کسب درآمد یوتیوب از ویدیوهای آپلود شده چگونه است؟ درآمد YouTube از کجاست؟💵📈🤷‍♂️

کسب درآمد یوتیوب از ویدیوهای شما چگونه است؟ و آیا اصلاً درآمدزایی می کند؟

هنگامی که افزایش پرداخت ها برای محتوا، هزینه میزبانی همه آن ویدیوها و این واقعیت را که YouTube بر اساس میزان بازدید از یک تبلیغ پول دریافت می کند را در نظر بگیرید، نتیجه می تواند این باشد که یوتیوب در تلاش برای کسب سود است.

در واقع، در یک اجلاس مجله فورچون در اکتبر 2016، سوزان وویچیکی، مدیرعامل یوتیوب اظهار داشت که یوتیوب “هنوز در حالت سرمایه گذاری است.” این بدان معناست که شرکت در آن زمان به دنبال کسب درآمد یوتیوب و چگونگی سودآوری آن بود.

طبق آخرین آمار درآمد آلفابت مادر YouTube، تنها در 9 ماه اول سال 2021، یوتیوب 20.21 میلیارد دلار از تبلیغات درآمد داشته است.

در این مقاله، نحوه کسب درآمد یوتیوب در حال حاضر و نحوه برنامه ‌ریزی این بخش از «Googleverse» برای سودآوری در آینده را بررسی خواهیم کرد.

اقلام کلیدی

یوتیوب، مانند سایر دارایی های گوگل، بخش عمده ای از درآمد خود را از طریق تبلیغات به دست می آورد.

یوتیوب می‌تواند تبلیغات هدفمند را مستقیماً در کلیپ‌های ویدیویی که کاربرانش تماشا می‌کنند جاسازی کند و همچنین محتوای ویژه را تبلیغ کند.

در 9 ماه اول سال 2021، یوتیوب 20.21 میلیارد دلار از تبلیغات درآمد داشته است.

ادوردز و تبلیغات ویدیویی

بخش عمده ای از درآمد گوگل مدیون سرویس تبلیغاتی اختصاصی آن، گوگل ادوردز است. هنگامی که از Google برای جستجوی هر چیزی از اطلاعات مالی گرفته تا آب و هوای محلی استفاده می‌کنید، فهرستی از نتایج جستجو ایجاد شده توسط الگوریتمGoogle به شما داده می‌شود. این الگوریتم تلاش می‌کند مرتبط‌ترین نتایج را برای درخواست شما ارائه دهد، و همراه با این نتایج، ممکن است صفحات پیشنهادی مرتبط از یک تبلیغ‌کننده AdWords را بیابید.

هر وب‌سایت توصیه‌شده‌ای که هنگام ورود به Gmail ، YouTube،  Google Maps و سایر سایت‌های Google مشاهده می‌کنید، از طریق پلتفرم AdWords ایجاد می‌شوند. برای کسب رتبه برتر در تبلیغات گوگل، تبلیغ‌کنندگان باید از یکدیگر پیشی بگیرند. قیمت های بالاتر در لیست بالا می روند در حالی که قیمت های پایین ممکن است حتی نمایش داده نشوند.

 برای یوتیوب، گوگل ادوردز ویدیویی هدفمند را مستقیماً در کلیپ هایی که کاربرانش تماشا می کنند جاسازی می کند.

هر بار که بازدیدکننده ای روی یک تبلیغ کلیک می کند، تبلیغ کنندگان به گوگل پول می پردازند. یک کلیک ممکن است از چند سنت تا بیش از 50 دلار برای عبارات جستجوی بسیار رقابتی، از جمله بیمه، وام، و سایر خدمات مالی ارزش داشته باشد.

ابتدای کار یوتیوب:

زمانی که شرکت آلفابت (گوگل سابق) (GOOG) در سال 2006 آن را خریداری کرد، کسب درآمد یوتیوب بسیار فاصله داشت. گوگل این شرکت را برای درآمدش نخرید. گوگل، یوتیوب را خریداری کرد زیرا ارائه ویدئوی آنلاین آن با مشکل مواجه بود و ترافیک یوتیوب بیش از حد زیاد بود.

وقتی گوگل یوتیوب را تصاحب کرد، نظر عمومی این بود که مشکلات کپی رایت حل خواهد شد و تبلیغ‌کنندگان به سرعت به آن ملحق خواهند شد. مسائل مربوط به حق نسخه برداری YouTube به نحوه اجرای روش های طراحی شده برای محافظت از انحصار سازندگان ویدیو و حقوق بازتولید آثار آنها مربوط می شود. در طول سال‌ها، یوتیوب در تلاش‌های خود برای مقابله با کپی رایت با چالش‌های متعددی روبرو بوده است.

با هجوم روزانه محتوای تولید شده توسط کاربر، تبلیغ‌کنندگان شروع به دیدن ویدیوهای زیادی از نوع محتوای اشتباه کردند. نرخ تبلیغات کاهش یافت زیرا تبلیغ‌کنندگان به تبلیغات جستجویی بازگشتند که به جای تماشای یک ویدیوی تصادفی، هنگام تحقیق درباره خرید به دست مصرف‌کننده می‌رسید.

درآمدزایی یوتوب

حرکت به نقطه سربه سر

علیرغم چشم انداز ضعیف سودآوری، گوگل به سرمایه گذاری در یوتیوب ادامه داد. سرمایه‌گذاری‌های عملیاتی برای ارائه تمام آن محتوا با سرعت مورد نیاز بود، و پرداخت‌هایی به تولیدکنندگان محتوا در شبکه شریک وجود داشت. به زودی، هر آپلودکننده ای می تواند از درآمد تبلیغاتی که ممکن است یک ویدیو تولید کند، کاهش دهد. با کاهش نرخ تبلیغات و تمایل مردم به رد شدن از تبلیغات، کمی کسب درآمد یوتیوب برای اکثر ویدیوها را به دنبال دارد.

مزیت گوگل این بود که محتوای آپلود شده توسط کاربر واقعاً فقط از نظر تعمیر و نگهداری زیرساخت برای شرکت هزینه دارد. به نظر می رسید این ایده این است که هزینه نگهداری یوتیوب با بهبود فناوری کاهش یابد و محتوای ویدیویی بیشتری از طریق تبلیغات و قیمت گذاری در بازار موجب کسب درآمد یوتیوب شود.

به لطف برخی نوآوری ها در خود تبلیغات، بازار تبلیغات بهبود یافته است. همپوشانی‌های یوتیوب به تبلیغات اجازه می‌داد تا ویدیوها را در نقاط مختلف مشاهده پر کنند نه اینکه فقط یک تبلیغ پیش از پخش داشته باشند، و آنها ویدیوی جاسازی شده را در سراسر وب دنبال می‌کردند. با این حال، حتی با تبلیغات بهتر، تا می 2015، درآمد هنوز برای پرداخت هزینه سایت کافی نبود.

یوتیوب از طریق یک برنامه تبلیغاتی انتخابی به نام TrueView به تبلیغات ویدیویی نزدیک می شود واین راهی برای کسب درآمد یوتیوب می‌شود . TrueView شامل دو نوع تبلیغات است: در جریان و حین پخش ویدیو. با تبلیغات درون جریانی، بیننده فقط باید پنج ثانیه اول را تماشا کند و سپس می تواند بقیه تبلیغات را رد کند.

عرضه‌کننده فقط در صورتی پرداخت می‌کند که کاربر بیش از 30 ثانیه تماشا کرده باشد یا روی یک موجودیت روی صفحه مربوط به تبلیغ کلیک کند. تبلیغات اکتشافی ویدیویی، ویدیوهای تبلیغاتی هستند که همراه با سایر محتواها در صفحه فهرست شده اند و تنها زمانی که کاربر روی آنها کلیک کند، هزینه دریافت می شود.

تبلیغات TrueView در حال حاضر یکی از محرک های رشد کسب درآمد یوتیوب است، همراه با Google Preferred، که به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد برای قرار دادن تبلیغات خود در ویدیوهای با عملکرد بالا در سایت هزینه پرداخت کنند و محتوا را در 9 دسته مختلف ارائه می دهد: زیبایی، مد و سبک زندگی، ورزش، موسیقی، بازی، کمدی، والدین، علم و اخبار.

درآمدزایی از یوتیوب
درآمدزایی از یوتیوب

ابتکارات یوتیوب

گوگل چند گزینه مختلف برای گسترش و کسب درآمد یوتیوب دارد. یکی اشتراک ماهانه برای مشاهده نسخه بدون آگهی YouTube با ویدیوهای انحصاری اضافی است که کاربرانی که پرداخت نمی‌کنند نمی‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند.

 در پاییز 2015، این شرکت YouTube Red را راه‌اندازی کرد؛ یک سرویس اشتراک که قصد داشت رقیبی برای نتفلیکس باشد که امکان تماشای ویدیوهای بدون آگهی و گوش دادن به موسیقی بدون وقفه را با 9.99 دلار در ماه فراهم می‌کرد.

یوتیوب در تاریخ 17 مه 2018 تغییر نام این سرویس را به عنوان YouTube Premium به همراه یک سرویس جداگانه اشتراک YouTube Music اعلام کرد. YouTube Music همراه با تبلیغات رایگان است، اما همچنین یک سطح ممتاز را ارائه می‌کند که پخش بدون آگهی فقط در پس‌زمینه صدا و دانلود آهنگ‌ها را برای پخش آفلاین امکان‌پذیر می‌کند و این موجب کسب درآمد یوتیوب می‌شود.

از سال 2021، YouTube Premium و YouTube Music Premium یک ماه آزمایشی ارائه می‌کنند و سپس 11.99 دلار در ماه هستند.

یوتیوب قصد دارد حمایت مالی درون ویدیویی را که کسب درآمد یوتیوب از آن هیچ است، سرکوب کند. این سایت امیدوار است که برندها را مجبور به ورود به کانال‌های تبلیغاتی موجود کند به جای اینکه ستاره‌های یوتیوب آنها مستقیماً در خارج از قرارداد با مارک‌ها کار کنند.

 این یک حرکت مخاطره آمیز است که می تواند برخی از سازندگان محتوا را به سمت پلتفرم های رقیب سوق دهد، اما باعث می شود که شکافی در پیشنهادات تبلیغاتی YouTube بسته شود.

به نظر می‌رسد چالش بزرگ یوتیوب این است که افراد بیشتری را به استفاده مستقیم از سایت ببرد. بسیاری از بینندگان ظاهراً در حال تماشای جاسازی‌ها در سایت‌های دیگر هستند یا بدون کلیک کردن و مرور بیشتر، ویدیوی عجیب و غریب را دنبال می‌کنند. برای مبارزه با این موضوع، یوتیوب در تلاش است تا سایت مقصدی بسازد که مردم از آن بازدید کنند و به گوگل شانس بیشتری برای کسب درآمد یوتیوب از صفحه ویدیو بدهد.

حرف آخر:

همه اینها به این معنی نیست که کسب درآمد یوتیوب دچار مشکل شده است. درآمد در حال رشد است حتی اگر سود با سرعت یکسانی افزایش پیدا نکند، و رشد بهتر از هیچ است. همچنین برخی از مزایای ثانویه YouTube برای Google وجود دارد.

این شرکت هرچه کاربران مدت بیشتری در Googleverse بمانند، که شامل YouTube نیز می‌شود، داده‌های کاربر بیشتری به دست می‌آورد و این داده‌ها به آن کمک می‌کند تا در همه پلتفرم‌هایش بازاریابی موثرتری داشته باشد. گوگل می تواند صبور باشد تا یوتیوب بفهمد چگونه سود کند و کسب درآمد یوتیوب را به حداکثر برساند.

همچنین برای اطلاع از روش های کسب درآمد از یوتویوب میتوانید مقاله‌ی 7 راه برای کسب درآمد از یوتیوب را مطالعه نمایید.

جستجو مطالب
جستجو کردن
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آدرس:

رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت

شماره تماس:

09362096232

پست الکترونیک:

info@designmoj.com

ثبت نام یا ورود
همین الان، اطلاعات خود رو وارد کنید و وارد سایت شوید