درگاه بانکی وبسایت ها🤚🎫💲

همه چیز درباره درگاه بانکی وبسایت ها

وقتی که شما کسب و کارتان را در فرم یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید یکی از نیازهای سایت فروشگاهی شما درگاه بانکی وبسایت ها است.

 قطعا زمانی که خرید و فروش باید از راه سایت انجام شود وجود درگاه بانکی وبسایت ها ضروری است.

 برای گرفتن درگاه بانکی وبسایت ها می توان از هر بانکی که در این زمینه خدماتی ارائه می دهد، درخواست کرد. پس بنابراین پرداخت آنلاین برای کاربران و مشتریان سایت شما مهیا می شود و نیازی به طی کردن روش قدیمی برای پرداخت هزینه ها را نخواهید داشت. در این مقاله ما شما را با صفر تا صد درگاه بانکی وبسایت ها آشنا می‌کنیم.

فروشگاه اینترنتی نیاز به درگاه پرداخت اینترنتی دارد

شرکت هایی با نام PSP وجود دارند که مسئولیت درگاه بانکی وبسایت ها به عهده آنهاست و شما برای گرفتن درگاه پرداخت لازم نیست به بانک بروید.

این شرکت ها تحت نظر بانک ها خدمات ارائه میدهند. قدم اول برای گرفتن درگاه بانکی وبسایت ها پرکردن فرم هایی هست که به شکل آنلاین در اختیار شما قرار می دهند. ولی برای بعضی از PSP های بانکی لازم است به بانک مراجعه شود.

برای گرفتن درگاه بانکی وبسایت ها دو راه وجود دارد ، متداول ترین روش این است که به طور مستقیم درخواست درگاه بدهیم که شرط استفاده از این شیوه داشتن نماد اعتماد یا همان ای نماد (enamad) است.

 راه دوم گرفتن درگاه بانکی وبسایت ها استفاده از درگاه پرداخت واسط است که در آن باید به شرکت های واسط مراجعه شود که آن ها این کار را انجام می دهند. در بیشتر این شرکت های واسط به نماد اعتماد نیاز نیست ، تنها باید هزینه ای را برای این شرکت ها واریز کرد و تسویه حساب هم به صورت خودکار انجام نخواهد شد.

پرداخت مستقیم

در راه اول باید به شرکت هایی که تحت نظر بانک هستند و با بانک قرارداد دارند مراجعه کرده و درخواست گرفتن درگاه پرداخت کنید . برای استفاده از این درگاه باید از سایت ای نماد، نماد الکترونیکی گرفته باشید که دریافت آن زمان بر است و لازم است مراحل زیادی طی کنید.

این درست است که پروسه گرفتن نماد الکترونیکی طولانی است اما اگر سایت شما تراکنش های بالایی در طی روز دارد بهتر است فورا برای آن اقدام کنید. در این شیوه در صورت پرداخت هر گونه هزینه ، نهایتا تا 24 ساعت بدون نیاز به درخواست تسویه حساب ، هزینه ها واریز می شود.

در ضمن در این شیوه هیچگونه کارمزدی هم از هزینه کسر نمی شود.

شیوه مستقیم گرفتن درگاه بانکی وبسایت ها

توجه داشته باشید که برای گرفتن درگاه بانکی وبسایت ها از هر بانکی نیاز است که در آن بانک یک حساب داشته باشید، و در مرحله بعد باید وارد سایت اینماد شده و برای دریافت نماد الکترونیکی درخواست بدهید.

سپس لازم است تا به سایت شرکت تحت نظر بانک مورد نظر مراجعه کرده و فرم های لازم را پر کنید، پس از بررسی و تایید اطلاعاتی برایتان فرستاده می شود و یا درخواست می‌شود تا قرارداد را به طور کتبی امضا وکرده و ارسال کنید.

 برای فرستادن اسناد و مدارک ثبت شده در دفتر اسناد رسمی حدودا یک ماه مهلت هست و اگر طی این زمان فرستاده نشود درخواست شما تعلیق می شود.

بعد از انجام مراحل فوق نیز باید زمینه مساعد برای استفاده از درگاه را مهیا کنید، در اصل کد نویسی های لازم را انجام دهید .

 البته بعضی سیستم های مدیریتی افزونه های مورد نظر برای استفاده از این درگاه ها را دارند؛ برای نمونه سیستم مدیریتی وردپرس خود چنین افزونه هایی دارد که بعضی از آنها رایگان هستند و بعضی را باید هزینه پرداخت کرد.

شیوه پرداخت غیر مستقیم درگاه بانکی وبسایت ها

در این شیوه از درگاه پرداخت  شرکتهایی استفاده می کنید که در شیوه اول درگاه پرداخت اینترنتی از بانک گرفتند.

 در این شیوه هزینه ها اول به حساب شرکت مورد نظر واریز می شود و پس از اینکه مبلغ به حد نصاب مشخصی برسد می توانید درخواست تسویه حساب بدهید.

در این شیوه به گرفتن نماد الکترونیکی نیاز ندارید و ارسال مدارکتان، احراز هویت شما انجام می شود. در مرحله بعدی با تایید دامنه یک API در اختیار شما قرار می گیرد که برای پرداخت آنلاین در سایت فروشگاهی خود می توانید از آن استفاده کنید.

شیوه غیر مستقیم درگاه بانکی وبسایت ها

برای اینکه بخواهید یک درگاه پرداخت از هر بانکی دریافت کنید، باید در آن بانک یک حساب داشته باشید.

در این شیوه اضافه بر هزینه ای که به شرکت پرداخت می کنید، در ازای هر برداشت ، میزانی پول به عنوان کارمزد از هزینه ها برای شرکت کم می شود.

 ازدیگر نکات قابل توجه این شیوه این است که می شود برای تلگرام و اینستاگرام هم از آن استفاده کرد و هزینه ها را از این راه دریافت کرد.

 

ویژگی های روش غیر مستقیم

  • تنها در چند ساعت سرویس برای شما فعال می شود.
  • مجوز کسب و کار نیاز ندارد.
  • انجام تسویه حساب روزانه و راحت
  • یک صفحه شخصی پرداخت برای هر شخص وجود دارد که می‌شود تنظیماتش را به طور دلخواه انجام دهد.
  • وجود لینک پرداخت برای استفاده از آن در شبکه های اجتماعی
  • نصب آسان
  • پشتیبانی خوب

آموزش نصب درگاه پرداخت مستقیم

بعد از دریافت درگاه پرداخت مستقیم وارد سایت خود شوید و در مخزن وردپرس افزونه‌ی درگاه ووکامرس بانک مورد نظرتان را نصب و فعال‌ کنید. در بعضی موارد افزونه‌ی مورد نظردر مخزن وردپرس نیست. در این صورت دو راه برای شما هست:

  1. به سایت شرکت مراجعه و آن را دانلود کنید.
  2. 2.    در صورتی که پلاگین مورد نظر را پیدا نکردید ، آن را از منابع معتبر دیگری بخرید

در مرحله‌ی بعدی در پیشخوان وردپرس منو ووکامرس، به بخش پیکربندی بروید.

در آن قسمت گزینه‌ی زبانه‌ی پرداخت را انتخاب و سریعا درگاه بانکی را فعال کرده و روی گزینه‌ی مدیریت کلیک کنید.

حالا باید تنظیمات پایه‌ای درگاه پرداخت خود را فعال کنید. این تنظیمات شامل :

  • عنوان درگاه
  • توضیحات درگاه
  • تنظیمات حساب بانکی
  • تنظیمات عملیات پرداخت

در نهایت نیز باید تمام تنظیمات خود را ذخیره کنید. بسیار خب درگاه پرداخت مستقیم خود را ایجاد نمودید.

آموزش نصب درگاه پرداخت واسط

برای نصب یک درگاه بانکی واسط در وردپرس ابتدا باید در مخزن وردپرس افزونه‌‌ی درگاه پرداخت ووکامرس را سرچ کنید و در سپس مراحل نصب و فعال‌سازی آن‌ را انجام دهید.

بعد درست مانند روش ساخت درگاه بانکی مستقیم، در پیشخوان وردپرس منو ووکامرس به بخش پیکربندی وارد شوید و زبانه‌ی پرداخت را انتخاب کنید.

پس از آن‌که گزینه‌ی پرداخت امن را فعال نمودید، روی آیکون مدیریت کلیک کنید.

بعد از آن باز هم مثل شیوه ساخت درگاه مستقیم، تنظیمات پایه‌ای مرتبط به درگاه پرداخت ووکامرس را انجام بدهید.

 این تنظیمات همچنان  همان موارد عنوان درگاه، توضیحات درگاه و تنظیمات عملیات پرداخت است و به همان روشی که در ساخت درگاه مستقیم گفتیم انجام می‌شود.

 تنها تفاوت این است که برای تنظیمات عملیات پرداخت، به یک کلید خاص یا کد مشتری نیاز دارید که از قبل و در هنگام دریافت درگاه در اختیار شما قرار داده شده.

در نتیجه باید کد مخصوص را در بخش تنظیمات عملیات پرداخت در سایت خود وارد کنید. در آخر نیز با ذخیره‌ی تنظیمات ، کار را تمام کنید.

جستجو مطالب
جستجو کردن
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آدرس:

رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت

شماره تماس:

09362096232

پست الکترونیک:

info@designmoj.com

ثبت نام یا ورود
همین الان، اطلاعات خود رو وارد کنید و وارد سایت شوید