logo
جستجو کردن

فرق بلاگری و ولاگری🎙🎬📹

امروزه وبلاگ نویسان، وبلاگ نویسان و اینفلوئنسرها با علایق و دیدگاه های متفاوت در رسانه های اجتماعی فعالیت می کنند. برخی از افراد در نتیجه هنر، خلاقیت یا استعدادهای دیگر شهرت پیدا می کنند و حرفه آنها فعالیت در شبکه های اجتماعی است.

گروه های دیگری از افراد از طریق این همه شبکه های اجتماعی پول و گاهی اوقات پول زیادی به دست می آورند. در این مقاله فرق بلاگری و ولاگری را برای شما توضیح میدهیم.

Vlogger در مقابل Blogger/ فرق بلاگری و ولاگری

فرق بلاگری و ولاگری در این است که ولاگرها تولیدکنندگان محتوا هستند که عمدتاً برای YouTube ویدیو ایجاد می کنند و در نظر گرفته می شود که درآمد بیشتری کسب کنند. از طرف دیگر، وبلاگ نویسان تولیدکنندگان محتوا هستند که مقالات وبلاگ ایجاد می کنند و تمایل به کسب درآمد کمتری دارند.

Vlogger در مقابل Blogger/ فرق بلاگری و ولاگری

در فرق بلاگری و ولاگری باید گفت : یک وبلاگ نویس شخصی است که وبلاگ ایجاد و منتشر می کند. ولوگ ها یا ویدئوها معمولا بر روی پلتفرم های دیجیتال ارسال می شوند. کلمه vlogger انقباض یک وبلاگ نویس ویدیویی است.

وبلاگ نویسی ممکن است یک راه عالی برای برقراری ارتباط با بازدیدکنندگان وب سایت شما و به دست آوردن مشترکین جدید باشد، و اگر نوشتن را دوست ندارید، ممکن است راهی جایگزین برای دریافت نکته شما باشد.

وبلاگ نویس کسی است که از مهارت های نوشتاری خود برای ایجاد مقاله و مقاله در مورد موضوعات یا موضوعات خاص استفاده می کند. به زبان ساده، وبلاگ نویسی در مورد نوشتن مقالات، داستان ها، مجلات، آموزش ها و چیزهای سرگرمی اطلاعاتی است.

نوشته‌های وبلاگ به منظور ارائه اطلاعات مفید به افراد به شیوه‌ای رایگان و آسان برای خواندن است. این اولین قدم برای جلب اعتماد خوانندگان و تبدیل آنها به مشتریان در آینده است.

فرق بلاگری و ولاگری / ولاگر کیست ؟

وبلاگ نویسی ایجاد ویدیوهایی در مورد موضوعات مرتبط مانند سبک زندگی، سفرها و چیزهایی است که می خواهید با جهان به اشتراک بگذارید. برخی از ولاگرهای معروف عبارتند از: Casey Neistat، Lost LaBlanc، Fun for Louis.

ولاگر هر کسی است که می تواند یک ویدیو بسازد و آن را در جریان ویدئو یا VOD پست کند. این ویدیویی است که ما از خودمان ضبط کرده‌ایم و در آن درباره یک موضوع خاص چت می‌کنیم، مانند آزمایش لوازم آرایشی مختلف، جعبه‌گشایی لپ‌تاپ جدیدی که خریداری کرده‌ایم یا گزارش فعالیت‌های روزانه‌مان.

به طور معمول، یک وبلاگ نویس اغلب کارهای روزمره را ضبط می کند. علاوه بر ولاگرهایی که عموما از زندگی خود فیلم می گیرند، برخی خود را به فیلمبرداری از نوع خاصی از فعالیت محدود می کنند.

برخی از وبلاگ نویسان هر روز وبلاگ می نویسند و آنقدر درآمد دارند که می توانند از درآمد خود زندگی کنند. علاوه بر این، پدیده وبلاگ نویسی تجاری نیز وجود دارد.

این نوعی بازاریابی است که از یک داستان در قالب ویدئو استفاده می کند. یک وبلاگ نویس تجاری اغلب استخدام می شود و محتوای وبلاگ توسط مشتری برای اهداف بازاریابی خود استفاده می شود. وبلاگ نویسی به حرفه آنها تبدیل شده است.

یک یوتیوبر لزوماً یک وبلاگ نویس نیست، اگرچه این دو اصطلاح اغلب در رسانه ها اشتباه گرفته می شوند. یک وبلاگ نویس ابتدا زندگی روزمره خود را روی فیلم ضبط می کند و سپس آن را آپلود می کند.

آپلود اغلب در یوتیوب انجام می شود، اما نه همیشه. علاوه بر این، یوتیوب فضایی را برای انواع دیگر ویدیوها به غیر از vlog ارائه می دهد.

شب

فرق بلاگری و ولاگری / ولاگر کیست؟

وبلاگ نویس کسی است که وبلاگی را ایجاد و مدیریت می کند و در مورد موضوعات مطرح شده در آن می نویسد. بلاگر به شخصی اطلاق می شود که مطالبی را برای یک وب سایت یا وبلاگ ایجاد می کند.

وبلاگ نویسان افرادی هستند که دوست دارند علایق یا تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. آنها معمولاً این کار را برای لذت انجام می دهند، اما بیشتر آنها با اجرای قوانین وبلاگ نویسی و تبدیل وبلاگ خود به یک وبلاگ تجاری درآمدزایی می کنند.

در ابتدا، وبلاگ ها به عنوان “وبلاگ” شناخته می شدند. از آنها برای اینکه افراد در مورد فعالیت های روزانه خود بنویسند استفاده می شد. فعالیت‌های روزانه آن‌ها موادی را برای سایت‌های کوچکشان تولید می‌کرد، جایی که افکار، داستان‌ها، تصاویر و ویدیوهای خود را ضبط می‌کردند.

برخی از این میکروسایت ها محبوبیت خود را افزایش دادند و وبلاگ نویسی به عنوان یک سرگرمی ایجاد شد.

هیچ الزامی برای مکان یا زمان تعیین شده برای وبلاگ وجود ندارد. تنها چیزی که نیاز دارید دسترسی به اینترنت و لپ تاپ یا تلفن همراه است.

با این حال، باید در نظر داشت که قبل از تصدی پست وبلاگ نویس، باید اطلاعات کافی و عمیق از موضوع مربوطه داشته باشد.

محبوبیت وبلاگ نویسی به عنوان وسیله ای برای برقراری ارتباط و انتشار اطلاعات و اخبار به سرعت افزایش یافته است. وبلاگ ها ممکن است برای اهداف مختلفی از جمله شخصی، تجاری، خبری و شبکه ای استفاده شوند.

وبلاگ نویس بودن شبیه به یک هنرمند آزاد است – چه نویسنده، عکاس یا متصدی اطلاعات، یک وبلاگ ممکن است نمای نزدیک از یک موضوع خاص را به مخاطبان (یا موضوعات) تخصصی ارائه دهد.

جذابیت وبلاگ نویسی این است که می تواند توسط هر کسی و از هر کجا انجام شود. وبلاگ نویسی ممکن است در خانه، کافی شاپ یا در ساحل انجام شود. هر کسی که می خواهد افکار خود را با جهان به اشتراک بگذارد، می تواند این کار را با چند کلیک ماوس و صفحه کلید انجام دهد.

چه کاربران بخواهند پیامی را منتقل کنند، یک سرویس حرفه ای ارائه دهند یا فقط کلمات خود را برای خواندن دیگران منتشر کنند، وبلاگ ها ممکن است به آنها کمک کنند تا به سرعت و به طور موثر به اهداف خود برسند.

فرق بلاگری و ولاگری/تفاوت های اصلی

در توضیح فرق بلاگری و ولاگری ،یک وبلاگ نویس شخصی است که محتوا را در فایل ویدیویی ارائه می دهد، در حالی که یک وبلاگ نویس پست هایی را به صورت نوشتاری ایجاد می کند.

ولاگرها تاثیر بیشتری بر مخاطبان خود دارند زیرا ولوگ ها ویدئویی هستند که به افراد امکان می دهد بیشتر با آنها تعامل داشته باشند.

رسانه وبلاگ نویس ویدیو است، در حالی که رسانه وبلاگ نویس متن است که ممکن است تصاویر و پیوندها را در خود جای دهد.

یک وبلاگ نویس برای کار با حساب خود به یک پلت فرم یوتیوب و یک دوربین نیاز دارد، اما یک وبلاگ نویس به عضویت در سرویس وبلاگ نویسی نیاز دارد.

یوتیوب یکی از شناخته شده ترین و مهم ترین پلتفرم ها برای وبلاگ نویسان است، در حالی که پلتفرم های WordPress ، Wix، Weebly، Substack، Squarespace و سایر پلتفرم ها در بین وبلاگ نویسان محبوب هستند.

نتیجه

ولاگر و بلاگر دو نوع تأثیرگذار هستند که در قالب های مختلف و در پلتفرم های مختلف محتوا تولید می کنند. در دنیای معاصر، آنها محبوب شده اند و پتانسیل شغلی آنها بهبود یافته است.

خلاصه فرق بلاگری و ولاگری: ولاگ یک وب سایت شخصی یا حساب رسانه اجتماعی است که در آن یک فرد به طور مرتب ویدیوهای کوتاهی را پست می کند. در حالی که وبلاگ یک وب سایت یا صفحه وب است که به طور منظم به روز می شود که معمولاً دارای متنی به سبک غیر رسمی یا مکالمه است.

جستجو مطالب
جستجو کردن
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آدرس:

رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت

شماره تماس:

09362096232

پست الکترونیک:

info@designmoj.com

ثبت نام یا ورود
همین الان، اطلاعات خود رو وارد کنید و وارد سایت شوید