نرم افزارهای ویرایش صوتی🔊🎛🎙

بهترین نرم افزارهای ویرایش صوتی

برای ایجاد یک پادکست، قطع مکث های ضبط شده در وبینار، یا افزودن جلوه ها به موسیقی متن فیلم، به نرم افزار ویرایش صدا نیاز دارید.

 اینکه کدام یک از نرم افزارهای ویرایش صوتی  را انتخاب می کنید در نهایت به چند عامل بستگی دارد: اینکه برای چه کاری از ویرایشگر استفاده می کنید، سطح مهارت کلی شما و بودجه شما.

هیچ کدام از نرم افزارهای ویرایش صوتی یکسان نیستند ، اما پس از آزمایش ده ها ابزار، در اینجا تعدادی از بهترین نرم افزارهای ویرایش صوتی را برای موارد مختلف ارائه خواهیم کرد.

چه چیزی یک ویرایشگر صوتی عالی را می سازد؟

نرم افزارهای ویرایش صوتی صرفاً با در نظر گرفتن ویرایش صدا طراحی شده اند. بسیاری از ایستگاه های کاری صوتی دیجیتال  (DAW) دارای ویژگی های ویرایش صدا هستند اما در نهایت با در نظر گرفتن تولید موسیقی طراحی شده اند.

 ما فقط نرم افزارهای ویرایش صوتی واقعی را برای گنجاندن در این قطعه انتخاب کرده ایم.

هر کدام از نرم افزارهای ویرایش صوتی ای که انتخاب کرده‌ایم دارای مجموعه کاملی از کنترل‌های ویرایش اولیه است. این روش دستکاری صدا است، از جمله ضبط از میکروفون، انتخاب صدا در شکل موج، کپی و چسباندن، و حذف صدا از جدول زمانی.

شما باید بتوانید از هر یک از این نرم افزارهای ویرایش صوتی برای کاهش اندازه یک فایل صوتی یا ادغام دو فایل با یکدیگر استفاده کنید.

 این نوع از ویرایش‌های ساده شکل موج اغلب به عنوان ویرایش مخرب شناخته می‌شوند، که در آن ویرایش‌هایی که روی فایل انجام می‌دهید، با کلیک روی ذخیره ، نسخه اصلی را بازنویسی می‌کنند.

ما برنامه های مختلفی را انتخاب کرده ایم که چیزی منحصر به فرد را به جدول می آورند. همه این ویژگی‌ها برای همه افرادی که به دنبال نرم افزارهای ویرایش صوتی هستند ضروری نیستند، و تصمیم نهایی شما به وظیفه و سطح کلی تخصص شما بستگی دارد:

برخی از برنامه‌ها این کار را برای ویرایشگر صوتی با تجربه کمتر آسان می‌کنند. رابط کاربری نامرتب و گردش کار ساده تضمین می کند که ویژگی های غیر ضروری مانع از اصول اولیه نمی شوند.

 برخی از ویرایشگران این کار را یک قدم فراتر می گذارند و سطوح صوتی را برای شما مدیریت می کنند. برخی دیگر تعمیرات با یک کلیک را برای حذف صدای خش خش و پاپ از ضبط شما ارائه می دهند.

برای پروژه های پیچیده تر، ممکن است به یک ویرایشگر چند آهنگی نیاز باشد. اینها ممکن است از ضبط چندین منبع به طور همزمان یا ویرایش های غیرمخرب مبتنی بر کلیپ پشتیبانی کنند.

 اگر در حال تهیه پادکست هستید و می خواهید از جلوه های صوتی یا موسیقی پس زمینه در کنار آهنگ صوتی اصلی خود استفاده کنید، ممکن است این ویژگی ها برای شما مفید باشد. آنها همچنین از منابع سیستم بیشتری نسبت به ویرایش شکل موج مخرب ساده استفاده می کنند.

ویرایش صدا فقط ضبط و جابجایی فایل های صوتی نیست. افکت ها برای تعمیر و تقویت صدای شما نیز مفید هستند.

 اینها شامل فشرده سازی آهنگ ها برای صاف کردن صدای ضبط شده با حجم متفاوت، استفاده از یک اکولایزر برای تقویت یا کاهش فرکانس های خاص و اعمال فیلترهایی است که صدای فایل شما را به شدت تغییر می دهد. برخی از ویرایشگرها حتی از جلوه های خارجی از طریق پلاگین ها پشتیبانی می کنند.

بهترین نرم افزارهای ویرایش صوتی

 Adobe Audition CC (macOS، Windows)

 برای یک ویرایشگر همه جانبه البته با هزینه

Adobe Audition CC یکی از نرم افزارهای ویرایش صوتی قدرتمند است که همچنان استانداردهای صنعتی را با مدل قیمتی مناسب به پیش می برد. این برنامه هر ساله با ویژگی های جدید و سازگاری گسترده با آخرین نسخه های macOS و Windows به روز می شود.

Audition می تواند هم به عنوان یک تک آهنگ و هم به عنوان یک میکسر چند آهنگ برای ضبط و لایه بندی صداها عمل کند. این برنامه می تواند به عنوان یک ایستگاه کاری صوتی دیجیتال کامل با پشتیبانی از ضبط چندین منبع به طور همزمان و همچنین پلاگین های خارجی (VST، VST3، و AU) استفاده شود.

Adobe همچنین بهترین ابزارهای بازیابی صدا را در کلاس خود اضافه کرده است که به شما امکان می دهد نمونه ای از “نویز” را در ضبط خود بگیرید، سپس آن محدوده ناخواسته صدا را از کل فایل حذف کنید.

همچنین می توانید از کاهش نویز تطبیقی ​​(که به صورت هوشمند صدای نامطلوب را برای شما تشخیص می دهد) و بهبود خودکار یا نقطه ای برای حذف ضربه ها و کلیک ها استفاده کنید.

می‌توانید اقداماتی که اغلب استفاده می‌کنید ذخیره کنید تا همیشه با یک کلیک در منوی موارد دلخواه فاصله داشته باشند.

با طرح‌بندی‌هایی برای ویرایش صدا تا ویدیو، تولید رادیو، و تنظیمات مانیتور دوگانه، رابط Audition را به راحتی تغییر دهید تا متناسب با وظیفه فعلی‌تان باشد. همه این ویژگی‌ها Adobe Audition را به یک ویرایشگر صوتی بسیار توانا و البته گران قیمت تبدیل می‌کند.

Audacity (macOS، Windows، Linux)

 برای ویرایش و ضبط چند آهنگ به صورت رایگان

Audacity از تواناترین نرم افزارهای ویرایش صوتی رایگانی است که با پول نمی توان خرید. مجموعه کاملی از ابزارهای ویرایش و مسترینگ از جمله شکل موج مخرب و ویرایش چند آهنگی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

 علیرغم استفاده از یک مدل توسعه منبع باز، Audacity دارای ویژگی های زیادی است که معمولاً برای محصولات پولی محفوظ است.

این ویرایشگر مجموعه ای از افکت ها از جمله کمپرسور، کاهش نویز و ابزار تعمیر خودکار را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین از افکت های صوتی خارجی و پلاگین های تولید کننده صدا در فرمت های VST، AU، LADSPA و LV2 پشتیبانی می شود.

 Audacity به دلیل ریشه های منبع باز خود، از واردات و صادرات طیف گسترده ای از فرمت ها مانند Ogg Vorbis، FLAC و M4A پشتیبانی می کند.

رابط کاربری ساده و کمی بدشکل آن را در مقایسه با برخی از رقبای خود ناامید می کند. شما نمی توانید چندین منبع صوتی را همزمان ضبط کنید یا ویرایش های غیر مخرب انجام دهید. با توجه به اینکه بدون برچسب قیمت عرضه می شود، می توانیم محدودیت ها را ببخشیم.

ocenaudio (macOS، Windows، Linux)

 برای ویرایش های ساده و سریع به صورت رایگان

ocenaudio یکی از نرم افزارهای ویرایش صوتی تک آهنگ رایگان برای ویرایش های مخرب فایل های صوتی است. این یک ابزار همه جانبه توانا با یک رابط تمیز و حداقلی است که آن را از Audacity نسبتاً به هم ریخته متمایز می کند.

نشانگرها را به فایل‌های خود اضافه کنید، کانال‌های خاصی را ویرایش کنید، و پیش از صادر کردن فایل‌های ضبط شده، ابرداده‌ها را دستکاری کنید.

علاوه بر عملیات اولیه برش و کلیپ بورد، ocenaudio همچنین شامل تعدادی افکت و پشتیبانی از پلاگین های( VST و پلاگین های AU در مک) می شود.

اینها شامل عملیات ساده کاهش نویز، فیلترها، یک اکولایزر 31 باند، به علاوه تنظیم زمان و گام است. برای دسترسی سریع به عملکردهایی مانند برش، کپی و حذف و دیدن کدهای دقیق، صدا را برجسته کنید.

این یک ویرایشگر ساده است، اما برای کاربرانی که رابط Audacity را بسیار سخت و بی‌نقص می‌دانند، عالی است.

به لطف مدیریت هوشمندانه حافظه، ocenaudio برای ویرایش فایل‌های بزرگ بدون ضربه زدن به عملکرد عالی است.

چیزی که برای ویرایشگرهای رایگان نادر است. اگر به پشتیبانی چند آهنگ یا همه افکت‌ها و پلاگین‌های موجود در Audacity نیاز ندارید، ocenaudio ویرایشگر مناسب شماست. همچنین به طور قابل توجهی ظاهر بهتری دارد.

Acoustica Standard Edition (macOS، Windows)

 برای ایجاد و استقرار زنجیره های افکت

    Acoustica Standard Edition بیش از حد متوسط ​​ویرایشگر صوتی رایگان شما را در بسته‌ای ارائه می‌کند که به ضرر شما نیست. این یک ویرایشگر صوتی با وضوح بالا، با پشتیبانی از صدای 32 بیتی و نرخ نمونه تا 384 کیلوهرتز است.

می‌توانید از Acoustica برای ویرایش شکل موج تک آهنگی یا میکس چند آهنگی استفاده کنید، جایی که می‌توانید کلیپ‌ها را روی یک خط زمانی حلقه، کشیده و محو کنید.

جلوه های اصلی شامل یک محدود کننده، یک اکولایزر و مجموعه ای از ابزارهای بازیابی صدا برای حذف صدای خش خش، پاپ و زمزمه از ضبط شده است.

Acoustica همچنین از پلاگین های خارجی در فرمت های VST، VST3 و AU پشتیبانی می کند. هر یک از اینها را می توان به هم متصل کرد، ذخیره کرد و با یک کلیک در چندین جلسه و فایل مستقر کرد.

با کلیک بر روی دکمه + برای افزودن اکولایزرها، محدود کننده ها، پلاگین ها و موارد دیگر، جلوه های خود را در کادر Processing Chain در رابط اصلی ایجاد کنید. Acoustica همچنین با استانداردهای پخش رایج مطابقت دارد و کار با موسیقی متن فیلم را آسان می کند.

 

همچنین بخوانید: نرم افزارهای طراحی گرافیکی

جستجو مطالب
جستجو کردن
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آدرس:

رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت

شماره تماس:

09362096232

پست الکترونیک:

info@designmoj.com

ثبت نام یا ورود
همین الان، اطلاعات خود رو وارد کنید و وارد سایت شوید