وی پی ان چیست؟/برای جه مواردی استفاده می‌شود؟🔐🛰🛡

vpn

وی پی ان چیست؟

VPN مخفف شبکه خصوصی مجازی است.

VPN‌ها از نیاز شرکت‌ها به دسترسی افراد به سیستم رایانه‌ای از راه دور، اما با همان اعتبار شخصی که از شبکه خانگی وارد می‌شود، شکل گرفته است.

این معمولاً امکان پذیر نیست – خوب، نه بدون تعداد زیادی کابل کشی و دانش جدی – اما با راه اندازی یک برنامه خاص، یک کلاینت VPN، می توانید رایانه ای را که با آن صحبت می کنید فریب دهید که عضو آن هستید. از همان شبکه

در اصل، شما در حال ایجاد یک شبکه در فضای مجازی هستید، به این معنی که فضای مجازی است، نه از لحاظ فیزیکی به یکدیگر متصل است.

 از آنجایی که رمز عبور محافظت شده است، خصوصی نیز هست، بنابراین شما می روید، یک شبکه خصوصی مجازی.

وی پی ان چیست؟ VPN  اساساً فضایی آنلاین است که می توانید بدون دسترسی دیگران از آن استفاده کنید، مانند این است که یک مینی اینترنت کوچک خصوصی داشته باشید.

وی پی ان چیست؟ برای چه مواردی استفاده می شود؟

مسئله این است که این مینی اینترنت کوچک به خودی خود چندان جالب نیست، مگر اینکه بتوانید آن را با چیزهایی پر کنید.

 این کاری است که بسیاری از شرکت ها و همچنین موسسات دانشگاهی مانند دانشگاه فوردهام انجام می دهند. کارمندان و دانش‌آموزان می‌توانند از یک کلاینت VPN برای ورود به سرور محلی استفاده کنند که گویی در پردازنده مرکزی نشسته‌اند و آزادانه به آن دسترسی داشته باشند.

کاربرد اصلی وی پی ان چیست؟

با این حال، کاربرد اصلی VPN ها شبکه کوچکی نیست که برای خود ایجاد می کنند، بلکه استفاده از شبکه برای دسترسی به اینترنت است.

 دلیل این امر بسیار ساده است: زمانی که از VPN استفاده می کنید، به عنوان “شما” در اینترنت نشان داده نمی شوید، بلکه به عنوان شبکه ظاهر می شوید.

 این بدان معنی است که شما اساساً هویت خود را در پشت هویت شبکه پنهان می کنید و ردیابی شما را غیرممکن می کند.

وی پی ان چیست؟ چگونه کار میکند؟

این نقطه قوت بزرگ VPN ها است و چرا که آنها ابزار شماره یک در هنگام محافظت از هویت آنلاین شما هستند.

 برای مثال، اگر از VPN برای دسترسی به یک وب‌سایت مبهم استفاده می‌کنید و سعی می‌کنند شما را ردیابی کنند، تنها چیزی که پیدا می‌کنند شبکه‌ای است که از طریق آن به آن دسترسی پیدا کرده‌اید.

این ناشناس بودن به ارائه‌دهنده خدمات اینترنت شما نیز می‌رسد: تنها چیزی که آنها می‌توانند ببینند اتصال VPN است که شما ایجاد کرده‌اید، نه چیز دیگری.

علاوه بر این نگرانی‌های جهانی، افرادی که در کشورهایی زندگی می‌کنند که اینترنت را سانسور می‌کنند، از VPN‌ها نیز بسیار راضی هستند، زیرا استفاده از آن به آنها اجازه می‌دهد به اینترنت «واقعی» دسترسی داشته باشند تا نمایش  محتوایی که کشورشان ارائه کرده است.

گفته می‌شود، با ایده‌های عجیبی که از سیاستمداران در ایالات متحده و اروپا بیرون می‌آید، بخش‌هایی از جهان توسعه‌یافته‌تر ممکن است به زودی راه چین را در پیش بگیرند .

وی پی ان چیست؟ کارکرد vpn

تا اینجا، خیلی خوب است: VPN ها تقریباً جادویی به نظر می رسند، اینطور نیست؟

آن‌ها ناشناس ماندن را می‌دهند و به شما اجازه می‌دهند بدون نگرانی از اینکه کسی با شما نگاه می‌کند، مرور کنید.

VPN ها این کار را با جایگزین کردن آدرس IP شما (IP مخفف پروتکل اینترنت، که معادل وب آدرس خیابان شما است) با آدرس VPN انجام می دهند.

حال، اگر این تمام کاری است که یک VPN انجام داده است، از نظر فنی یک پروکسی خواهد بود، سرویسی که به سادگی ترافیک را تغییر مسیر می دهد، که ذاتاً ناامن هستند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت ها، مقاله پروکسی چیست؟ سایت ما را برسی کنید.

این ناامنی در این واقعیت نهفته است که هر آنچه را که از طریق اتصال اینترنتی IPv4 یا IPv6 ارسال می‌کنید (روش استانداردی که بیت‌ها و بایت‌هایی که داده‌ها را تشکیل می‌دهند)، شخص ثالث می‌تواند به سادگی به آن نگاه کند و سپس آن را برای خود بخواند.

 ترافیک اینترنت ذاتاً ناامن است، مگر اینکه آن ترافیک را رمزگذاری کنید.

وجه تمایز پروکسی با وی پی ان چیست؟

این رمزگذاری چیزی است که VPN ها را از پروکسی ها متمایز می کند. VPN یک تونل به اصطلاح امن بین رایانه شما به سرور VPN ایجاد می کند.

تمام ترافیک شما از طریق این تونل هدایت می شود و هیچ کس نمی تواند به دلیل یک یا حتی گاهی چندین لایه رمزگذاری بررسی کند که در آنجا چه می گذرد.

توجه داشته باشید که این بدان معنی است که خود سرویس VPN می داند که شما در حال انجام چه کاری هستید، مگر اینکه یک خط مشی “بدون گزارش” وجود داشته باشد.

اکثر سرویس‌های مناسب، گزارش‌های شما را نگه نمی‌دارند (به جز برخی اطلاعات اولیه، که به عنوان ابرداده شناخته می‌شوند)، اگرچه متأسفانه تعداد زیادی خدمات نادرست نیز وجود دارد.

وی پی ان چیست؟ vpn  های خوب و بد

همه سرویس‌های VPN یکسان ایجاد نمی‌شوند، که باعث می‌شود تعجب کنید که VPN‌ها چقدر امن هستند .

 در واقع، خدمات غیرقابل اعتماد زیادی در آنجا وجود دارد.

تخلفات اصلی این موارد این است که حتی ممکن است اصلاً ترافیک شما را رمزگذاری نکنند (تصور کنید که مثلاً در چین این اتفاق برای شما می افتد) یا آن را رمزگذاری می کنند، اما سپس داده های شما را به بازاریابان می فروشند.

به طور کلی، بهترین خدمات VPN پولی هستند، فقط چند استثنا وجود دارد اگرچه حتی بین بهترین خدمات نیز تفاوت های زیادی وجود دارد، اما همه آنها چند ویژگی مشترک دارند.

ملاک اعتماد به وی پی ان چیست؟

اول از همه، آنها رمزگذاری پیشرفته را ارائه می دهند. این باید ناگفته نماند. با این حال، مشکل این است که رمزگذاری پیشرفته اتصال اینترنت شما را کمی کند می کند، علاوه بر کاهش سرعتی که قبلاً با ارسال سیگنال خود از طریق مکان دیگری با آن مواجه شده اید.

سریع‌ترین سرویس‌های VPN ممکن است فقط 10 درصد افت داشته باشند، در حالی که برخی ممکن است تا خزیدن مطلق کند شوند.

ترفند دیگر این است که یک ارائه دهنده VPN را با سرورهای زیادی که در سراسر جهان پراکنده شده اند انتخاب کنید، و پیدا کردن یکی که سرعت مناسبی به شما ارائه می دهد آسان تر می کند.

از نیاز های اصلی وی پی ان چیست؟

کاربر پسند بودن یکی دیگر از نیازهای اصلی است، به خصوص اگر بزرگ ترین گیک اطراف نباشید. به طور کلی، شما می خواهید به دنبال ارائه دهنده ای باشید که رابط کاربری واضحی داشته باشد و دکمه های مبهم زیادی نداشته باشد.

با این حال، در هر مورد، همیشه مطمئن شوید که آیا با یک سرویس با حسن نیت سروکار دارید.

وی پی ان چیست؟چه انتظاری باید داشت؟

در عین حال، حتی از بهترین خدمات VPN نیز انتظار زیادی نداشته باشید. اگرچه VPN ها راهی عالی برای محافظت از خود به صورت آنلاین هستند، به سادگی محدودیت هایی وجود دارد.

 پس از همه، شما تقریباً فقط گزارش هایی را که ISP خود نگه می دارد با مواردی که توسط ارائه دهنده VPN نگهداری می شود مبادله می کنید. تقریباً هر سرویسی که وجود دارد ادعا می کند که هیچ گزارشی را نگه نمی دارد و بررسی آن اظهارات، خوب، به نوعی غیرممکن است.

نتیجه

همانطور که اقدامات امنیتی DIY انجام می شود، یک شبکه خصوصی مجازی اولین خط دفاعی در برابر افرادی است که سعی می کنند از داده ها و رفتار آنلاین شما جاسوسی کنند، حتی اگر آنها کامل نباشند.

امیدواریم این مقاله چند سوالی را که ممکن است داشتید برطرف کرده باشد و شما را به حفظ امنیت و حریم خصوصی خود نزدیکتر کرده باشد.

جستجو مطالب
جستجو کردن
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آدرس:

رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت

شماره تماس:

09362096232

پست الکترونیک:

info@designmoj.com

ثبت نام یا ورود
همین الان، اطلاعات خود رو وارد کنید و وارد سایت شوید