کتاب الکترونیکی چیست؟

کتاب الکترونیکی چیست؟ و چگونه با آن دسترسی پیدا کنیم؟

کتاب ها را بهترین دوست ما می نامند. در این دنیای دائماً در حال تغییر، جایی که مردم به دنبال جایگزین‌های راحت‌تر و کاربردی‌تر برای همه چیز هستند، این بهترین دوست ما نیز به یک دوست «هوشمند» با مفهوم کتاب الکترونیکی تبدیل شده است. آیا نمی دانید کتاب الکترونیکی چیست و چگونه کار می کند؟ پس حتما این مطلب را مطالعه کنید.

کتاب الکترونیکی چیست؟

کتاب الکترونیکی کتابی است که در قالبی ارائه شده است که به شما امکان می دهد آن را بر روی یک دستگاه الکترونیکی مانند رایانه یا دستگاه دستی بخوانید. کتابی که در نسخه های چاپی موجود است را می توان به عنوان کتاب الکترونیکی یافت. اینها شامل همه چیز از داستان های پرفروش، کلاسیک گرفته تا متون مرجع و دانشگاهی است. یک کتاب الکترونیکی می‌تواند شامل متن الکترونیکی باشد یا شامل صوتی، تصویری یا لینک‌هایی باشد.

تاریخچه کتاب الکترونیکی چیست؟

اولین کتاب الکترونیکی در اوایل سال 1971 زمانی که مایکل اس. پروژه هارت گوتنبرگ را راه‌اندازی کرد و یک نسخه دیجیتالی از اعلامیه استقلال ایالات متحده آمریکا ساخته شد. این کتاب اولین الکترونیکی در جهان بود.

روش خواندن یک کتاب الکترونیکی چیست؟

در حال حاضر، سه روش برای خواندن الکترونیکی وجود دارد:

  1. . دستگاه های قابل حمل خواندن کتاب الکترونیکی

دستگاه های قابل حمل خواندن کتاب الکترونیکی کامپیوترهای دستی کوچک هستند که تجربه کتابخوانی را شبیه سازی می کنند. اندازه آنها به اندازه یک جلد شومیز است، با باتری کار می کنند و صفحه نمایش با نور پس زمینه دارند.

 آنها متون دانلود شده از رایانه را می دهند و به خواننده اجازه می دهند کلمات کلیدی را جستجو کند، یادداشت ها و لینک ها را اضافه کند.

  • استفاده از نرم افزارهای خاص در دستگاه های PC

می‌توانید نرم‌افزار خواننده رایگان را از اینترنت دانلود کنید – به عنوان مثال، معمولاً از Adobe Acrobat Reader و Microsoft Edge Reader استفاده می‌شود.

  • کامپیوترهای دستی و دستیارهای دیجیتال شخصی (PDA)

بسته های نرم افزار رایگان که در بالا توضیح داده می شود برای رایانه های دستی و دستیارهای دیجیتال شخصی (PDA) نیز موجود است.

امکانات و مزایای  کتاب الکترونیکی چیست؟

بدون صفحات کثیف و بدون نشانک گم شده! کتاب های الکترونیکی متعددی نسبت به کتاب های چاپی دارند. این موارد به شرح زیر است:

  • سرعت بیشتر : شما نیاز به ادامه روند ندارید وقت گیر جستجوی کتاب در کتابخانه ها را طی کنید یا منتظر بمانید تا به صورت انجام شود. یک کتاب الکترونیکی را می توان در عرض چند ثانیه از طریق اینترنت بارگیری کرد، به شرطی که در دسترس باشد.
  • قابلیت حمل بیشتر : نگهداری کتاب ها می تواند مشکل باشد. کتاب الکترونیکی را می توان در یک دستگاه ذخیره کرد، که آن را برای مسافرت نیز ایده آل می کند! PDA ها یک وسیله عالی برای کتاب های راهنمای سفر هستند.
  • چاپ بر اساس کاربرد: کتابها دیگر نیازی به چاپ ندارند. در صورت نیاز می توانید کتاب های الکترونیکی را در صورت نیاز چاپ کنید.
  • جذابیت : می توانید یادداشت برداری کنید، برجسته کنید و زیر آنها خود را بکشید، بدون اینکه نشان دهید و از دست بدهید، نشان دهید! می توانید از طریق هایپرلینک ها اطلاعات جایزه را کاوش کرده و به دست آورید.
  • شخصی سازی : صفحه نمایش را می توان مانند نور پس زمینه شخصی سازی کرد و اندازه فونت را می توان افزایش داد. این ویژگی آن را برای افراد کم بینا ایده آل می کند.
  • افزونه ها: بسیاری از کتاب های الکترونیکی دارای متن قابل جستجو، اصطلاحنامه و فرهنگ لغت و ویژگی های دیگر هستند.
  • بازار آزاد : نویسندگان می توانند با انتشار الکترونیکی مستقیماً در بازار آزاد از روند انتشار انجام دهند.
  • سازگار با محیط زیست : هر ساله میلیون ها درخت برای تولید کاغذ قطع می شوند. کتابهای بدون کاغذ پتانسیل نجات درختان را دارند.

به نظر من این مورد جزو بهترین ویگی های کتاب های الکترونیک است.

معایب کتاب های الکترونیکی چیست؟

هر چیزی در این سیاره مزایا و معایب خود را دارد. در مورد کتاب الکترونیکی نیز مشابه است. پس از دانستن اینکه کتاب الکترونیکی چیست؟ و کاربرد آن چیست، اجازه دهید برخی از معایب آن را مرور کنید:

برخی معایب کتاب الکترونیکی چیست؟

  • تعداد کتابهای موجود در قالب کتاب الکترونیکی هنوز بسیار محدود است.
  • اگر روی رایانه بارگیری شود، به دلیل شرایط و محدودیت‌های مجوزهای خاص، نمی‌توانید کتاب الکترونیکی را چاپ کنید.
  • لذت  لمس و ورق زدن برگه های کتاب چاپی را از دست میدهید.

هزینه کتاب الکترونیکی چیست؟

در حالی که ما قبلاً به سؤالاتی مانند “کتاب الکترونیکی چیست؟” پاسخ داده ایم. و چگونه می توانید از آن استفاده کنید؟ صحبت در مورد هر وسیله ای بدون پرداخت هزینه آن بیهوده است، اینطور نیست؟

مجموعه کتاب‌ها تعداد یکبار خوانده می‌شوند، بنابراین پرداخت هزینه‌های گزاف برای شومیز کتاب‌ها ممکن است برای ما آزار دهنده باشد. کتاب های الکترونیکی این مشکل را حل می کنند.

 یک کتاب الکترونیکی معمولاً مقرون به صرفه‌تر از نسخه‌های شومیز است. هزینه ارسال اضافی وجود ندارد و اگر آنها را در رایانه خود بارگیری کنید، نرم افزار را به صورت رایگان و از قبل دانلود کنید. هزینه ها ممکن است بیشتر کاهش یابد.

دستگاه های محبوب کتاب الکترونیکی چیست؟

قبلاً درباره دستگاه‌های دارید که می‌توانید کتاب الکترونیکی را بخوانید صحبت کرده‌ایم.

“خواننده کتاب الکترونیکی یا کتابخوان الکترونیکی” یک دستگاه دستی به نام eReader (خواننده الکترونیکی) در سال های اخیر برای خواندن و ذخیره کتاب های الکترونیکی ساخته شده است.

برخی از دستگاه های محبوب eReader عبارتند از:

  • کیندل آمازون
  • کوبو راکوتن
  • بارنز و نوبل

این دستگاه ها دارای نورپردازی داخلی هستند تا خوانندگان بسیاری حتی اگر به نور دسترسی ندارند، باز هم به مطالعه ادامه دهند.

از کجا می توانم کتاب های الکترونیکی بخرم؟

شرکت های ایرانی زیادی اقدام به تولید اپلیکیشن کتاب الکترونیکی و تولید کتاب های به صورت الکترونیکی کرده اند مانند اپلیکیشن فیدیبو و طاقچه ، شما هر کتابی که میخواهید میتوانید در اینترنت نام آن را جست و جو کنید تا بفهمید نسخه الکترونیکی آن تولید شده است یا خیر.

آینده کتاب الکترونیکی چیست؟

 

دیک براس، معاونت فناوری و توسعه مایکروسافت، در سال 2000 گفته است که تا سال 2020، “90٪ هر چیزی که می خوانید به الکترونیکی تحویل داده می شود.” کتاب‌های بخشی از چیزی جز تغییرات الکترونیکی.

از این رو می توان با اطمینان گفت که کسانی که در بازار کتاب الکترونیکی سازگار هستند زنده خواهند ماند و سود خواهند برد.  

جستجو مطالب
جستجو کردن
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آدرس:

رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت

شماره تماس:

09362096232

پست الکترونیک:

info@designmoj.com

ثبت نام یا ورود
همین الان، اطلاعات خود رو وارد کنید و وارد سایت شوید