logo
جستجو کردن

مرورگر ها / مرورگر چیست و چگونه کار میکند؟🕸🕷🔎

مرورگر چیست؟

مرورگر ها یک برنامه نرم افزاری هستندکه برای کاوش، بازیابی و نمایش اطلاعات موجود در شبکه جهانی وب استفاده می شوند. این اطلاعات ممکن است به شکل تصاویر، صفحات وب، ویدئوها و فایل های دیگر باشد که همگی از طریق لینک ها به هم متصل شده اند و با کمک URL ها (شناسه های منبع یکسان) دسته بندی می شوند. به عنوان مثال، شما در حال مشاهده این صفحه با استفاده از یک مرورگر هستید.

مرورگر ها یک برنامه مشتری هستندکه روی رایانه کاربر یا دستگاه تلفن همراه اجرا می شوند و برای اطلاعات درخواستی کاربر با سرور وب تماس می گیرند. وب سرور داده ها را به مرورگر برمی گرداند که نتایج را در دستگاه های پشتیبانی شده از اینترنت نمایش می دهد. از طرف کاربران، مرورگر ها با استفاده از (HTTP پروتکل انتقال ابرمتن) درخواست ها را به سرورهای وب در سراسر اینترنت ارسال می کنند. مرورگر ها برای کار کردن به گوشی هوشمند، رایانه یا تبلت و اینترنت نیاز دارد.

مرورگر ها چگونه کار می کنند؟

هنگامی که کاربر یک آدرس وب یا URL را در نوار جستجو مانند javatpoint.com وارد می کند، درخواست به سرورهای نام دامنه(DNS) ارسال می شود. همه این درخواست ها از طریق چندین روتر و سوئیچ هدایت می شوند.

سرورهای نام دامنه فهرستی از نام های سیستم و آدرس های IP مربوط به آن ها را نگه می دارند. بنابراین، وقتی چیزی را در نوار جستجوی مرورگر ها تایپ می‌کنید، به عددی تبدیل می‌شود که رایانه‌هایی را که قرار است نتایج جستجو به آن‌ها نمایش داده شود، تعیین می‌کند.

به طور خلاصه:

  • وقتی کاربر چیزی مانند (designmoj.com) را در مرورگر ها وارد می کند. این درخواست به سرور نام دامنه می رود.
  • مرورگر ها درخواست کاربر را با استفاده از یک آدرس IP که توسط سرور نام دامنه توضیح داده شده است به سرور ارسال می کنند.
  • سرور نام دامنه یک آدرس IP را به سرور وب که میزبان وب سایت است ارسال می کند.
  • سرور اطلاعات را به آدرس IP که در زمان درخواست توسط مرورگر ها تعریف می شوند، ارسال می کند. صفحه درخواستی ممکن است شامل پیوندهایی به فایل های دیگر در همان سرور باشد، مانند تصاویر، که مرورگر ها نیز برای آنها از سرور درخواست می کند.
  • مرورگر ها تمام اطلاعات درخواستی کاربر را جمع آوری می‌کنند و در صفحه نمایش دستگاه شما به صورت صفحات وب نمایش می‌دهند.

بهترین مرورگر های اینترنت

 

اینترنت اکسپلورر

اینترنت اکسپلورر (IE) ثمره غول نرم افزاری Microsoft است. این مرورگر رایج ترین مورد استفاده در دنیا بوده.  در سال 1995 همراه با راه اندازی ویندوز 95 معرفی شد و در سال 1998 محبوبیت Netscape را پشت سر گذاشت.

گوگل کروم

این مرورگر وب توسط گوگل توسعه یافته و نسخه بتا آن برای اولین بار در 2 سپتامبر 2008 برای مایکروسافت ویندوز منتشر شد. امروزه کروم به عنوان یکی از محبوب ترین مرورگرهای وب شناخته می شود که سهم جهانی آن بیش از 50 درصد است.

موزیلا فایرفاکس

فایرفاکس یک مرورگر جدید برگرفته از موزیلا است. در سال 2004 منتشر شد و دومین مرورگر محبوب در اینترنت شد.

اپرا

Opera کوچکتر و سریعتر از اکثر مرورگرهای دیگر است، با این حال کامل است. سریع، کاربرپسند، با رابط صفحه کلید، چندین پنجره، عملکردهای زوم و موارد دیگر. نسخه های جاوا و غیر فعال جاوا موجود است. ایده آل برای تازه واردان به اینترنت، کودکان مدرسه ای، معلولین و به عنوان یک صفحه جلویی برای CD-Rom و کیوسکها.

مرورگرهای وب

 

فرق بین مرورگر وب و موتور جستجو چیست؟

مرورگر وب یک برنامه نرم افزاری است که برای بازیابی داده ها از صفحات وب استفاده می شود، در حالی که موتور جستجو نوعی وب سایت است که در آن کاربر می تواند اطلاعات را جستجو کند و نتایج بر اساس آن روی صفحه نمایش داده می شود.

عملکرد مرور گر ها

وابستگی ما به اینترنت به شدت افزایش یافته است. در زیر عملکرد مرورگرهای وب و چگونگی مفید بودن آنها بیان شده است:

  • عملکرد اصلی بازیابی اطلاعات از شبکه جهانی وب و در دسترس قرار دادن آن برای کاربران است
  • بازدید از هر وب سایتی را می توان با استفاده از یک مرورگر وب انجام داد. هنگامی که یک URL در یک مرورگر وارد می شود، وب سرور ما را به آن وب سایت می برد
  • برای اجرای اپلت های جاوا و محتوای فلش، افزونه ها در مرورگر وب موجود هستند.
  • این امر گشت و گذار در اینترنت را آسان می کند زیرا هنگامی که به یک وب سایت می رسیم می توانیم به راحتی لینک ها را بررسی کنیم و داده های بیشتر و مفیدتری را به صورت آنلاین دریافت کنیم.
  • حافظه نهان داخلی کاربر مرورگر ها که ذخیره می شود و کاربر می تواند همان صفحه وب را بارها و بارها بدون از دست دادن اطلاعات اضافی باز کند.
  • تعداد زیادی صفحه وب را می توان همزمان در یک مرورگر وب باز کرد.
  • گزینه هایی مانند بازگشت، جلو، بارگذاری مجدد، توقف مجدد بارگذاری، خانه و غیره در این مرورگرهای وب موجود است که استفاده از آنها را آسان و راحت می کند.

نمای کلی دکمه های نوار مرورگر، منوها و عملکردها

تنظیمات (منو)

تقریباً همه مرورگر ها ی مدرن امروزی گزینه‌ها و ویژگی‌های پیشرفته را در گوشه سمت راست یا چپ پنجره مرورگر منتقل کرده‌اند. دکمه منوی هر مرورگر متفاوت است:

برای مثال، اینترنت اکسپلورر از دکمه ابزارIE(نماد چرخ دنده)، کروم از دکمه تنظیمات کروم( منوی کباب )، فایرفاکس دکمه منوی فایرفاکس( منوی همبرگر ) و Opera از دکمه منوی اپرانماد استفاده می کند.

بازگشت

دکمه برگشت از صفحه قبلی که شما را به صفحه ای که در حال حاضر مشاهده می کنید ارجاع داده است، بازدید می کند. این دکمه اغلب شبیه یک فلش به سمت چپ است.

رو به جلو

دکمه فوروارد یک صفحه را به جلو می برد. تنها وقتی کار می کند که قبلاً از دکمه برگشت استفاده کرده باشید. اگر به عقب نرفته اید و مرورگر شما یک دکمه رو به جلو را نشان می دهد، خاکستری می شود.

متوقف کردن

دکمه توقف دیگر در اکثر مرورگر ها ی وب مدرن وجود ندارد. با این حال، عملکرد آن (برای جلوگیری از بارگیری یک صفحه وب) همچنان ممکن است با فشار دادن Esc اجرا شود

رفرش (بارگیری مجدد)

همانطورکه در اینترنت مرور می‌کنید ، داده‌های حافظه پنهان مرورگر دانلود می‌شود ، به این معنی که آنها برخی یا همه بخش‌های هر صفحه‌ای را که بازدید می‌کنید در رایانه شما ذخیره می‌کنند.

این ویژگی مفید است زیرا به کاربران اجازه می دهد هر بار که از یک سایت بازدید می کنند مجبور نباشند صفحه کامل را دانلود کنند. در برخی از سایت‌ها ، ممکن است بخواهید صفحه را برای دریافت آخرین نسخه بازخوانی کنید (مثلاً در یک سایت خبری). همچنین می‌توان از دکمه Refresh برای بارگیری مجدد صفحه‌ای استفاده کرد که به دلیل خطا بارگیری نشد.

مرورگر های وب

صفحه اصلی

دکمه Home برای بازگرداندن کاربران به صفحه وب پیش فرض خود استفاده می شود. همان صفحه ای که با اولین باز شدن مرورگر بارگیری می شود.

جستجو کردن

در گذشته، دکمه جستجو صفحه جستجوی پیش‌فرض را باز می‌کرد یا روی متن یافت شده در قسمت متن آدرس یا URL جستجو می‌کرد. مرورگرهای امروزی دارای چیزی هستند که omnibox نامیده می شود ، که یک تابع جستجو است که در نوار آدرس تعبیه شده است.

تمام صفحه

این تابع برای تبدیل پنجره مرورگر به صورت تمام صفحه استفاده می شود. حذف موقت نوار ابزار، دکمه ها و نوار آدرس. اغلب، این حالت نمایش ممکن است با فشار دادن دکمه F11 روی صفحه کلید شما روشن و خاموش شود .

تاریخ

این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا صفحاتی را که از آخرین بار پاکسازی یا ایجاد تاریخچه مرورگر ها بازدید کرده اند را مشاهده کنند. تمام صفحات ذخیره شده شما در کش اینترنت شما ذخیره می شوند.

نکته

کلید میانبر برای تاریخچه (history) برای اکثر مرورگر ها Ctrl+H است .

موارد دلخواه (نشانک ها)

این پوشه وب سایت ها یا صفحات انتخاب شده توسط کاربر را ذخیره می کند. اصطلاح “مورد علاقه” در Microsoft Internet Explorer استفاده می شود. در مرورگرهای دیگر ممکن است به عنوان نشانک یا فهرست داغ شناخته شود .

چاپ

این ویژگی، اگرچه دیگر یک دکمه نیست و ممکن است از طریق منوی تنظیمات اصلی یا فشار دادن Ctrl+P روی صفحه کلید قابل دسترسی باشد.

بزرگنمایی

در مرورگرهای مدرن، نگه داشتن Ctrl و فشار دادن “+” ( کلید به علاوه ) یا “-” (کلید منهای ) بزرگنمایی یا کوچکنمایی می کند و اندازه فونت و تصاویر را کم و زیاد می کند. برای بازنشانی عملکرد بزرگنمایی به اندازه پیش فرض ،(Ctrl+0 صفر) را همزمان فشار دهید.

مرورگرهای وب به سادگی دریچه ای برای گشت و گذار در وب هستند. از دهه 1990، چندین نوآوری منجر به تکامل تدریجی فهرست مرورگر ها شده است. بسیاری از بداهه ها و اصلاحات به طور منظم برای انطباق با نیازهای مدرن انجام می شود.

اگر به دنبال طراحی سایت شرکتی عربی هستید، می توانید وبسایت ما را برای اینکار انتخاب کنید.

جستجو مطالب
جستجو کردن
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آدرس:

رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت

شماره تماس:

09362096232

پست الکترونیک:

info@designmoj.com

ثبت نام یا ورود
همین الان، اطلاعات خود رو وارد کنید و وارد سایت شوید