7 راه برای کسب درآمد از یوتیوب – چه مقدار می توانید کسب درآمد از یوتیوب داشته باشید؟💰💻📸

youtube

راه های کسب درآمد از یوتیوب

یوتیوب دومین وبسایت محبوب در سراسر جهان است. به طور معمول روزانه، مردم بیشتر از 1 میلیارد ساعت مشغول تماشای ویدیوهای یوتویوب هستند.

برای کسب درآمد از کانال خود به داشتن یک پایگاه مشترک فوق‌العاده نیازی نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک مخاطب وفادار بسازید، محتوای جذاب ایجاد کنید و بهترین راه را برای کسب درآمد از یوتیوب انتخاب کنید. برای یافتن بهترین استراتژی‌های کسب درآمد از یوتیوب از طریق کانال خود، ادامه‌ی مقاله را مطالعه نمایید.

حدودا چه مقدار می توانید کسب درآمد از یوتیوب  داشته باشید؟

در سال 2019، کانال‌های یوتیوب که درآمد آنها 6 رقمی بود، حدود 40% افزایش داشت. تعداد کانال های با سود 5 رقمی نیز 50 درصد افزایش یافت.

 انتظار نداشته باشید که از لحظه ارسال اولین ویدیوی خود پول در بیاورید. راه موفقیت مسیری طولانی است. ابتدا شما باید یک سری مخاطب قوی ایجاد کنید و اعتماد آنها را جلب کنید و سپس به صورت منظم برای آنها محتوای جذاب تولید نمایید.

کسب درآمد از یوتیوب  به عوامل متعددی بستگی دارد:

  • رساندن تعداد مشترکین به بالای هزار کاربر
  • تعامل کاربران در کانال (بازدیدها، لایک ها، نظرات)
  • موضوعات کانال
  • مکان و جغرافیا (درآمد تبلیغات از کشوری به کشور دیگر متفاوت است)
  • روش کسب درآمد از یوتیوب

ده نفر از پردرآمدترین کاربران یوتیوب در سال 2019:

  1. دنیای رایان (26 میلیون دلار). زندگی یک پسر 9 ساله که هدایا را باز میکند، بازی مبکند، آزمایش های علمی انجام میدهد، موزیک ویدیو میسازد و…
  2. fashion plate excellent (20 میلیون دلار). پنج دوست در حال انجام ترفندهای ورزشی خنده دار.
  3. مانند نستیا (18 میلیون دلار). زندگی دختربچه‌ی 6 ساله ای که از شهربازی، بازی، اسباب بازی و هدیه لذت می برد.
  4. رت و لینک (17.5 میلیون دلار). ماجراهای دو کمدین.
  5. جفری استار (17 میلیون دلار). خواننده، استایلیست و میکاپ آرتیست مجلل که تکنیک های آرایشگری را به اشتراک می گذارد از زندگی شخصی خود صحبت می کند.
  6. پرستون (14 میلیون دلار): ولاگ بازی های ویدیویی.
  7. PewDiePie (13 میلیون دلار). بازی های ویدیویی و سفرکردن.
  8. Markiplier (13 میلیون دلار): ویدیوهای بازی خنده دار، اسکیت ها، پارودی ها و سایر سرگرمی ها.
  9. DanTDM (12 میلیون دلار). وبلاگ دیگری درباره بازی های ویدیویی.
  10. Mr beast  (12 میلیون دلار). بشردوستی، شیرین کاری های گران قیمت، و سرگرمی روزانه.

یکی از کانال های برجسته ی یوتیوب

کانالMr beast  (آقای هیولا) در سال 2021 به عنوان پردرآمد ترین کاربر یوتیوب 54 میلیون دلار در سال درآمد داشته.

کانال MrBeast  که علاقه مندان به بازی جیمی دونالدسون آن را اداره می کنند، در ژانویه ی سال 2022 حدود 87 میلیون مشترک داشت.

MrBeast کانالهای دیگر نیز دارد که آنها هم عملکرد خوبی داشته اند. به عنوان مثال کانالMrBeast Gaming  حدود 25 میلیون و Beast Reacts بیش از 14 میلیون نفر سابسکرایبر دارد. کانال MrBeast Shorts  نیز که بر روی تولید ویدیوهای کوتاه تمرکز دارد حدود 11 میلیون دنبال کننده دارد.

7 استراتژی برای کسب درآمد از یوتیوب

هیچ روش یکسانی برای کسب درآمد از یوتیوب جز فعالیت و تولید محتوای شما وجود ندارد. بهتر است که چند مورد از استراتژی های کسب درآمد یوتیوب را انتخاب کنید و آنها را ترکیب کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

1.      پیوستن به برنامه‌ی YouTube partner (شریک یوتویوب)

 

پس از پیوستن به برنامه YouTube partner ، همه میتوانند از طریق YouTube مقداری درآمد اضافی کسب کنند. برنامه شریک یوتویوب چند ویژگی عالی دارد که به یوتیوبرها امکان کسب درآمد از یوتیوب می دهد، از جمله:

 

·         درآمد از تبلیغات: همه‌ی کاربران YouTube واجد شرایط برای پخش تبلیغات در ویدیوهای خود پول دریافت میکنند.

·         درآمد ویژه یا Premium : زمانی که یک عضو Premium ویدیوی شما را تماشا می‌کند آن را دریافت میکنید.

·         عضویت: شما می توانید برای دسترسی به محتوای وژه از مشترکین خود هزینه‌ی اضافی دریافت کنید.

·         پرداخت‌های چت: live  طرفداران می‌توانند برای برجسته شدن پیام‌هایشان در live stream  شما هزینه کنند.

یوتوب-لوح
تبلیغات یوتویوب

برای واجد شرایط بودن در برنامه‌ی  YouTube، باید شرایط خاصی را رعایت کنید:

1.      حداقل 4000 ساعت تماشا در 12 ماه گذشته.

2.      داشتن بیش از 1000 مشترک در کانال.

3.      برنامه شریک YouTube باید در منطقه شما در دسترس باشد.

4.      باید حداقل 18  سال سن داشته باشید.

” نکات مهم:

کسب درآمد از یوتیوب و دریافت آن از یوتویوب در ایران به خاطر تحریم ها و عدم پشتیبانی سرویس ها با مشکلاتی مواجه است و به واسطه نیازمند است.

برای کسب درآمد از یوتیوب که یکی از دارایی‌های گوگل است به درست کردن اکانت گوگل ادسنس و اتصال آن به کانال یوتویوبتان توسط خودتان یا شرکت های واسطه نیز نیاز است.

2. فروش محصولات و کالا

برای کسب درآمد از یوتیوب میتوانید کالا بفروشید.

فروش کالا و سایر محصولات راهی مناسب برای کسب سود است. محصولاتی مانند لباس، لوازم آرایشی، لوازم جانبی یا موارد دیگر را متناسب با برند شخصی خود طراحی کنید.

از طرفداران خود کلاهبرداری نکنید و آنها را ناامید نکنید: آنها پول نقدی که به سختی به دست آورده اند را صرف خرید چیزی می کنند که شما تبلیغ می کنید! شرکای مناسب را برای ایجاد و منبع محصولات خود پیدا کنید، یک وب‌سایت راه‌اندازی کنید، و قفسه کالای YouTube را فعال کنید، که بعداً مورد بحث قرار خواهد گرفت.

کالاهای خود را در ویدیوهای خود تبلیغ کنید و به مخاطبان خود کمک کنید از طریق محصولات خود با شما ارتباط برقرار کنند. کالاهایی را که به آنها افتخار می‌کنید منتشر کنید تا طرفداران شما نیز از آنها لذت ببرند.

3. کمپینی برای تأمین مالی جمعی راه اندازی کنید

کمپین تامین مالی جمعی برای کسب درآمد از یوتیوب ایجاد کنید.

هیچ شرمی در درخواست کمک مالی وجود ندارد، به خصوص اگر آنها را به سمت ایجاد محتوای بیشتری سوق دهید که بینندگان شما از آن لذت ببرند.

یک حساب Patreon برای تامین مالی راحتتر راه‌اندازی کنید و آن را در انتهای ویدیوهای خود تبلیغ کنید تا آن بودجه اضافی را دریافت کنید. از حامیان خود با یک پیام شخصی صمیمانه، یک فریاد در ویدیوهای خود، یا به روش‌های خلاقانه دیگر برای پیشرفت بیشتر تشکر کنید.

4. محتوای حمایت شده ایجاد کنید

هنگامی که یک کانال YouTube موفق ایجاد کردید، مارک‌ها و برندها ممکن است با پیشنهاد محتوای حمایت شده با شما تماس بگیرند. اگر اینجا هستید که یاد می‌گیرید چگونه کسب درآمد از یوتیوب داشته باشید، این گزینه را نادیده نگیرید. محتوای حمایت شده می تواند یکی از سودآورترین منابع کسب درآمد از یوتیوب باشد.

با مارک های باکیفیت که با ارزش ها و محتوای شما همسو هستند شریک شوید. اگر یک YouTuber ورزشی هستید، تبلیغ مکمل‌های تناسب اندام می‌تواند منطقی باشد – اما اگر آزمایش‌های علمی ایجاد کنید چه؟

با تخصص و ژانر خود کار کنید و چیزی را که به یک دوست توصیه نمی کنید تبلیغ نکنید. در غیر این صورت، اعتماد مخاطبان به شما آسیب خواهد دید.

در مورد محتوای حمایت شده خود شفاف بمانید و دستورالعمل های محلی خود را در مورد نحوه افشای آشکار اینکه پول دریافت می کنید بررسی کنید. ویژگی تبلیغات پولی YouTube می تواند برایتان مفید باشد.

5. وارد بازاریابی وابسته شوید

بازاریابی وابسته مشابه ایجاد محتوای حمایت شده است. به جای دریافت مبلغ ثابت برای تبلیغ خود، به این معنی است که برای هر فروش انجام شده از طریق پیوند وابسته خود کمیسیون دریافت می کنید.

همان قوانین حمایت مالی اعمال می شود: شرکای خود را عاقلانه انتخاب کنید و در مورد تبلیغات پولی صادق باشید. اگر محصول شریک وابسته شما برای مخاطبان شما مناسب است، می توانید از طریق این استراتژی درآمدهای زیادی کسب کنید.

6. اجازه دهید مخاطبانتان از طریق «تامین مالی طرفداران» به شما کمک کنند

از طریق کمک مالی طرفداران در YouTube کسب درآمد کنید

اگر در ایالات متحده، استرالیا، ژاپن یا مکزیک هستید، Fan Funding  را بررسی کنید. اگر شرایط را دارید، وضعیت و ویژگی‌ها را در Creator Studio بررسی کنید تا ویژگی Fan Funding را فعال کنید.

برای دریافت وجوه، پیوندی به حساب Google Payments اضافه کنید و یک پیام تبریک و تشکر شخصی برای حامیان خود تنظیم کنید.

7. برای محتوای خود به رسانه ها مجوز دهید

وقتی در یوتیوب وایرال می شوید، خبرگزاری ها یک از شما نسخه ای از محتوایتان می خواهند. مجوز دادن به محتوای خود، به ویژه موفق ترین ویدیوهای شما، موجب می‌شود شرکت های رسانه ای به شما پول پرداخت کنند.

به یک بازار حقوق ویدیو بپیوندید که در آن شرکت‌ها می‌توانند محتوای شما را بررسی کرده و مجوز بگیرند. همیشه جزئیات تماس خود را در بخش درباره خود نیز به روز نگه دارید و یک آدرس ایمیل حرفه ای برای سوالات تجاری تنظیم کنید.

 

 

همچنین میتوانید برای آشنایی با روش های درآمدزایی یوتیوب مقاله‌ی کسب درآمد یوتیوب را مطالعه کنید.

جستجو مطالب
جستجو کردن
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آدرس:

رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت

شماره تماس:

09362096232

پست الکترونیک:

info@designmoj.com

ثبت نام یا ورود
همین الان، اطلاعات خود رو وارد کنید و وارد سایت شوید