logo
جستجو کردن

مقایسه سی شارپ و پایتون

c#vspyton

در مقایسه سی شارپ و پایتون کدام بهتر است؟

مسئله اینجاست:

از یک توسعه دهنده مشتاق پایتون بپرسید کدام بهتر است؟ پایتون در صدر قرار می گیرد.

از یک توسعه دهنده باتجربه سی شارپ بپرسید کدام بهتر است؟ C# در صدر قرار می گیرد.

این به این دلیل نیست که توسعه دهندگان خود خدمت می کنند و از شما می خواهند که آنها را به هر قیمتی استخدام کنید. کدنویس ها عاشق زبانشان هستند!

آنها را به دلایل مختلفی دوست دارند، که ممکن است آن را برای پروژه شما مناسب کند یا نه

به همین دلیل است که ما مقایسه سی شارپ و پایتون را جمع آوری کرده ایم تا بتوانید بفهمید چه چیزی از دیدگاه شما بهترین کار را دارد.

در اینجا “بهترین” وجود ندارد، هر دو زبان در زمینه مناسب انتخاب های عالی هستند. همه چیز در مورد این است که بفهمید کدام گزینه برای پروژه شما بهتر است. این دقیقاً همان چیزی است که ما در مقایسه سی شارپ و پایتون در زیر روی آن تمرکز خواهیم کرد.

مقایسه سی شارپ و پایتون: شباهت ها و تفاوت ها

همیشه مفید است که قبل از اینکه به مقایسه های عمیق تر و سخت تر بپردازید، یک مرور کلی سریع از دو گزینه داشته باشید.

پایتون یک زبان توسعه پشتیبان است که در سال 1991 به عنوان جانشین ABC ایجاد شد. از ابتدا تا حد زیادی منبع باز بوده است.

سی شارپ نیز یک زبان توسعه باطن است. توسط مایکروسافت به عنوان یک نسخه مدرن و به روز شده از C++ ایجاد شده است و از لحاظ نحوی مبتنی بر C است. در سال 2014 منبع باز شد.

 در مقایسه سی شارپ و پایتون باید گفت هر دو پایتون و سی شارپ زبان های برنامه نویسی شی گرا هستند (همچنین به عنوان زبان های OOP شناخته می شوند). این بدان معنی است که رویکرد آنها به جای فرآیندها و منطق (“برنامه نویسی رویه ای”) مبتنی بر داده ها و اشیا است.

 اگرچه اگر بخواهید می توانید از Python برای برنامه نویسی رویه ای استفاده کنید. این چندین مزیت برای هر دوی آنها دارد:

  • عیب‌یابی آسان‌تر، به لطف کپسوله‌سازی – اشیاء مستقل هستند، بنابراین به آسانی می‌توانید وقتی با مشکل مواجه می‌شوید به کجا نگاه کنید.
  • استفاده مجدد از کد از طریق کلاس ها و زیر کلاس ها.
  • توانایی در نظر گرفتن ایجاد نرم‌افزار به‌عنوان مجموعه‌ای از مشکلات/وظایف کوچک‌تر برای حل، به‌جای ساختن از بالا به پایین، که به‌ویژه با متدولوژی Agile کار می‌کند.

c#vspyton

 

تفاوت های کلیدی در مقایسه سی شارپ و پایتون

به طور کلی، دو تفاوت عمده بین پایتون و سی شارپ وجود دارد.

اولا ، پایتون یک زبان تفسیری است. این بدان معناست که برای اجرا نیازی به کامپایل نیست، در حالی که سی شارپ یک زبان کامپایل شده است که هر بار که آن را اجرا یا آزمایش می کنید باید کامپایل شود.

دوم این که ، پایتون زبان تایپ پویا است، ولی سی شارپ به صورت ایستا تایپ می شود. برای دستیابی به تکنیک (به آن عادت کنید، بسیاری از این موارد در زیر آمده است)، زبان های تایپ ایستا به متغیرهای از پیش تعریف شده در مرحله کامپایل نیاز دارند. زبان های تایپ پویا این کار را نمی کنند.

در مقایسه سی شارپ و پایتون ، نگاهی می اندازیم به این که چگونه اصول اولیه این دو زبان بر عملکرد آنها تأثیر می گذارد:

  • محبوبیت
  • سرعت
  • کارایی
  • ابزار

مقایسه سی شارپ و پایتون : محبوبیت

بقیه از چه چیزی استفاده می کنند؟ این سوالی نیست که مشخص کند از چه زبانی مستقیماً استفاده می کنید. به همان اندازه، دیدن اینکه بازار به کجا در حال حرکت است، ضرری ندارد.

… و این در حال حاضر بسیار کمی در جهت پایتون است.

بر اساس نظرسنجی توسعه دهندگان Stack Overflow در سال 2021 ، پایتون سومین زبان برنامه نویسی پرکاربرد در کل است (از رتبه چهارم سال قبل صعود کرده است)، پس از جاوا اسکریپت و HTML.، سی شارپ در جایگاه هشتم قرار دارد.

این باعث می‌شود پایتون به محبوب‌ترین زبان توسعه انحصاری بک‌اند و سی شارپ پنجمین تبدیل شود. با توجه به اینکه برخی از محبوبیت پایتون به دلیل نقاط قوت پردازش داده آن است نه استفاده از آن به عنوان یک ابزار توسعه وب، که آنها را در موقعیت مشابهی قرار می دهد.

رتبه نسبتاً بالای هر دو به این معنی است که برای یافتن توسعه دهندگان برای هر یک از زبان ها مشکلی نخواهید داشت.

مقایسه سی شارپ و پایتون : سرعت

اینکه چقدر سریع می‌توانید پروژه‌تان را به محصولی با ویژگی‌های کامل و قابل انتشار برسانید، می‌تواند عامل بزرگی در موفقیت آن باشد.

اگر از صفر شروع می کنید، یادگیری هر دو زبان آسان است و منحنی یادگیری ملایمی دارند. اگر با سایر زبان‌های مبتنی بر C مانند C++ یا جاوا تجربه دارید، در کمترین زمان ممکن با C# پرواز خواهید کرد.

اگر نیستید یا توسعه دهندگان با تجربه را استخدام می کنید، پایتون معمولا سرعت توسعه سریع تری را ارائه می دهد زیرا:

سینتکس پایتون ساده تر از سی شارپ است. شما می توانید  Hello, world را فقط در دو خط پایتون چاپ کنید، در حالی که C# برای نتیجه یکسان حداقل به 10 خط نیاز دارد.

از آنجایی که پایتون به صورت پویا تایپ می شود، متغیرهای شما را در زمان اجرا مشخص می کند. هنگام کدنویسی در سی شارپ، باید قبل از اجرای کد خود، برای تعریف آنها وقت بگذارید.

اشکال زدایی پایتون آسانتر و سریعتر است زیرا مرحله کامپایل ندارد – می تواند بلافاصله اجرا شود. در سی شارپ هر بار که آن را تست می کنید باید کد را کامپایل کنید، که زمان اضافه می کند

علاوه بر این، پایتون خوانایی بهتری ارائه می دهد. می‌توانید کدهای واضح، ظریف و خوانا را در سی شارپ بنویسید، اما از آنجایی که به هیچ تورفتگی نیاز ندارد، می‌توانید با انبوهی از خطوط و براکت‌های فرفری مواجه شوید.

از سوی دیگر پایتون دارای تورفتگی و فضای سفید در ساختار خود برای ترسیم بلوک‌های کد است. برای اجرای کد، باید خوانا باشد. اگر به نظر بی نظم به نظر برسد، احتمالاً کار نخواهد کرد.

 این به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا کد را سریع‌تر بخوانند، اشکال‌زدایی کنند و آن را ارتقا دهند، زیرا دنبال کردن آن ساده‌تر است.

c#vspyton

مقایسه سی شارپ و پایتون : عملکرد

خبر خوب در مقایسه سی شارپ و پایتون: هم پایتون و هم سی شارپ عملکرد عالی دارند. اگر به دنبال ساخت وب پایه و نه بیشتر هستید، هر دو زبان برای کار در دست کافی هستند.

با این حال، فرض کنید در اینجا نیازهای گسترده تری دارید. شاید شما نیاز به مدیریت حجم عظیمی از کاربران همزمان داشته باشید، نیاز به اجرای برخی از فرآیندهای پشتیبان قدرتمند … یا هر دو به طور همزمان داشته باشید! کدام گزینه بهتر عمل می کند؟

اینجاست که  C# واقعا می درخشد.

از آنجایی که پایتون یک زبان تفسیر شده است، عملکرد آن توسط مفسری که استفاده می کنید (که معمولاً CPython یا PyPy است) محدود می شود. به عنوان یک زبان کامپایل شده، سی شارپ مستقیماً به کد ماشینی تبدیل می شود که یک پردازنده می تواند اجرا کند. نیازی به مترجم نیست

مقایسه سی شارپ و پایتون : چارچوب ها و ابزارهای توسعه

C# به دلیل منشا آن به عنوان یک محصول دارای مجوز مایکروسافت، مجموعه ابزار تخصصی تری دارد که توسعه دهندگان باید با آن آشنا شوند. این شامل Visual Studio .NET، Far، Redgate .NET Reflector، IIS و افزونه های بسیاری است.

ابزارهای توسعه پایتون ساده تر و عمومی تر هستند ،ظفکر کنید Vim/Emacs با طیف وسیعی از ابزارهای استاندارد یونیکس استفاده می شود. منحنی یادگیری برای پایتون بسیار سریع‌تر است، زیرا به احتمال زیاد توسعه‌دهندگان از این ابزارها در جاهای دیگر استفاده کرده‌اند.

یکی دیگر از زمینه هایی که پایتون واقعاً برجسته است، طیف وسیعی از چارچوب های توسعه موجود است . یک چارچوب توسعه می تواند با مجموعه ای از ویژگی های داخلی که برای کاهش مقدار کد مورد نیاز برای تکمیل پروژه شما طراحی شده اند، زمان عرضه به بازار را کاهش دهد.

به طور کلی، سی شارپ دارای طیف محدودتر و تخصصی تری از ابزارها است. اگر توسعه دهندگان شما با آنها آشنا نباشند، این زمان ناخواسته را به فرآیند توسعه اضافه می کند.

دسترسی پایتون به ابزارهای عمومی و گستره وسیع‌تری از چارچوب‌ها امکان توسعه سریع‌تر و مشخصات آسان‌تر را فراهم می‌کند.

جستجو مطالب
جستجو کردن
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آدرس:

رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت

شماره تماس:

09362096232

پست الکترونیک:

info@designmoj.com

ثبت نام یا ورود
همین الان، اطلاعات خود رو وارد کنید و وارد سایت شوید