتواند این کار را به روشی آسان انجام دهد.

موتور جستجو چیست؟معرفی چند موتور جست و جو

موتورهای جستجو سیستم‌های کامپیوتری هستند که اطلاعات را ذخیره می‌کنند، آن‌ها را دسته‌بندی می‌کنند و زمانی که کاربر جستجو می‌کند به ما نشان می‌دهند.

موتورهای جستجو همیشه سعی می کنند به سؤالی که مطرح شده است پاسخی منسجم بدهند یا اطلاعاتی را نشان دهند که تا حد امکان با کلمات کلیدی مورد استفاده در جستجو مرتبط است.

موتورهای جستجو ابزاری است که به صورت روزانه توسط تعداد زیادی از مردم در سراسر جهان استفاده می شوند.

آنها کارهایی را که قبلاً بسیار سنگین تر بودند، ساده می کنند، مانند جستجوی هر نوع اطلاعات، و اغلب پاسخ دادن به هر سؤالی که ممکن است تقریباً فوری داشته باشیم. اگر نگاهی به گذشته بیندازیم، چندی پیش این وظایف بسیار دشوار بودند.

آنها برای یافتن پاسخ ها نیاز به جستجو در دایره المعارف ها، کتابخانه ها یا سایر منابع اطلاعاتی داشتند. با نتایج داده هایی که امروزه می توانیم به دست آوریم، هیچ مقایسه ای با کیفیت و تنوع اطلاعاتی که اکنون به آنها دسترسی داریم وجود ندارد.

موتورهای جستجوی اصلی کدامند؟ معرفی چند موتور جست و جو اصلی

وقتی این سوال را می پرسیم، پاسخ آنی است و در اکثریت قریب به اتفاق موارد، اولین کلمه ای که به ذهن خطور می کند گوگل است.

 بدون شک این موتور جستجوی اصلی در بخش بزرگی از جهان است، اما ما می‌توانیم موتورهای جستجوی دیگری مانند Bing را پیدا کنیم که امروزه کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد اما هنوز توسط بخش بزرگی از مردم استفاده می‌شود،  و یا یاهو.

اما در برخی کشورها درصد کاربران گوگل بسیار کمتر است و از موتورهای جستجوی دیگری مانند Yandez در روسیه یا Baidu در چین استفاده می کنند.

 نمایی از صفحه اصلی Yandex، موتور جستجوی روسی در معرفی چند موتور جست و جو:

 نمایی از صفحه اصلی Biadu، موتور جستجوی چینی در معرفی چند موتور جست و جو:

همانطور که می بینید، طرح برای همه موتورهای جستجو یکسان است. همه آنها یک کادر دارند که می توانید جستجو را در وسط آن بنویسید.

 نکته مشترک دیگر این است که مارک موتور جستجو معمولاً درست بالای کادر پیدا می شود، بنابراین به وضوح قابل مشاهده است.

و برخی از آنها به ما اجازه می‌دهند با استفاده از دسته‌ها دسترسی داشته باشیم، که می‌تواند به موتورهای جستجو به سمت نوع خاصی از نتیجه هدایت شود. این می تواند جستجو برای تصاویر، فیلم ها و غیره باشد.

مقایسه جهانی استفاده از موتورهای جستجوی مختلف و معرفی چند موتور جست و جو

اینها آمار جالبی است که توسط StatCounter ارائه شده است که در میان سایر موارد، داده های کاربران را از سپتامبر 2016 تا 2017 مقایسه می کند و درصد استفاده از موتورهای جستجوی مختلف را در سطح جهانی از رایانه های رومیزی نشان می دهد و نتایج زیر را نشان می دهد: 

اگر همین مقایسه را برای کاربران تلفن همراه انجام دهید، می‌توانیم درصد کاربران Google را حتی بیشتر کنیم:

با مقایسه و نگاه کردن فقط به اسپانیا، داده ها اولین برداشت ما را تایید می کند. 91.63 درصد از جستجوهای رایانه های اداری از Google و 99.11 درصد از تلفن های همراه استفاده می کنند.

معرفی چند موتور جست و جو اصلی:

  • خزنده

اینها مواردی هستند که در بالا ذکر شد و ما بیشتر به آنها عادت کرده ایم.

  • دایرکتوری ها

این نوع داده ها را با ذخیره بر اساس دسته بندی مدیریت می کند. بر خلاف موتورهای جستجوی سلسله مراتبی بالا که بیشتر توسط روبات ها ایجاد می شوند، جستجوها عمدتاً توسط افراد مدیریت می شوند.

  • موتورهای متاجستجو (جمع کننده)

موتورهای متاجستجو به ویژه قابل توجه هستند. آنها دقیقاً موتورهای جستجو نیستند، زیرا آنها اطلاعات را در داده های سایر موتورهای جستجو جستجو می کنند.

معرفی چند موتور جست و جو عبارتند از:

  • یپی
  • زاپمتا
  • متاکراولر

عنکبوت هایی که این سیستم های کامپیوتری استفاده می کنند چیست؟

عنکبوت ها معمولا ربات ها یا برنامه هایی هستند که یک کپی از تمام صفحاتی را که بازدید می کنند ذخیره می کنند. این عنکبوت ها وظیفه ردیابی و پیمایش تمامی صفحاتی که در شبکه ها (اینترنت) یافت می شوند را بر عهده دارند.

نمایه سازهای وب یا عنکبوت ها، هنگامی که از یک صفحه وب بازدید می کنید، اطلاعاتی را ذخیره می کنند که بعداً هنگام انجام جستجو در موتورهای جستجوی سلسله مراتبی مانند Google می توان به آنها دسترسی داشت. اطلاعات بر اساس دستورالعمل های هر موتور جستجو ذخیره می شود.

عنکبوت های وب با اشتیاق برای بلعیدن اطلاعات جدید و رفتن از مکانی به مکان دیگر با دنبال کردن پیوندهایی که پیدا می کنند، مسیر خود را طی می کنند.

 هنگامی که آنها به یک سایت جدید می رسند، آن را ردیابی می کنند و بعداً شروع به دنبال کردن پیوندهای آن می کنند، که در نهایت آنها را به وب سایت های جدید هدایت می کند. 

فهرست‌کننده‌های وب یا خزنده‌ها، فقط مدت زمان مشخصی را در وب‌سایت ما صرف می‌کنند. بنابراین، مهم است که صفحاتی را که مرتبط می‌دانیم و با استفاده از تکنیک‌های دیگر حذف می‌کنیم، به آنها پیشنهاد دهیم، صفحاتی که جذابیت کمتری دارند. زمانی که این خزنده ها در وب سایت ما صرف می کنند، بودجه خزیدن یا فرکانس جستجو نامیده می شود.

برای آشنایی با خدمات سئوی سایت دیزاین موج کلیک کنید.

این سیستم ها از چه شاخصی استفاده می کنند؟

این فهرستی از کلمات، عبارات یا اصطلاحات و آدرس‌های اینترنتی یا صفحات وب مربوط به آن‌ها است که توسط عنکبوت‌ها ایجاد می‌شود و اطلاعات را دسته‌بندی و به روز می‌کند تا زمانی که کاربر جستجو را انجام می‌دهد، اطلاعات به سرعت و یکپارچه پیدا شود. تمام این اطلاعات در یک پایگاه داده ذخیره می شود.

نتیجه

نتیجه ای که از مقاله معرفی چند موتور جست و جو دریافتیم این است که این سیستم ها برای ساده کردن زندگی ما هستند. وقتی در مورد چیزی شک داریم، سؤالی می‌پرسیم یا صرفاً به دنبال غنی‌سازی جستجوی خود هستیم ،موتور های جست و جو این کار را به روشی ساده و راحت برای ما انجام میدهند،و همانطور که قبلاً حدس زده بودیم، در معرفی چند موتور جست و جو ،گوگل پرکاربردترین موتور جستجو در جهان است.

جستجو مطالب
جستجو کردن
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آدرس:

رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت

شماره تماس:

09362096232

پست الکترونیک:

info@designmoj.com

ثبت نام یا ورود
همین الان، اطلاعات خود رو وارد کنید و وارد سایت شوید