تلگرام/ معرفی، عملکرد و ویژگی ها📪💌📱

تلگرام چیست؟

تلگرام یک سرویس پیام رسانی چند پلتفرمی است که توسط کارآفرین روسی پاول دوروف تأسیس شده است. اولین بار در اواخر سال 2013 بر روی iOS و Android منتشر شد و در حال حاضر حدود 550 میلیون کاربر ماهانه دارد. هر زمان که یک رسوایی حریم خصوصی به یکی از رقبای بزرگتر آن ضربه  می زند، تعداد کاربران تلگرام افزایش می یابد .

آنچه Telegram را منحصر به فرد می کند تمرکز آن بر حریم خصوصی، رمزگذاری و یک API منبع باز است.همچنین به چندین دستگاه اجازه می دهد تا از یک حساب (تایید شده توسط پیامک) و چندین حساب در یک دستگاه استفاده کنند.

تلگرام چگونه کار می کند؟

عملکرد اصلی Telegram  مانند اکثر برنامه‌های پیام‌رسان دیگر است:

می‌توانید به سایر کاربران  Telegramپیام دهید، مکالمات گروهی ایجاد کنید، با مخاطبین تماس بگیرید، تماس ویدیویی برقرار کنید و فایل‌ها و استیکرها را ارسال کنید. با این حال، چند ویژگی خاص وجود دارد که باعث می شود آن را متفاوت از سایر برنامه های چت کار کند.

  • مهمترین ویژگی تلگرام حفظ حریم خصوصی است و برای اطمینان از این موضوع از رمزگذاری سرتاسر استفاده می‌کند. این همان چیزی است که کسانی را که خارج از یک مکالمه دو طرفه هستند خواه یک شرکت، دولت، هکرها یا شخص دیگری را از دیدن آنچه ارسال شده است باز می دارد.

با این حال،  Telegramفقط از این رمزگذاری در تماس‌ها و قابلیت  چت مخفی «secret chats » استفاده می‌کند، نه در چت‌های معمولی.

  • دلیل افزایش استفاده Telegram  فضای ابری نامحدود آن است. در اصل، تمام پیام‌ها و عکس‌های شما را در یک سرور امن ذخیره می کند. این بدان معناست که می‌توانید از هر دستگاه متصلی به آن‌ها دسترسی داشته باشید و Telegram را نسبت به سایر برنامه‌های چت مانند واتس‌اپ بسیارپر طرفدار می‌کند.
  • یکی دیگر از ویژگی های امنیتی که قابلیت استفاده را اضافه می کند، نام کاربری است. به جای دادن شماره تلفن خود به افراد، می توانید به سادگی نام کاربری خود را به آنها بدهید. این به شما امکان کنترل بهتری را بر روی اطلاعاتی که در آنجا وجود دارد و می‌دهد و ازمزاحمت های احتمالی جلوگیری می‌کند.

آیا استفاده از تلگرام بی خطر است؟

به طور کلی،  Telegram امن تر از سایر برنامه های چت است. می توان استدلال کرد که رمزگذاری سرتاسر واتس اپ در همه پیام ها رویکرد بهتری است، اما ارتباط این شرکت با فیس بوک ممکن است حریم خصوصی را بی اثر کند.

به‌علاوه، اگر از ویژگی «چت‌های مخفی» استفاده می‌کنید، همان سطح رمزگذاری سرتاسری را دریافت می‌کنید. کاربران نمی‌توانند پیام‌ها را در چت‌های مخفی فوروارد کنند و یا اسکرین‌شات بگیرند، همچنین پیام‌ها را می‌توان طوری برنامه ‌ریزی کرد که خود به خود از بین بروند.

حذف یک پیام همچنین آن را برای همه افراد در مکالمه حذف می کند و کاربران این گزینه را دارند که نه تنها پیام های خود، بلکه پیام های سایر کاربران را نیز حذف کنند.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که فروش داده های شما راه کسب درآمد Telegram نیست. طبق صفحه پرسش‌های متداول Telegram ، بودجه این شرکت توسط بنیانگذار و مدیر عامل آن پاول دوروف تامین می‌شود، نه از طریق تبلیغات یا جمع‌آوری و اشتراک‌گذاری داده‌ها.

secret chat تلگرام

آیا تلگرام رایگان است؟

Telegram  رایگان است و توسط بنیانگذار و مدیر عامل آن پاول دوروف پشتیبانی می شود. این شرکت در سال 2021 استفاده از روش‌های جدید کسب درآمد را آغاز کرد ، اما استفاده از تلگرام برای همه رایگان خواهد بود.

این روش‌های جدید کسب درآمد شامل تبلیغات در کانال‌های عمومی ، ویژگی‌های vip برای تیم‌های تجاری و کاربران قدرتمند و بسته‌های استیکر پولی است. برخی از این وجوه به صورت افزایش دید برای کانال ها یا پرداخت به سازندگان بسته های استیکرمنحصر به فرد به کاربران باز می گردد.

آیا می توان از تلگرام در رایانه شخصی استفاده کرد؟

از آنجایی که Telegram  چت ها و فایل ها را به جای دستگاه شما در یک سروراز راه دور ذخیره می کند، می توانید از از طریق پورتال وب یا هر یک از چندین افزونه Chrome به همه چیز آن (به جز چت های مخفی) دسترسی داشته باشید.

این شرکت همچنین API خود را به صورت رایگان در دسترس عموم قرار می دهد و از توسعه دهندگان دعوت می کند تا در پلتفرم های دیگر مشتری ایجاد کنند. کاربران همچنین می توانند ربات های سفارشی، تم ها، برچسب ها و موارد دیگر را به صورت رایگان ایجاد کنند.

ویژگی های خاص تلگرام

چت های مخفی

چت های مخفی یا secret chat ذکر شده جایی است که می توانید با یک مخاطب در پیام های رمزگذاری شده سرتاسر شرکت کنید. اما این تنها مزیت آن نیست، چت‌های مخفی همچنین به افراد اجازه نمی‌دهند پیام‌ها را از آنجا فوروارد کنند یا اسکرین شات بگیرند. البته، کسی می‌تواند با دستگاه دیگری از صفحه‌نمایش عکس بگیرد، اما باز هم دلسرد می‌شود، و با ویژگی دیگری مانند تایمرهای حذف خودکار پیام روبرو می‌شود.

تایمرهای حذف خودکار پیام

اگر نمی‌خواهید پیام‌ها در چت‌های مخفی شما برای همیشه باقی بماند، Telegram به شما امکان می‌دهد تایمرهای حذف خودکار پیام را تنظیم کنید تا برای همیشه آنها را حذف کنید. پس از دریافت پیام، برای یک دوره از پیش تعیین شده در چت باقی می ماند می توانید زمان هایی را بین یک ثانیه تا یک هفته انتخاب کنید و بعد از آن پیامتان خودکار پاک می‌شود.

دسترسی ابری

از آنجایی که چت ها و فایل های غیر مخفی در فضای ابری ذخیره می شوند، می توانید با ورود به حساب کاربری خود از هر دستگاهی به آنها دسترسی داشته باشید. شما هرگز نگران ذخیره سازی روی دستگاه یا از دست دادن فایل های مهم نخواهید بود.

 حتی میتوانید تمام داده های تلگرامتان را حذف کنید و فضای تلفن همراهتان را آزاد کنید و بعدا دوباره با خیال راحت آن ها را دانلود کنید.

حذف پیام دو طرفه

از زمان به‌روزرسانی در سال ۲۰۱۹، تلگرام به کاربران این امکان را داده است که پیام‌های ارسال شده توسط سایر کاربران را در همه دستگاه‌ها حذف کنند. با اینکه حذف پیام های شما توسط شخص دیگری احساس خوبی ندارد اما اگر مکالمه بین شما و فردی است که به آن اعتماد ندارید، راه مفیدی برای کنترل ارتباطات آنلاین شماست.

نام های کاربری

همانطور که در بالا ذکر شد، استفاده از نام کاربری به جای شماره تلفن به این معنی است که حساب شما فقط به یک تلفن متصل نیست. این کار ورود به سیستم در سایر دستگاه‌ها را آسان‌تر می‌کند، به شما امکان می‌دهد چندین حساب در یک دستگاه داشته باشید، و باعث می‌شود که مجبور نباشید شماره تلفن خود را با کسی به اشتراک بگذارید تا او را به عنوان مخاطب در Telegram  اضافه کنید.

محدودیت حجم فایل بزرگ

اگر می‌خواهید فایل‌های حجیم ارسال کنید، تلگرام با پشتیبانی از فایل‌های حداکثر ۲ گیگابایتی، بخش عمده‌ای از رقابت را در اختیار دارد. در همین حال، محدودیت WhatsApp تقریباً 100 مگابایت ، محدودیت WeChat نیز 100 مگابایت و  محدودیت اسکایپ 300 مگابایت است . فایل های Telegram  نیز در فضای ابری ذخیره می شوند، بنابراین می توانید از دستگاه های دیگر به آنها دسترسی داشته باشید.

سفارشی سازی ها

تلگرام با برخی از گزینه‌های سفارشی‌سازی ارائه می‌شود که در میان بسیاری از رقبای خود وجود ندارد که در آنها می‌توانید رنگ غالب برنامه، نحوه باز کردن پیوندها توسط برنامه، نمایش یا عدم نمایش UI انیمیشن‌ها و موارد دیگر را انتخاب کنید. همچنین یکپارچه سازی ربات چت وجود دارد که در آن می توانید از ربات ها برای بهبود تجربه استفاده کنید. شما حتی می توانید تم ها، رباتها و برنامه های کامل خود را با استفاده از API تلگرام ایجاد کنید. در طول سال‌ها، Telegram یک اکوسیستم ربات گسترده ایجاد کرده است که عملکردهای بیشتری را به برنامه اضافه می‌کند.

یکی از اشتباهات حریم خصوصی این است که تلگرام هنگام پیوستن به آن به مخاطبین شما اطلاع می‌دهد مگر اینکه به آن اجازه دسترسی به مخاطبین خود را ندهید. این برنامه به شما هشدار نمی‌دهد که قرار است مخاطبین شما را خبر کند، و این ممکن است برای همه خوشایند نباشد.

آیا از تلگرام استفاده کنم؟

“حریم خصوصی” به خودی خود یک ویژگی جذاب در ارتباطات آنلاین نیست. ممکن است مبهم باشد و ما همیشه نمی‌توانیم آن را درک کنیم، و تنها زمانی که حریم خصوصی از بین می‌رود، آن را جدی می‌گیریم. 

اگر شما بابت اخبار مربوط به نقض امنیت آنلاین و نقض حریم خصوصی نگران هستید، باید از تلگرام با چت‌های مخفی استفاده کنید.

 در مجموع ما نمیتوانیم بگوییم تلگرام از شما در برابر همه وحشت‌های مربوط به حریم خصوصی که دنیای آنلاین ارائه می‌کند محافظت می‌کند؛ اما یک ترکیب خوب از ویژگی های جذاب و امنیت را برای کسانی که نگران سایر برنامه های پیام رسانی هستند ارائه می دهد.

جستجو مطالب
جستجو کردن
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آدرس:

رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت

شماره تماس:

09362096232

پست الکترونیک:

info@designmoj.com

ثبت نام یا ورود
همین الان، اطلاعات خود رو وارد کنید و وارد سایت شوید