موشن گرافیک چیست؟/تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک چیست؟🎞✨🐱‍🏍

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک به طراحی گرافیک متحرک اشاره دارد. آنها قطعاتی از انیمیشن یا فیلم دیجیتال هستند که توهم حرکت را ایجاد می کنند. طراحان گرافیک معمولاً آنها را با صدا برای پروژه های چند رسانه ای ترکیب می کنند.

ویژگی های موشن گرافیک

  • ویدئوهای گرافیکی حرکتی به ایجاد یک نقطه یا هدایت یک عمل کمک می‌کنند

ویدیوهای موشن گرافیک معمولاً حداقل دارای متن متحرک هستند. آنها همچنین می توانند موسیقی تنظیم حالت، صداگذاری، و سایر اشکال متحرک و موارد دیگر داشته باشند. این ویدئوها با توسل به احساسات و نیازهای انسان، با موفقیت بر یک نکته تأکید می‌کنند یا یک عمل خاص را هدایت می‌کنند.

  • درک محتوا را آسان تر می کند

از نمودارها گرفته تا نمودارهای میله‌ای، جدول‌های زمانی، یا حتی مفاهیم انتزاعی و ناملموس، ویدیوهای موشن گرافیک درک مفهوم یک موقعیت را برای ما آسان می‌کنند. بسیاری از ویدیوهای توضیح دهنده در نهایت به ویدیوهای Motion graphics تبدیل می شوند.

  • نیاز کمی به بیننده دارند.

اکثر ویدیوهای Motion graphics  کوتاه هستند. بنابراین بینندگان می توانند تنها بنشینند، استراحت کنند و یک Motion graphics یا یک ویدیوی متحرک را تماشا کنند تا در مدت زمان کوتاهی چیزی یاد بگیرند یا بفهمند.

  • فیلم های Motion graphics به راحتی قابل استفاده مجدد هستند.

مانند هر ویدیوی دیگری، یک ویدیوی Motion graphics نیز می‌تواند به قطعات کوچک‌تر بریده شود. می‌توانید از یک ویدیو برای فیس‌بوک ، اینستاگرام ، توییتر و موارد دیگر برش‌های تبلیغاتی ایجاد کنید.

تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک چیست؟

همانطور که قبلا توضیح داده شد، Motion graphics شامل متحرک سازی یک نمودار، یک اینفوگرافیک یا حتی طراحی وب است. Motion graphics با تنظیم اشیاء انتزاعی، متن و سایر عناصر گرافیکی به حرکت مرتبط است.

در مقابل، انیمیشن به عنوان یک فرم هنری خاص بیشتر بر روی جلوه‌های سینمایی و تکنیک‌های داستان‌گویی تمرکز می‌کند تا یک روایت را بسازد.

بنابراین، اگر ویدیوی شما برای بیان یک نکته استفاده می‌شود، انیمیشن متحرک گرافیکی(Motion graphics )خواهد بود. اما اگر ویدیوی شما بیشتر شبیه یک فیلم پیکسار است و شخصیت را به یک سفر احساسی می برد، بیشتر تحت عنوان انیمیشن قرار می گیرد.

موشن گرافیک
موشن گرافی

چه زمانی یک برند باید از ویدئوهای موشن گرافیک استفاده کند؟

  • برای ترسیم یا تاکید بر حقایق و نشان دادن نکته ای که می خواهید بیان کنید بهترین است.
  • زمانی استفاده می شود که نیازی به روایت داستان پیچیده نباشد.
  • ویدئوهای Motion graphics می توانند خدمات یا محصولات شما را تجزیه کرده و آنها را به شکلی تحسین برانگیز ارائه دهند.
  • به یاد داشته باشید که Motion graphics کمک بصری اصلی است، بنابراین در آموزش ایده های سخت درک از طریق تصاویرعالی عمل می‌کند.

اگر می‌خواهید جنبه‌های احساسی یک داستان را برجسته کنید، روایت پیچیده‌ای ارائه دهید یا اگر نیاز دارید با مخاطبان خود در سطحی عمیق و احساسی ارتباط برقرار کنید یا عناصر گرافیکی متحرک را اضافه کنید سراغ انواع انیمیشن‌های دیگر بروید.

 نمونه هایی از موشن گرافیک چیست؟

برندها از ویدئوهای موشن گرافیک برای اهداف مختلف استفاده می کنند. از هدایت یک اقدام، افزایش فروش و تبدیل به ایجاد یک تصویر مثبت از برند، این ویدیوها از بسیاری جهات به برندها کمک می کنند. به طور مثال میتوان برای طراحی بنر عربی از آن استفاده کرد.

 انواع موشن گرافیک

انواع مختلفی از ویدئوهای Motion graphics وجود دارد محبوب ترین انواع این ویدیو ها:

  • فیلم های توضیح دهنده

ویدیوهای توضیح دهنده موشن گرافیک توسط برند ها برای توضیح همه چیز از نحوه عملکرد سیستم های آنها گرفته تا فرآیندها و محصولات استفاده می شود. ویدئوهای Motion graphics همچنین می توانند مفاهیم را توضیح دهند و آگاهی ایجاد کنند.

ویدیوهای توضیح‌دهنده Motion graphics یک فرآیند یا موقعیت پیچیده را طی می‌کنند و از انیمیشن برای تجزیه فرآیند به بخش‌های قابل مدیریت که تصویر کامل را نشان می‌دهند، استفاده می‌کنند. این راهی برای کمک به افراد برای ارتباط عاطفی با برند شما است زیرا می توانید داستان سرایی را به ترکیب بیاورید.

یک ویدیو می تواند فروش/محصول شما را در یک داستان احساسی و جذاب قرار دهد که در نتیجه فروش شما را افزایش دهد. با استفاده از قالب های رایگان توضیح دهنده InVideo، فیلم های گرافیکی متحرک توضیح دهنده خود را بسیار سریع و آسان ایجاد کنید .

  • انیمیشن های رابط کاربری

از موشن گرافیک می توان برای ایجاد نمونه های اولیه انیمیشن UI(واسط کاربری) استفاده کرد. رابط کاربری به مجموعه‌ای از صفحه‌ها و عناصر بصری مانند دکمه‌ها یا نمادها اشاره دارد که یک برنامه یا یک وب‌سایت را تشکیل می‌دهند.

طراحی UI یک مهارت مهم است که در هنگام ساختن یک وب سایت از ابتدا به آن نیاز دارید. طراحان گرافیک متحرک روی «فریم‌های سیمی» یا طرح‌های ساختگی از نحوه ظاهر یک صفحه وب‌سایت یا عناصر دیگر کار می‌کنند. سپس این طرح ها را متحرک می کنند تا نشان دهند که چگونه یک منو ظاهر می شود، چگونه چیزی داخل یا خارج می شود و موارد دیگر.

  • لوگوها

آیا می دانید وقتی یک ویدیوی YouTube را تماشا می کنید و قبل از شروع ویدیو یک لوگوی جالب می بینید این سکانس های لوگو نیز انیمیشن های گرافیکی حرکتی هستند.

موشن گرافیک به طراحی شما شخصیت می بخشد و در این مورد طراحی لوگو. یکی از محبوب‌ترین لوگوهای گرافیکی متحرک که روزانه به آن نگاه می‌کنیم، مثل یکی از نسخه‌های doodle Google با انیمیشن‌های گرافیکی متحرک.

  • فیلم های کوتاه

در حالی که آنها معمولاً با استفاده از تکنیک های مختلف انیمیشن فیلم های کوتاه انیمیشن می سازند، موشن گرافیک نیز بخشی از این فرآیند است. مزیت استفاده از آن در فیلم های کوتاه این است که به ایجاد و ورود به دنیایی کاملاً تخیلی کمک می کند. شما می توانید با استفاده از انیمیشن های گرافیکی حرکتی، نمایشی بصری از احساسات، احساسات و سایر مقادیر ناملموس ایجاد کنید.

  • دنباله عنوان

توالی عنوان واعتبار فیلم ها و حتی ویدیوهای یوتیوب با استفاده از Motion graphics ساخته می شوند. زمانی که این هنر تازه شروع به کار کرده بود یکی از محبوب‌ترین طراحان گرافیکی که با سکانس‌های عنوان کار می‌کرد، Saul Bass بود. او عنوان معروف سکانسی را برای فیلم «آناتومی یک قتل» خلق کرد.

  • ارائه و اینفوگرافیک

گرافیک متحرک می تواند ارائه ها، نمودارها، نمودارهای میله ای و موارد دیگر را متحرک کند. این باعث می شود کار شما حرفه ای تر و پیچیده تر به نظر برسد. حتی می توان با استفاده از آن یک ویدیوی CV ایجاد کرد! ایجاد انیمیشن برای اینفوگرافیک های تعاملی می تواند برای یک تجربه جذاب کلیدی باشد.

جستجو مطالب
جستجو کردن
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آدرس:

رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت

شماره تماس:

09362096232

پست الکترونیک:

info@designmoj.com

ثبت نام یا ورود
همین الان، اطلاعات خود رو وارد کنید و وارد سایت شوید