logo
جستجو کردن

ادوب XD/ ویژگی ها و کاربردهای Adobe XD 💻✨🎨

ادوب  XDچیست؟

ادوب XD  یک نرم‌افزار جدید از شرکت ادوبی است و مبتنی بر برداراست که می‌تواند برای طراحی هر چیزی از ساعت‌های هوشمند گرفته تا برنامه‌های کاربردی تلفن همراه و وب تمام عیار مورد استفاده قرار گیرد.

Adobe XD یک ابزار مهم و مفید برای طراحی و همکاری با طرح ها است که عمدتاً برای طراحی رابط کاربری برای برنامه های کاربردی وب، برنامه های کاربردی تلفن همراه، ساعت های هوشمند و تلویزیون استفاده می شود.

این یک بسته کامل از طراحی UI (واسط کاربری) و UX (تجربه کاربر) برای هر برنامه است و یک طراحی رابط کاربری پویا با پیش نمایشی از عملکرد طراحی ارائه می دهد.

ادوب XD  توسط Adobe Inc مدیریت و ارائه می شود. فقط از سیستم عامل های Windows و Mac OS پشتیبانی می کند. برای سیستم عامل های مبتنی بر یونیکس مانند لینوکس در دسترس نیست.

سایر ابزارهای طراحی مانند Photoshop و Illustrator از طرح های پویا پشتیبانی نمی کنند. این ابزارها به طور گسترده برای موارد UI/UX استفاده می شدند، اما نقطه ضعف طراحی فتوشاپ این است که ما نمی توانیم تجربه کاربری را داشته باشیم.

اما در ادوب XD  می توانیم یک تجربه کاربری کامل (تور مجازی) برای یک اپلیکیشن داشته باشیم. ویژگی های نمونه سازی و انیمیشن آن یک تور مجازی کامل از برنامه را به ما می دهد.

ما به راحتی می توانیم یک پروژه کامل ایجاد کنیم و آن را برای پیش نمایش و همکاری در طراحی با دیگران به اشتراک بگذاریم. کار Adobe XD به عنوان یک پیوند وب به اشتراک گذاشته شده است که توسط هر مرورگر وب در پلتفرم های مختلف قابل دسترسی است.

یکی دیگر از مزایای استفاده از ادوب XD  این است که ما می‌توانیم طرح‌ها و دارایی‌ها را برای دستگاه‌های مختلف مانند اندروید و آیفون در قالب‌های تصویری متعدد ایجاد و صادر کنیم.

یکی از بهترین چیزها در مورد ادوب XD  این است که یک رابط کاربری یکپارچه برای طراحی فراهم می کند. استفاده از هر ابزاری در Adobe XD بسیار ساده است زیرا گزینه های ایده آلی دارد. بنابراین، زمان زیادی برای طراحان صرفه جویی می شود.

طراحان از مکان های مختلف می توانند به راحتی در پروژه های مشابه همکاری کنند. ویژگی اشتراک ‌گذاری پیوند به اعضای تیم اجازه می‌دهد تا بازخورد و پیشنهادات خود را از طریق نظر دادن و پین کردن مستقیماً از مرورگر خود مشاهده کرده و ارسال کنند.

گروه عرب زبان شرکت دیزاین موج برایتان با کیفیت ترین طراحی گرافیکی عربی را انجام می‌دهند.

ویژگی های نرم افزار ادوب XD

ادوب XD  از چندین ویژگی گسترده و ممتاز برای طراحی و همکاری پشتیبانی می کند. دارای لیست گسترده ای از ویژگی هایی است که با هر به روز رسانی بهبود می یابند. پیشرفته ترین و مفیدترین ویژگی های آن طراحی پویا، نمونه سازی اولیه، اشتراک گذاری، همکاری و پشتیبانی از افزونه است.

 

ویژگی های برجسته ادوب XD

ویژگی های ادوب xd

را ابط کاربری(UI) User Interface

فرض کنید در حال حاضر از یکی از ابزارهای Adobe مانند Photoshop یا Illustrator استفاده می کنید. مجموعه وسیعی از ویژگی ها  را دارد. اما وقتی به ابزاری نیاز دارید  که در آن نیست آزار دهنده است و یافتن آن زمان می برد یا گاهی اوقات مجبور می شوید آن را در گوگل جستجو کنید.

اما، ادوب XD  یک پنل ابزار کوچک در مقایسه با ابزارهای دیگر مانند فتوشاپ ارائه می دهد. این ابزارها به اندازه کافی هوشمند هستند تا بتوانند هر عمل خاصی را انجام دهند. برای مثال، اگر می‌خواهید هر شی را محو کنید، چندین ابزار در فتوشاپ وجود دارد، اما در ادوب XD  می‌توانید به راحتی از ابزار تاری استفاده کنید.

تبدیل سه بعدی 3D Transform

تبدیل سه بعدی در ادوب XD  قابل توجه است. ما می توانیم در یک هواپیمای جادویی و گسترده از تجربه کاربری سه بعدی فرود بیاییم. می توانیم اشیا را در فضای سه بعدی بچرخانیم و حرکت دهیم. همچنین می توانیم عمق تبدیل سه بعدی را اضافه کنیم.

استفاده از تبدیل سه بعدی در XD آسان است. با دنبال کردن سه مرحله می توانیم یک تبدیل سه بعدی را به یک شی اعمال کنیم:

  • اجزاء، لایه یا گروه را انتخاب کرده و 3D Transform را روی آن اعمال کنید.
  • برای فعال کردن مجموعه ابزار، روی نماد مکعب سه بعدی در پنجره بازرس ویژگی که در سمت راست پنجره XD نشان داده شده است، کلیک کنید. این گزینه های کنترل را روی شی باز می کند.
  • اکنون، از کنترل هایی مانند کشش یا اسلاید استفاده کنید یا مقادیر مربوط به محور x، y و z را وارد کنید.

اجزاء و حالات Components & States

اجزاءو وضعیت ها برخی از ویژگی های پیشرفته ادوب XD  هستند که توسط فتوشاپ پشتیبانی نمی شوند. اجزاءبه ما این امکان را می دهند که یک بار آن را ایجاد کنیم و در همه جا چندین بار در یک پروژه از آن استفاده کنیم.

 این اجزاء ویژگی قابلیت استفاده مجدد قدرتمند را برای برنامه فراهم می کند. اجزاءبرای ایجاد برخی از عناصر طراحی مانند دکمه ها، پیمایش ها و نگه داشتن آنها به صورت هماهنگ در سراسر طراحی مفید هستند. وقتی در مولفه اصلی تغییری ایجاد می کنیم، در سایر عناصر نیز منعکس می شود. بنابراین برای ایجاد تغییر در طراحی مفید خواهد بود.

در مقابل اجزاء، حالت ها نیز راه های قدرتمندی برای کاربردی کردن طراحی هستند. حالت ها به ما اجازه می دهند تا یک تغییر و پیش نمایش زنده روی یک جزء ایجاد کنیم. حالت ها را می توان برای ایجاد شناور، کلیک، جابجایی و سایر افکت ها در طراحی استفاده کرد.

حالت ها برای تمیز کردن طرح با کاهش تعداد تابلوهای هنری مورد نیاز برای ایجاد جلوه در طراحی مفید است.به عنوان مثال، اگر یک منوی کشویی ایجاد کنیم، می توانیم آن را با استفاده از حالت کلیک به جای ایجاد یک آرت بورد جدید برای یک منوی کشویی ایجاد کنیم.

پلاگین های شخص ثالث  Third-Party Plugins

ادوب XD  از چندین پلاگین شخص ثالث پشتیبانی می کند که عملکردهای اضافی را به طرح ها ارائه می دهند. چندین پلاگین برای مدیریت دارایی ها، اتوماسیون، انتشار، آیکون ها، تصویرسازی و غیره وجود دارد.

شبکه های تکراری Repeat Grids

شبکه های تکراری برای افزایش سرعت کار عالی هستند. ما به راحتی می توانیم از عناصر کپی تهیه کنیم و به طور خودکار آنها را به عنوان یک شبکه در جهت های مربوطه مرتب کنیم. ما همچنین می توانیم فاصله عمودی و افقی بین اشیاء را تنظیم کنیم و مقدار زیادی از زمان طراحی را در ایجاد کارت های مشابه و تراز کردن آنها در فواصل مساوی صرفه جویی می کنیم. بنابراین، ما می‌توانیم بدون کپی کردن و چسباندن دستی از اجزاء استفاده کنیم.

ما می توانیم شبکه تکرار را برای یک آیتم تنها با یک کلیک فعال کنیم. هنگامی که ویژگی تکرار شبکه فعال شد، می‌توانیم هر شی یا گروهی از اشیاء را با کشیدن نوار لغزنده تکرار کنیم. همچنین می‌توانیم متن و تصاویر را در شبکه تکراری نادیده بگیریم.

نمونه سازی Prototyping

ادوب XD  دارای دو حالت کاراست که عبارتند از طراحی و نمونه اولیه. در حالت طراحی می‌توانیم اجزاءرا ایجاد و ویرایش کنیم و در حالت نمونه اولیه، آرت ‌بوردهای مختلف را بر اساس عملکردشان به هم متصل ‌کنیم.

ادوب ایکس دی به ما اجازه می دهد تا اجزای پویا و نمونه های اولیه تعاملی برای اتصال آن اجزا ایجاد کنیم. ما می‌توانیم با استفاده از ویژگی‌های نمونه‌سازی، فهرست‌های کشویی ایجاد کنیم و دکمه‌هایی را تغییر دهیم. این نوعی عملکرد بین اجزای مختلف است.

نمونه سازی ، فقط یک پیوند بین آرت بوردها و اجزای مختلف در یک پروژه است که به یکدیگر متصل می شوند. به عنوان مثال، اگر برای صفحه ورود به صفحه داشبورد پیوند ایجاد کنیم، با کلیک بر روی دکمه ورود به صفحه هنری داشبورد هدایت می شویم.

نمونه سازی در XD به صورت زیر است:

آرت برد ادوب ایکس دی

 

در تصویر بالا با ایجاد چند لینک، آرت بوردهای مختلف را به هم متصل کرده ایم. به این لینک ها نمونه اولیه می گویند.

Stacks & padding

Stacks & padding نیز از جمله ویژگی های پیشرفته Adobe XD است که در سایر نرم افزارهای طراحی گرافیکی مانند Photoshop وجود ندارد.

Stacks  و padding از ویژگی های مفید Adobe XD هستند. هنگام کار با محتوای پویا مانند دکمه‌ها، برچسب‌ها، مدیریت بخش‌های محتوا، کاوش در طرح‌ های مدال بسیار مفید خواهد بود و باعث صرفه جویی قابل توجهی در زمان و تلاش می شود و ساختاری منظم از طراحی را در اختیار ما قرار می دهد.

Padding در Adobe XD مشابه padding CSS است. فضای بین محتوای گروه یا پس زمینه را مدیریت می کند.

ادوب XD  برای چه مواردی استفاده می شود؟

آنچه مهم است به خاطر بسپارید این است که ادوب XD  دو مشکل اصلی را که فتوشاپ و سایر برنامه های گرافیکی قادر به رفع آنها نبودند، برطرف می کند:

طراحی تعامل ثابت نیست. یک طراح نمی تواند دریک طرح سیال و پویا ، تنها با استفاده از پیکسل ها ارتباط برقرار کند.

یک فرآیند طراحی مدرن بیش از یک مقاله تمام شده صیقلی را شامل می شود. و فریم، تکرار و رفتار، همه بخشی از تصمیم گیری مشترک با طراحی UI و UX هستند.

ادوب XD  برای طراحی UI مبتنی بر بردار، قاب سیمی، طراحی تعاملی، نمونه سازی اولیه، و طراحی وب/برنامه با کیفیت بالاست و برای طراحان انفرادی یا کل تیم ایده آل است.

به طور خلاصه، ادوب XD  یک ابزار شگفت‌انگیز برای هر کسی است که به طراحی UI و UX علاقه‌ مند است و مطمئناً کار شما را فراتر از آنچه Photoshop یا Illustrator قادر به انجام آن هستند ارتقا می‌دهد. کار کردن با Adobe XD سریع است، یادگیری آن آسان است و دائماً با ویژگی ها و پیشرفت های جدید به روز می شود.

برای آشنایی بیشتر با ابزارهای طراحی گرافیکی کلیک کنید.

 

جستجو مطالب
جستجو کردن
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آدرس:

رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت

شماره تماس:

09362096232

پست الکترونیک:

info@designmoj.com

ثبت نام یا ورود
همین الان، اطلاعات خود رو وارد کنید و وارد سایت شوید