logo
جستجو کردن

طراحی سایت شرکتی / چگونه یک وب سایت شرکتی طراحی کنیم👨‍💻👔👨‍💼

طراحی سایت شرکتی چگونه است؟

وب سایت شرکتی یک ضرورت برای هر کسب و کاری است.

همانطور که اطمینان می‌دهید که فروشگاه یا دفتر کارتان حرفه‌ای به نظر می‌رسد تا مشتریان بالقوه را تحت تأثیر قرار دهد، وب‌سایت شما (که دامنه بسیار گسترده‌تری دارد) باید به همان اندازه مورد توجه قرار گیرد.

از آنجایی که برند شما را به صورت آنلاین نشان می دهد، می خواهید اطمینان حاصل کنید که  طراحی وب شما  بهترین شکل ممکن است. این به این معنی است که، در میان چیزهای دیگر، داشتن یک طراحی تمیز که به راحتی قابل پیمایش و یافتن اطلاعاتی است که بازدیدکنندگان به دنبال آن هستند.

یک وب سایت شرکتی به جای تمرکز بر یک خط محصول یا خدمات، باید برند و شرکت را تبلیغ کند.

وب سایت های تبلیغاتی را با وب سایت های شرکتی اشتباه نگیرید زیرا اگرچه ممکن است هدف مشترک آنها “ترفیع” باشد، اما متفاوت هستند.

به عنوان مثال، یک وب سایت برای Sprite وجود دارد که یک نوشیدنی خاص را تبلیغ می کند.

این یک وب سایت تبلیغاتی است اما یک وب سایت شرکتی نیست. اسپرایت یک برند زیر چتر بزرگ شرکت کوکاکولا است.

وقتی وب‌سایت شرکتی شرکت کوکاکولا را بررسی می‌کنید، همه مارک‌هایی را که آن‌ها دارند نیز پیدا خواهید کرد. اما آنها به جای برندهای خاص زیر چتر خود، شرکت و ارزش های آن را تبلیغ می کنند.

راهنمای گام به گام طراحی سایت شرکتی

مرحله شماره 1 در طراحی سایت شرکتی :اهداف واضحی را تعیین کنید

قبل از اینکه تمام مراحل دیگر را پیش ببرید، باید آنچه را که می خواهید با وب سایت شرکتی خود به دست آورید مشخص کنید. این به شما چارچوبی را برای هدایت تمام اقدامات بعدی ارائه می دهد.

به جای اینکه چیزی انتزاعی داشته باشید، باید سعی کنید اهداف مشخص و قابل اندازه گیری ایجاد کنید. به این ترتیب، شما یک ساختار مستحکم برای راهنمایی شما خواهید داشت. 

مرحله 2 در طراحی سایت شرکتی: الهام بخش را پیدا کنید

شما هرگز نباید طراحی وب سایت دیگری را کپی کنید، به خصوص اگر از همان صنعت باشد. الهام گرفتن از وب سایت های شرکتی دیگر اشکالی ندارد.

چیزهای زیادی برای جستجو وجود دارد، مانند پالت های رنگی که استفاده می کنند، فونت ها و طرح بندی.

حرکت دیگر این است که از آژانس طراحی سایتی که مد نظر شماست بخواهید نمونه کارهای خود را که به نظر آنها سطح بالایی هستند در اختیار شما قرار دهد.

مرحله  3 در طراحی سایت شرکتی :بهترین آژانس طراحی وب را که می توانید پیدا کنید انتخاب کنید

در این مرحله، شما باید لیستی از  شرکت های طراحی وب  که به طور جدی در نظر دارید، داشته باشید. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما توسط یک مدیر قابل اعتماد و یک تیم آموزش دیده با سابقه اثبات شده و نمونه کار برجسته اداره می شود.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که در کار با آنها احساس راحتی می کنید.

بسته به پیچیدگی وب سایت خود، باید ماه ها به طور منظم با آنها در ارتباط باشید.

شما می خواهید با افرادی کار کنید که می شناسید و به نظرات شما گوش می دهند اما به اندازه کافی مطمئن هستند که پیشنهادات بهتری را ارائه می دهند. بالاخره آنها طراح هستند.

در روند انتخاب خود عجله نکنید. تکالیف خود را انجام دهید و تا آنجا که می توانید در مورد “نامزدها” یاد بگیرید. وب‌سایت شما بسیار ضروری است که نمی‌توانید آن را به هر کسی واگذار کنید.

جهت سفارش طراحی سایت شرکتی با متخصصین ما در شرکت دیزاین موج تماس بگیرید.

مرحله4  در طراحی سایت شرکتی: مخاطب هدف خود را تعیین کنید

مخاطبان بازار هدف

همانطور که قبلاً بحث شد، یک وب سایت شرکتی با یک وب سایت تبلیغاتی متفاوت است، به این معنی که باید مخاطبان متفاوتی را هدف قرار دهد.

باید برای چندین نوع مهمان جذاب باشد. به یاد داشته باشید که شما فقط برای مشتریان بالقوه یک وب سایت ایجاد نمی کنید، بلکه برای سهامداران، سرمایه گذاران، کارمندان بالقوه و رقبا ایجاد می کنید.

به همین دلیل است که هنگام طراحی وب سایت و تولید محتوا باید مخاطبان هدف خود را به دقت در نظر بگیرید. به عنوان مثال، به جای داشتن صفحات محصول، می‌توانید یک صفحه را برای گزارش‌های مالی کامل و صفحه‌ای که می‌تواند به عنوان منبع کارکنان باشد، اختصاص دهید.

مرحله 5 در طراحی سایت شرکتی: نحوه سازماندهی صفحات را مشخص کنید

از آنجایی که وب سایت شما به بخش های مختلف مخاطبان شما پاسخ می دهد، باید اطلاعات مورد نیاز آنها را تا حد امکان بدون مشکل پیدا کنید.

این همه در مورد ناوبری و نحوه سازماندهی صفحات وب خود است . سعی کنید محتوای وب سایت خود را به تصویر بکشید و فکر می کنید مشتریان چگونه می خواهند به آنها دسترسی پیدا کنند. سپس به این فکر کنید که چه چیزی را در دسته بندی های منو و زیر مجموعه ها قرار دهید.

از خود بپرسید، “اگر من جای بازدیدکننده بودم، آیا می ماندم تا آنچه را که نیاز دارم پیدا کنم یا فقط جای دیگری را جستجو کنم؟” این باید به حفظ شما در مسیر درست کمک کند.

مرحله6  در طراحی سایت شرکتی: با سبکی سازگار بیایید

اگر دقیقاً از مراحل اولیه ایجاد وب سایت خود تعیین کنید: سبک و عناصر طراحی که در سرتاسر وب سایت قرار می دهید، کمک خواهد کرد.

به یاد داشته باشید که این عناصر طراحی نقش مهمی در کمک به شما در حفظ ظاهر کل سایت خود دارند. این همچنین در برندسازی شما نقش دارد و باعث می شود که تجارت فوراً قابل تشخیص باشد.

این عناصر شامل لوگوی شما، سبک‌ها و اندازه‌های فونت، رنگ‌های صفحه و موارد دیگر است.

مرحله7  در طراحی سایت شرکتی : نکات برجسته صفحه را در نظر بگیرید

اگر بخش‌های اساسی صفحه دارید که می‌خواهید بازدیدکنندگان به آن توجه کنند، باید برجسته کردن صفحه را در نظر بگیرید. این به این معنی است که محتوای خود را به صفحات جداگانه تقسیم کنید تا مخاطبان شما وقت داشته باشند تا بر روی اطلاعاتی که می خواهید آنها را به طور کامل جذب کنند تمرکز کنند.

به جای اینکه همه محتوا را در یک صفحه قرار دهید، به آنها اجازه دهید به طور قابل توجهی روی چندین صفحه تأثیر بگذارند.

مرحله8  در طراحی سایت شرکتی : مطمئن شوید که صفحات شما واکنش گرا هستند

مثال طراحی واکنشگرا (ریسپانسیو) موبایل

یکی از موارد ضروری در طراحی وب در چند سال گذشته، واکنش گرایی وب سایت در تمامی دستگاه ها است.

دیگر نمی‌توانید از وب‌سایتی که در تلفن هوشمند یا تبلت به خوبی کار نمی‌کند، خلاص شوید، به‌خصوص اکنون که اکثر مردم از چندین دستگاه اغلب به طور همزمان استفاده می‌کنند.

مرحله  9 در طراحی سایت شرکتی: دسترسی وب سایت خود را بررسی کنید

شما یک وب سایت شرکتی می خواهید که  بخش وسیع تری از بازدیدکنندگان وب  بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

باید آماده ارائه اطلاعات برای هر کسی که به دنبال آن است، هر چقدر هم که قادر باشد، باشد. به عنوان مثال، اگر ویدیوهایی در صفحات خود تعبیه شده است، مطمئن شوید که گزینه ای برای شرح بسته وجود دارد تا حتی آنهایی که ناشنوا هستند نیز بتوانند محتوای شما را مصرف کنند.

این یکی از آن شیوه‌های طراحی وب است که می‌تواند به شما کمک کند تا شهرت خود را به عنوان شرکتی که از جوامعی که معمولاً از آنها حمایت نمی‌شود، حفظ کنید.

مرحله 10 در طراحی سایت شرکتی : طراحی نهایی را بررسی کنید

قبل از راه اندازی وب سایت خود، فراموش نکنید که یک بررسی نهایی را انجام دهید تا ببینید آیا همه چیز درست است یا خیر. همه صفحات و همه عناصر را دوبار بررسی کنید تا مطمئن شوید همه کار می‌کنند، از  DNS گرفته  تا همه دکمه‌های پیمایش، عکس‌ها و ویدیوها،  سرعت بارگیری و موارد دیگر.

 

جستجو مطالب
جستجو کردن
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آدرس:

رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت

شماره تماس:

09362096232

پست الکترونیک:

info@designmoj.com

ثبت نام یا ورود
همین الان، اطلاعات خود رو وارد کنید و وارد سایت شوید