گوگل کروم چیست؟

Google-Chrome

معرفی گوگل کروم؟ گوگل کروم چیست؟

گوگل کروم یک مرورگر وب رایگان طراحی شده توسط گوگل است که برای مشاهده وب سایت های اینترنتی استفاده می شود.

سهم بازار از گوگل کروم چیست؟

 از ژوئن 2022، این مرورگر با بیش از 64.68 درصد از سهم بازار، محبوب‌ترین گزینه مرورگر وب در جهان است.

 Google Chrome همچنین یک مرورگر چند پلتفرمی است، بنابراین نسخه‌های آن بر روی بسیاری از لپ‌تاپ‌ها، دستگاه‌های دستی و سیستم‌عامل‌ها اجرا می‌شوند.

Google Chrome پر استفاده ترین نسخه برای اندروید است که بیش از 32 درصد از سهم بازار جهانی مرورگرهای وب را در فوریه 2020 حفظ کرد.

Google Chrome اولین مرورگر وب بود که از کادر جستجو و نوار آدرس استفاده کرد. رقبا دنبال کردند در سال 2010، گوگل فروشگاه آنلاین کروم را راه اندازی کرد که در آن مشتریان می توانند نرم افزارهای مبتنی بر وب را خریداری و نصب کنند.

تاریخچه توسعه گوگل کروم چیست؟

Google Chrome یکی از اولین مرورگرهای وب بزرگی بود که کادر جستجو و نوار آدرس را که به نام Omnibar شناخته می‌شود، ترکیب کرد، ویژگی که اکثر رقبا از آن زمان استفاده کرده‌اند.

کاربران می‌توانند با حساب‌های Google خود وارد شوند و به آن‌ها اجازه می‌دهند نشانک‌ها و صفحات وب را در چندین دستگاه همگام‌سازی کنند و به سایر محصولات Google مانند Google Drive دسترسی داشته باشند .

رویکرد امنیتی گوگل کروم چیست؟

کروم رویکردی مبتنی بر sandboxing جهت امنیت وب دارد. هر وب‌سایت باز به‌عنوان فرآیند خاص خود اجرا می‌شود، که به جلوگیری از تأثیر کدهای مخرب در یک صفحه روی دیگران یا خود سیستم‌عامل رایانه کمک می‌کند. این مرورگر از استانداردهای وب مانند HTML5 و شیوه نامه های آبشاری پشتیبانی می کند.

رویدادهای کلیدی و به‌روزرسانی‌ها در تاریخچه توسعه گوگل کروم چیست؟

عبارتند از:

  • 2006.  گوگل شروع به توسعه Chrome بر اساس کد منبع باز از بنیاد موزیلا و پروژه گوگل کرومیوم کرد.
  • 2 سپتامبر 2008. گوگل نسخه بتا کروم را برای ویندوز منتشر کرد.
  • 8 دسامبر 2009. نسخه بتا Chrome برای MacOS X و Linux منتشر شد.
  • 25 مه 2010. گوگل کروم 5.0 را منتشر کرد، اولین نسخه پایدار کروم که از ویندوز، مک و لینوکس پشتیبانی می کند.
  • 11 فوریه 2011. گوگل فروشگاه وب کروم را راه اندازی کرد، یک بازار آنلاین که در آن کاربران می توانند افزونه های رایگان و پولی مرورگر را برای اجرا در داخل Google Chrome نصب کنند.
  • 2011. گوگل سیستم عامل کروم ، سیستم عامل خود را برای برنامه های کاربردی مبتنی بر وب، در مرورگر کروم منتشر کرد.
  • ژوئن 2012 . اولین نسخه پایدار کروم به ترتیب برای دستگاه های تلفن همراه آیفون و اندروید منتشر شد.
  • 22 آگوست 2017. Google Chrome Enterprise را منتشر کرد ، نسخه سازمانی Chrome، که به کسب و کارها اجازه می‌دهد آن را در سطح سازمانی خود مستقر و مدیریت کنند.
  • 11 آوریل 2019. سرویس مدیریت ابر مرورگر کروم راه اندازی شد، یک پلت فرم مدیریت ابری که به مدیران کمک می کند تا Chrome را در فضای ابری مدیریت کنند.

ویژگی های گوگل کروم چیست؟

ویژگی های زیر در زیر آورده شده است:

  • استفاده از آن آسان، سریع و ایمن است.
  • صفحات وب همچنین می توانند به راحتی قابل دسترسی و بارگیری باشند، حتی با گرافیک های سنگین، تبلیغات و مطالب ویدیویی که در چندین صفحه مرور می شوند.
  • رابط کاربری ساده و آسان برای استفاده، حتی برای مبتدیان است.
  • این تغییرات خودکار را ارائه می دهد که برای اطمینان از بازبینی ایمنی اعمال می شوند.
  • یک جستجوی گوگل در نوار فراهم می کند.
  • با استفاده از کروم برای حساب گوگل خود، تمام نشانک ها، رمزهای عبور، تاریخچه، پر کردن خودکار و غیره خود را همگام خواهید کرد.

 این تضمین می کند که چه از Google Chrome در دستگاه یا لپ تاپ دیگری استفاده کنید، تنظیمات از طریق حساب Google سازگار و به روز می شوند.

چگونگی جست و جو در گوگل کروم چیست؟

می‌خواهید جستجو کنید؟ فقط یک پنجره یا برگه جدید باز کنید و شروع به تایپ در نوار آدرس کنید، هر آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید. سپس Enter / Go / Check را فشار دهید تا صفحه نتایج جستجو به شما نشان داده شود.

مزایای گوگل کروم چیست؟

گوگل کروم مزایای زیادی را ارائه می دهد که می توان از آن به طور موثر استفاده کرد، به شرح زیر:

  • جستجوی Omnibox نوار آدرس Chrome را با نوار جستجوی Google ترکیب می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد URL را در یک مکان جستجو و تایپ کنند. Omnibox همچنین به کاربران اجازه می دهد متنی را در داخل صفحات وب جستجو کنند.
  • کلیک راست برای جستجوی متن هایلایت شده به کاربران این امکان را می دهد که هر متنی را در یک صفحه وب برجسته کنند، روی آن کلیک راست کرده و جستجوی گوگل را انجام دهند.
  • حفاظت از رمز عبور از رمزگذاری برای تولید، ذخیره و محافظت از رمزهای عبور کاربر استفاده می کند. Google به‌طور خودکار گذرواژه‌های کاربران را پر می‌کند و نظارت می‌کند که آیا در معرض نقض داده‌ها قرار گرفته است یا خیر .
  • گوگل به طور دوره ای مرورگر Google Chrome را ارتقا می دهد تا آن را ایمن نگه دارد. در صورت اتصال به اینترنت، می توان آن را به طور خودکار تغییر داد.

علت مشهور شدن گوگل کروم چیست؟

کروم به یک مرورگر مشهور جهانی تبدیل شده است، زیرا می توان آن را با سایر برنامه های گوگل مانند Gmail ترکیب کرد. وقتی وارد Google Chrome می‌شوید، می‌توانید بلافاصله وارد سایر برنامه‌های گوگل مانند Adsense، Gmail، Analytics، google ads، کنسول جستجو و غیره شوید.

حالت ناشناس گوگل کروم چیست؟

کروم یک گزینه حالت خصوصی حالت ناشناس ارائه می دهد که مربوط به مرور خصوصی، پنجره های شخصی یا در مرور خصوصی است. این یک محیط اینترنتی است که از ذخیره تاریخچه مرورگر جلوگیری می کند.

 به طور کلی، تصویر، محتوا و کوکی‌های درخواست شده توسط صفحه هنگام دسترسی به هر وب‌سایتی به صورت محلی در رایانه شما ذخیره می‌شوند. به‌علاوه، فیلدهای تکمیل خودکار می‌توانند هر نوع جست‌وجو یا انواع پرشده را ذخیره کنند. اگر این داده ها را حفظ نکنید و پنجره مرورگر را ببندید، حالت ناشناس ذخیره این داده ها را فراموش می کند.

در حالت ناشناس، Chrome به کاربران کمک می‌کند تا جعبه ایمنی را در یک جلسه وب ویژه اسکن کنند. این امکان را به شما می دهد تا به طور موقت روی تاریخچه و هویت مرورگر خود قدرت داشته باشید زیرا وقتی پنجره مرورگر خود را می بندید نمی توانید سابقه خود را ذخیره کنید، اگرچه ناشناس بودن این اطلاعات را تضمین نمی کند.

طریقه باز کردن پنجره جدید ناشناس در گوگل کروم چیست؟

برای باز کردن یک پنجره جدید تب ناشناس، می توانید Ctrl + Shift + N را در سیستم عامل ویندوز یا لینوکس و Command + Shift + N را در MacOs X انتخاب کنید.

معایب گوگل کروم چیست؟

رم (حافظه دسترسی تصادفی) و CPU بیشتر در مرورگر Google Chrome نسبت به سایر مرورگرهای وب استفاده می شود. اگرچه مرورگر سبک وزن است، اما مصرف بالای حافظه به طور همزمان روی سایر برنامه های دستگاه شما تأثیر می گذارد.

هیچ سفارشی سازی و گزینه ای در مرورگر کروم موجود نیست. به عنوان مثال، اگر پنجره مرورگر Google Chrome با چندین برگه باز بسته شود، از شما سؤال نمی شود که آیا همه برگه ها را می بندید یا نه. هر دو زبانه و پنجره فورا قفل می شوند.

کروم گزینه همگام سازی در گوگل ندارد. سایر مرورگرها، مانند فایرباکس موزیلا، می توانند با گزینه بافت موزیلا در بسیاری از رایانه ها همگام شوند. این ویژگی به شما کمک می کند تا مرورگر خانگی، دسکتاپ تاریخچه مرورگر آفیس و تنظیمات برگزیده را ادغام کنید.

جستجو مطالب
جستجو کردن
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آدرس:

رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت

شماره تماس:

09362096232

پست الکترونیک:

info@designmoj.com

ثبت نام یا ورود
همین الان، اطلاعات خود رو وارد کنید و وارد سایت شوید