مقایسه سیستم عامل ویندوز و مک💻🦾🧠

mac-vs-windows

در مقایسه سیستم عامل ویندوز و مک زمانی که مایکروسافت و اپل در دهه های 1980 و 1990 رقبای مطلق در بازار رایانه های خانگی بودند، اجزای سخت افزاری و نرم افزاری هر دو سیستم تقریباً منحصر به فرد بودند .

همانطور که فناوری در طول سال ها تکامل یافته است، این پلتفرم ها بسیار به برابری نزدیک شده اند.

 تفاوت اصلی در مقایسه سیستم عامل ویندوز و مک این است که اپل یک محصول داخلی با سری iMac، MacBook و Mac Mini خود است، در حالی که  Microsoft مجوز ویندوز را به چندین فروشنده صادر می کند. این بدان معناست که اپل کنترل بیشتری بر تجربه کاربر دارد.

موارد مهم در مقایسه سیستم عامل ویندوز و مک:

1. سهم بازار

در مقایسه سیستم عامل ویندوز و مک باید گفت که ویندوز سهم بازار قابل توجهی را در مقایسه با سیستم های مک دارد. در حال حاضر از هر 4 کامپیوتر (77.74%) که مردم در سطح جهانی از آن استفاده می کنند، 3 عدد از پلتفرم مایکروسافت استفاده می کنند.

2. قیمت و TCO

هنگام مقایسه سیستم عامل ویندوز و مک ، باید هزینه اولیه و عملیات در حال انجام را ارزیابی کنیم تا بفهمیم کدام پلتفرم معامله بهتری را ارائه می دهد.

اگرچه ممکن است برچسب قیمت نشان دهد که محصولات اپل قیمت بیشتری دارند، هزینه کل مالکیت (TCO) در مک کمتر از رایانه های شخصی ویندوزی است.

3. نصب و راه اندازی

فرآیند نصب، در مقایسه سیستم عامل ویندوز و مک ، نسبتا مشابه است. هر دو سیستم عامل دارای ویزاردهایی هستند که به شما کمک می کنند کامپیوتر جدید خود را در عرض چند دقیقه راه اندازی کنید.

هر دو گزینه به شما این امکان را می دهند که کامپیوتر خود را بدون ورود به حساب کاربری مایکروسافت یا اپل عملیاتی کنید

همچنین متوجه خواهید شد که هر دو شرکت رایانه هایشان را درایورهای مورد نیاز برای لوازم جانبی خود شناسایی و نصب می کنند. به لطف ویزاردها گنجانده شده، استفاده از حافظه خارجی، صفحه کلید و ماوس ها نسبتاً بدون درد است.

اگر رایانه شخصی دارید، مایکروسافت به Cortana اجازه می دهد تا در نصب به شما کمک کند. وقتی نیاز به آپدیت macOS دارید، می‌توانید تنظیمات برگزیده سیستم خود را مرور کنید یا از سیری (Siri دستیار صوتی ) بخواهید که به شما کمک کند.

اگرچه تغییرات جزئی در گردش کار نصب وجود دارد، هم رایانه ها و هم سیستم عامل ها نتیجه عادلانه ای را ارائه می دهند.

4. طراحی و رابط

این نقطه در مقایسه سیستم عامل ویندوز و مک، یک پیوند مجازی بین مک و رایانه شخصی است.

 هنگامی که از اپل استفاده می کنید، برای نیازهای تشخیص صدا با سیری کار خواهید کرد. این فناوری به شما امکان می دهد سیستم عامل را به صورت صوتی برای باز کردن برنامه ها، دیکته محتوا یا مرور اینترنت فعال کنید.

مایکروسافت سیستم مشابهی را با کورتانا ارائه می کند.

یک مزیتی که در مقایسه سیستم عامل ویندوز و مک، رایانه شخصی ویندوز ارائه می دهد، رابط لمسی است که با دستیار دیجیتال کار می کند.

اپل در معرفی این گزینه به مصرف کنندگان برای سیستم های مک خود نسبتاً مردد بوده است، در حالی که اکثر فروشندگان ویندوز حداقل یک انتخاب را ارائه می دهند.

حتی زمانی که آخرین رایانه ها در رویداد اپل در نوامبر 2020 معرفی شدند ، هیچ یک از مک های جدید این فناوری را شامل نشد.

5. دسترسی و تجربه کاربری

هنگامی که یک کامپیوتر مک خریداری می کنید، اغلب تجربه ای همانطور که هست دریافت می کنید. اگر می خواهید خرید خود را ارتقا دهید، تنها گزینه های موجود رم و هارد دیسک هستند. هر چیز دیگری به یک تکنسین نیاز دارد تا کار را انجام دهد، و این بدان معناست که به هر حال خرید کامپیوتر دیگری با آماری که می‌خواهید ارزان‌تر است.

اکثر رایانه های شخصی ویندوزی راه های متعددی برای ارتقاء رایانه شما دارند تا محصولی مقیاس پذیر داشته باشید. حتی اگر می خواهید سیستم فعلی خود را ارتقا دهید تا عملکرد بازی داشته باشد، می توانید بیشتر سخت افزار را خودتان خریداری و نصب کنید.

از آنجایی که فروشندگان مختلف بخشی از خانواده ویندوز هستند، تنوع به شما امکان می دهد انتخاب های بیشتری داشته باشید. این مزیت همراه با مضرات پیچیده‌تر کردن فرآیند حل مسئله است.

اگر صاحب مک هستید، بیشتر مشکلات شما به سرعت با تماس تلفنی با خدمات مشتری حل می شود.

6. اکوسیستم

هنگامی که یک رایانه شخصی ویندوزی خریداری می کنید، صدها انتخاب مختلف دارید که می تواند با نیازهای شخصی شما مطابقت داشته باشد. بیش از ده ها تولید کننده رایانه امروزی برای استفاده از این سیستم عامل موافقت نامه های مجوز دارند، به این معنی که شما راه های بیشتری برای یافتن رایانه دقیق برای شرایط خاص دارید.

در مقایسه سیستم عامل ویندوز و مک ،اپل یک رویکرد برتر را به اکوسیستم خود ارائه می دهد. هنگامی که به اجزای فنی سیستم محاسباتی خود اهمیت نمی دهید، سری Mac با اطمینان از داشتن آنچه نیاز دارید از شما مراقبت می کند.

معمولاً تنها شش سبک با گزینه‌های پیکربندی محدود وجود دارد، اما همه آنها سعی می‌کنند یک رویکرد یک‌اندازه برای همه ارائه دهند.

7. سازگاری نرم افزار

دنیای نرم افزار امروزی 180 درجه با بازار اولیه تفاوت دارد. همچنان برنامه‌های آفیس بیشتری را در ویندوز خواهید یافت، اما می‌توانید از Office 365 با نسخه مک استفاده کنید تا همان عملکرد را داشته باشید .

حتی Adobe® Creative Suite دارای یک گزینه اشتراک برای کاربران مک است.

از آنجایی که اکثر گزینه های نرم افزار به جای استفاده از مکانیزم های مبتنی بر دیسک، از فضای ابری می آیند ، این در مقایسه سیستم عامل ویندوز و مک ،فرقی نمی کند که Mac یا PC را انتخاب کنید. مگر اینکه از Edge یا Safari استفاده می کنید، مرورگر شما به سیستم عامل شما اهمیتی نمی دهد.

8. بازی و سرگرمی

در مورد  بازی و سرگرمی در مقایسه سیستم عامل ویندوز و مک، باید گفت اگر می‌خواهید یک رایانه بازی در خانه راه‌اندازی کنید، تقریباً همیشه با یک رایانه شخصی ویندوزی راحت ترید.

حتی می‌توانید بازی‌ها را از کنسول‌های نسل آخر روی تجهیزاتتان پخش کنید.

اگرچه بازی های متعددی را در اپ استور برای مک خود خواهید یافت، اما به هیچ وجه به چیزی که کاربران ویندوز در دسترس دارند نمیرسید. تقریباً هر بازی ای که برای پلی استیشن یا ایکس باکس پیدا کنید، برای بازی در رایانه ویندوزی موجود است.

این بدان معنا نیست که نمی توانید مک خود را به یک رایانه بازی تبدیل کنید. برخی شایعات حتی حاکی از آن است که اپل می تواند یک سیستم 5000 دلاری برای رقابت با ویندوز در این بازار با طراحی مشابه iMac Pro بسازد.

فقط برای ساخت یک مک بازی نیاز به کار و پول بیشتری است، به همین دلیل است که اکثر مردم وقتی می خواهند بازی کنند به یک پلتفرم رایانه شخصی ویندوزی رو می آورند.

9. امنیت کلی

مبحث امنیت در مقایسه سیستم عامل ویندوز و مک ، باید بگوییم از زمان آغاز به کار، محصولات ویندوز در مقایسه با محصولات اپل، شاهد باج‌افزار ، ویروس‌ها، بدافزارها و سایر موارد نقض سیستم بوده‌اند.

اگر کامپیوتر اپل را در دهه 2000 خریداری کرده اید، برخی از فروشندگان حتی به شما می گویند که این کامپیوتر “عاری از ویروس” است و نرم افزار محافظ لازم نیست.

امروزه هنگام مقایسه سیستم عامل ویندوز و مک ، هر دو سیستم عامل ساختارهایی را در نرم افزار خود تعبیه کرده اند تا این حملات را متوقف کنند. مایکروسافت و اپل به طور مداوم تعاریف خود را به روز می کنند تا کاربران را تا حد ممکن ایمن نگه دارند.

شما هنوز معمولاً به کمک شخص ثالث برای راه حل های آنتی ویروس، ضد بدافزار و فایروال برای مک یا رایانه شخصی خود نیاز دارید.

تنها مزیت واقعی در این مقایسه سیستم عامل ویندوز و مک ،این است که محصولات اپل همچنان با فرکانس حمله کمتری روبرو هستند. وقتی به این دو سیستم عامل نگاه می کنیم، همه چیز نسبتاً برابر است.

لطفاً توجه داشته باشید: نباید هیچ رایانه ای را با داده های شخصی بدون مکانیسم های حفاظتی مناسب کار کنید. اگرچه اپل و مایکروسافت پایه ای برای این حفاظت فراهم می کنند، اما نباید آن را یک راه حل جامع در نظر گرفت.

10. رضایت مشتری

در اینجای مقایسه سیستم عامل ویندوز و مک ،هر دو آنها سهم نسبتاً ثابتی در بازار دارند. اگر از سیستم عامل خود راضی هستید، معمولاً به آن پایبند خواهید بود.

برخی افراد احساس می کنند که برای پردازش عکس یا ضبط موسیقی به اپل نیاز دارند . برخی دیگر می گویند که ویندوز از نرم افزارهای اداری خانگی برتر پشتیبانی می کند.

هنگامی که از مک با نوار لمسی یا دکمه بیومتریک استفاده می کنید، می توانید با یک لمس ساده ورود به سیستم را کامل کنید. اگر محصولات همراهی دارید، مانند Apple Watch، iPhone یا iPad، می‌توانید از طریق آن دستگاه‌ها وارد شوید.

هنگامی که همه چیز را روشن کردید و کار کردید، می توانید به سرعت اطلاعات را بین دستگاه ها انتقال دهید. اگر مرورگر روی iPhone یا Mac خود دارید، می‌توانید به سایر اجزای شبکه خانگی خود متصل شوید تا همان اطلاعات را مشاهده کنید.

فقط آخرین رایانه های شخصی ویندوزی در سال 2020 شروع به ارائه ویژگی مشابه کرده اند.

جستجو مطالب
جستجو کردن
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آدرس:

رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت

شماره تماس:

09362096232

پست الکترونیک:

info@designmoj.com

ثبت نام یا ورود
همین الان، اطلاعات خود رو وارد کنید و وارد سایت شوید