معرفی پلتفرم تیک تاک / ویژگی‌ها و خطرات استفاده از Tiktok⏰🎶💃

تیک تاک چیست؟

تیک تاک یک پلت فرم رسانه اجتماعی برای ایجاد، اشتراک گذاری و کشف ویدیوهای کوتاه است. TikTok  توسط جوانان به عنوان یک خروجی برای نشان دادن خود از طریق آواز، رقص، کمدی و لب زدن یا دابسمش استفاده می شود و به کاربران اجازه می دهد ویدیو ایجاد کنند و آنها را در یک جامعه به اشتراک بگذارند.

چطور یک حساب کاربری ایجاد کنیم؟

کاربران می توانند با استفاده از حساب کاربری فیس بوک، اینستاگرام، توییتر یا ایمیل خود در تیک تاک ثبت نام کنند.

چرا نوجوانان آن را دوست دارند؟

TikTok یک برنامه سرگرم‌کننده است که به نوجوانان اجازه می‌دهد ویدیوها را با دوستان خود بسازند و به اشتراک بگذارند.

از همان روزهای اولیه رسانه های اجتماعی (به ویژه در یوتیوب)، ویدیوهای دابسمش شکل محبوبی از محتوای تولید شده توسط کاربر در میان نوجوانان ثابت شده است. محبوبیت برنامه های تلویزیونی مانند  Lip Sync Battle  نیز به جلب علاقه به این نوع پلتفرم کمک کرده است.

نوجوانان همچنین از رقابت در چالش های مختلف که می توانند از طریق هشتگ های پرطرفدار در برنامه وارد شوند، لذت می برند. این برنامه دارای یک جامعه بسیار جوان و اختصاصی از کاربران است.  برای بسیاری از این کاربران، به دست آوردن لایک، فالوور و نمایش ویدیوهای آنها در برنامه از اولویت های مهم است.

 ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای خود اکنون بخش بزرگی از نحوه گذراندن وقت نوجوانان به صورت آنلاین است. این برنامه می تواند یک راه واقعا خلاقانه و سرگرم کننده برای نوجوانان باشد تا خودشان را نشان دهند و محتوای اجتماعی خود را ایجاد کنند.

 تیک تاک چگونه کار می کند؟

مانند اکثر برنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دیگر، کاربران می‌توانند سایر کاربران را دنبال کنند، ویدیوهای کاربران دیگر را لایک کرده و نظر بدهند.

کاربران می‌توانند ابتدا آهنگی را که می‌خواهند در ویدیوی خود استفاده کنند انتخاب کنند، سپس خود را با آن لب بزنند. و یا می‌توانند ابتدا ویدیوی خود را ضبط کنند و سپس آهنگی را انتخاب کنند و یا صدایی را اضافه کنند.

این برنامه راه‌های زیادی برای اضافه کردن سرگرمی بیشتر به ویدیوهای کاربر دارد، به عنوان مثال، گزینه‌هایی برای عکس‌برداری در حالت آهسته، تایم لپس (ویدیو سریع )، فیلترها، افکت‌ها یا حتی پخش آهنگ به عقب و غیره وجود دارد.

زمانی که کاربران از ویدیو خود راضی باشند می توانند آن را برای فالوورهای خود پست کنند و یا در شبکه های اجتماعی دیگرمثل واتس اپ، اینستاگرام و غیره به اشتراک بگذارند. همچنین یک ویژگی وجود دارد که به شما امکان می دهد با کاربر دیگری ارتباط برقرار کنید.

ابزار جستجو به کاربران اجازه می دهد تا ویدیوهای دیگر را مشاهده کنند. کاربران همچنین می‌توانند محتوا را تحت هشتگ‌های پرطرفدار در صفحه «برای شما» مشاهده کنند. هشتگ‌های پرطرفدار به کاربران اجازه می‌دهند محتوایی را که در حال حاضر محبوب هستند مشاهده کنند و ویدیوی خود را با استفاده از همان هشتگ در آن روند مشارکت دهند.

 تیک تاک گاهی اوقات چالش‌های مضمونی را تبلیغ می‌کند و کاربران را تشویق می‌کند تا ویدیوهایی را ایجاد کنند که با آن موضوع خاص مرتبط هستند.مانند #Lipsncychallenge، #Comedy Challenge و غیره.

آیا می توانم یک حساب خصوصی در TikTok داشته باشم؟

حساب‌های تیک تاک به‌طور پیش‌فرض برای کاربران بالای 15 سال عمومی هستند. حساب خود را فقط روی خصوصی/دوستان تنظیم کنید. با استفاده از نماد سر در گوشه سمت چپ پایین به نمایه خود بروید و روی نماد سه نقطه در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید. “Privacy and Settings ” را انتخاب کرده و روی “Privacy” کلیک کنید.

در اینجا می توانید با خصوصی کردن حساب خود، حساب خود را ایمن کنید. تصویر بالا را ببینید. با یک حساب خصوصی، فقط کاربران تایید شده می توانند ویدیوهای شما را ببینند، اما نمایه شما عمومی می ماند.

به‌روزرسانی تنظیمات حریم خصوصی TikTok 2021

در سال 2021، تیک تاک تنظیمات حریم خصوصی پیش‌فرض برنامه را به ‌روزرسانی کرد که شامل تنظیم حساب‌های کاربران 13 تا 15 ساله به صورت پیش‌فرض، محدود کردن نظرات پست‌های کاربران در این محدوده سنی به «دوستان» یا «هیچ‌کس» و غیرفعال کردن دانلود می‌شود.

 ویژگی ویدیویی برای کاربران زیر 16 سال، محدود کردن پیام‌های مستقیم و امکان لایو به حساب‌های 16 و بالاتر، و محدود کردن خرید، ارسال و دریافت هدایای مجازی برای کاربران زیر 18 سال.

 

آیا می توانم یک کاربر را مسدود کنم؟

برای مسدود کردن یک کاربر، به نمایه او بروید، روی “…” در گوشه سمت راست بالا فشار دهید و block this user”” را انتخاب کنید. همچنین می توانید یک کاربر را در همان منو رفع انسداد کنید.

کاربران می توانند نظرات، ویدیوها، چت ها یا سایر حساب ها را گزارش کنند و همچنین می توانند محتوای نامناسب را پرچم گذاری کنند. برای گزارش یک تیک تاک روی دکمه سه نقطه فشار دهید و سپس روی «گزارش سوء استفاده» کلیک کنید.

خطرات تیک تاک چیست؟

کاربران ممکن است در معرض الفاظ نامناسب و محتوای جنسی قرار بگیرند. کاربران می‌توانند روی ویدیوهای دیگران نظر بدهند، این پتانسیل را برای قلدری آنلاین یا نظرات منفی ایجاد می‌کند. به نظر می‌رسد این برنامه نظرات مثبت را تبلیغ می‌کند و کاربران را تشویق به محتوای خوب می‌کند، با این حال، اگر با نظر نامناسبی برخورد کردید، گزینه‌ای برای گزارش تخلف وجود دارد.

در کل توصیه ما این است که  با هر چیزی که به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته می شود، حتما با نحوه عملکرد برنامه آشنا شوید و  تنظیمات حریم خصوصی خود را بررسی کنید .

چگونه برندها می توانند از تیک تاک استفاده کنند؟

TikTok هیچ فضایی برای تبلیغات نمایشی سنتی ندارد و از نظر کانال بازاریابی حتی در رقابت با دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نیست. با این حال، به دلیل رشد سریع و افزایش محبوبیت، بسیاری از برندها اکنون به پتانسیل این برنامه به عنوان یک کانال بازاریابی پی برده اند.

چندین برند از تکنیک هایی مانند چالش ها و مسابقات TikTok استفاده کرده اند تا کاربران را وادار به تولید محتوای مرتبط با برند کنند. برندها همچنین از هشتگ ها، به شیوه ای بیشتر مشابه با سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی، برای تبلیغ کمپین های بازاریابی خود استفاده می کنند.

برای مثال کمپین #InMyDenim برند Guess را در نظر بگیرید. در 1 سپتامبر 2018، برند Guess TikTok را تصاحب کرد و همه کاربران آمریکایی TikTok را به چالش هشتگ #InMyDenim خود دعوت کرد. این مسابقه از کاربران خواست تا محتوای ویدیویی را با پوشیدن لباس جین و با استفاده از هشتگ ایجاد کنند. این شروع همکاری برند تیک تاک در ایالات متحده بود.

روش دیگری که برندها می توانند از طریق آن از تیک تاک استفاده کنند، همکاری با افراد مشهور برای ایجاد محتوای تبلیغاتی خاص است. این شبیه به  هر اینفلوئنسر دیگری خواهد بود، فقط با فرمت ویدیویی 15 ثانیه‌ای.

آینده تیک تاک

محبوبیت فعلی این اپلیکیشن شگفت‌انگیز است، اما هنوز تضمین نمی‌کند که به سطوحی برسد که توسط سایر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب به دست آمده است. اپلیکیشن “Vine ” زمانی یک پلتفرم به اشتراک گذاری ویدیو بسیار محبوب بود، اما اکنون کاملاً از دورخارج شده است. و بسیاری از برنامه های دیگر نیز وجود دارند که به سرعت به شهرت رسیدند و سپس ناپدید شدند.

 تیک تاک برای حفظ محبوبیت فعلی خود، باید به نوآوری و یافتن راه‌های جدید برای تعامل با پایگاه کاربران خود ادامه دهد. آن‌ها همچنین باید پلتفرم را برای برند ها با هدف بازاریابی مناسب‌تر کنند تا اپلیکیشن را به عنوان یک شبکه اجتماعی که قرار است باقی بماند، ایجاد کنند.

با توجه به اینکه برندهای بیشتری به دنبال TikTok هستند تا دامنه بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را بیشتر گسترش دهند ، این برنامه در مسیر درستی قرار دارد. اگر بتواند ازطریق تعاملات با برندها سرمایه گذاری کند، مطمئناً بیشتر رشد خواهد کرد و حتی ممکن است بتواند با دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی رقابت کند.

نتیجه

به طور خلاصه، تیک تاک یک برنامه جذاب، سرگرم کننده و اعتیاد آور است که در چند ماه اخیر محبوبیت زیادی داشته است. اپلیکیشن Tik Tok همچنین پتانسیل تبدیل شدن به پلتفرم بازاریابی و شبکه اجتماعی بزرگ بعدی را دارد. با این حال، چگونگی استفاده سازندگان برنامه از این پتانسیل و حفظ محبوبیت فعلی برنامه، هنوز دیده نشده است. به چه نوع محتوای TikTok معتاد هستید؟

جستجو مطالب
جستجو کردن
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آدرس:

رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت

شماره تماس:

09362096232

پست الکترونیک:

info@designmoj.com

ثبت نام یا ورود
همین الان، اطلاعات خود رو وارد کنید و وارد سایت شوید