logo
جستجو کردن

معرفی بازار های ارز دیجیتال💲⛓🔐

رمزارز چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

 در معرفی بازار های ارز دیجیتال باید گفت : ارزهای دیجیتال دارایی‌های دیجیتالی هستند که از رمزنگاری ، یک تکنیک رمزگذاری، برای امنیت استفاده می‌کنند.

 رمزارزها عمدتاً برای خرید و فروش کالاها و خدمات استفاده می‌شوند، اگرچه برخی از ارزهای دیجیتال جدیدتر نیز برای ارائه مجموعه‌ای از قوانین یا تعهدات برای دارندگان آن عمل می‌کنند .

 در معرفی بازار های ارز دیجیتال مزایای استفاده از آنها چیست؟

  • نام مستعار (نزدیک به ناشناس بودن)

خرید کالاها و خدمات با ارزهای دیجیتال به صورت آنلاین انجام می شود و نیازی به افشای هویت نیست. با این حال، یک تصور غلط رایج در مورد ارزهای دیجیتال این است که آنها تراکنش های کاملاً ناشناس را تضمین می کنند.

 چیزی که آنها در واقع ارائه می کنند نام مستعار است که یک حالت تقریباً ناشناس است. آنها به مصرف کنندگان اجازه می دهند بدون ارائه اطلاعات شخصی به بازرگانان، خرید خود را تکمیل کنند.

 با این حال، از دیدگاه اجرای قانون، یک معامله را می توان به یک شخص یا نهاد ردیابی کرد. با این حال، در میان نگرانی‌های فزاینده در مورد سرقت هویت و حفظ حریم خصوصی، در معرفی بازار های ارز دیجیتال باید بگوییم ارزهای دیجیتال می‌توانند مزایایی را برای کاربران ارائه دهند.

  • خرید همتا به همتا

یکی از بزرگترین مزایای ارزهای رمزنگاری شده این است که واسطه‌های مؤسسات مالی را درگیر نمی‌کنند. برای بازرگانان، فقدان «واسطه» هزینه های مبادله را کاهش می دهد. برای مصرف کنندگان، اگر سیستم مالی هک شود یا کاربر به سیستم سنتی اعتماد نداشته باشد، مزیت فوق العاده ای دارد.

برای مقایسه، اگر پایگاه داده بانکی هک یا آسیب ببیند، بانک برای بازیابی اطلاعات از دست رفته کاملاً به نسخه های پشتیبان خود متکی خواهد بود.

 با ارزهای دیجیتال، حتی اگر بخشی به خطر بیفتد، بخش‌های باقی مانده همچنان می‌توانند تراکنش‌ها را تأیید کنند.

با این حال، در معرفی بازار های ارز دیجیتال باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که  ارزهای دیجیتال کاملاً از تهدیدات امنیتی مصون نیستند.

 در یکی از « بزرگ‌ترین سرقت‌های دیجیتالی تاریخ »، سازمان غیرمتمرکز خودمختار (DAO)، یک صندوق غیرمتمرکز که برای دموکراتیزه کردن بودجه پروژه‌های اتریوم طراحی شده بود، هک شد.

 اپلیکیشن غیرمتمرکز (DAPP) ساخته شده بر روی ارز اتریوم هک شد و هکرها کنترل یک سوم صندوق (55 میلیون دلار) را به دست گرفتند.

 خوشبختانه بیشتر وجوه بازسازی شد. با این حال، این حادثه جامعه را تکان داد و تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار را در مورد ارائه پیشنهادات و مبادلات تحت قوانین اوراق بهادار ایالات متحده قرار داد.

  • قابلیت برنامه ریزی، “هوشمند”.

 در معرفی بازار های ارز دیجیتال ،برخی از ارزهای دیجیتال می‌توانند مزایای دیگری از جمله مالکیت محدود و حق رای به دارندگان خود بدهند .

 به عنوان مثال، یک سازمان سرمایه‌گذاری شده توسط ارزهای دیجیتال می‌تواند حق رای را در کد نرم‌افزاری این ارز قرار دهد. ارزهای دیجیتال همچنین می‌توانند شامل منافع مالکیت کسری در دارایی‌های فیزیکی مانند هنر یا املاک و مستغلات باشند.

 در معرفی بازار های ارز دیجیتال فناوری ارزهای دیجیتال

بسیاری از محبوبیت و مزیت های امنیتی ارزهای دیجیتال از نوآوری های تکنولوژیکی پیشگامانه آن ناشی می شود.

فناوری بلاک چین در معرفی بازار های ارز دیجیتال

فناوری بلاک چین زیربنای بیت کوین و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال است. برای ثبت تمام تراکنش‌هایی که انجام می‌شود ، به یک دفتر کل عمومی و به‌روزرسانی مداوم متکی است.

بلاک چین پیشگامانه است زیرا اجازه می دهد تا تراکنش ها بدون یک مرجع مرکزی – مانند بانک، دولت یا یک شرکت پرداخت – پردازش شوند.

خریدار و فروشنده مستقیماً با یکدیگر تعامل دارند و نیاز به تأیید توسط یک واسطه شخص ثالث قابل اعتماد را از بین می برند. بنابراین واسطه‌های پرهزینه را حذف می‌کند و اجازه می‌دهد تا مشاغل و خدمات غیرمتمرکز شوند.

یکی دیگر از ویژگی های متمایز فناوری بلاک چین، دسترسی به آن برای طرف های درگیر است. این شبیه به Google Docs است که در آن چندین طرف می‌توانند به صورت همزمان و در زمان واقعی به دفتر کل دسترسی داشته باشند.

استخراج ارزهای دیجیتال در معرفی بازار های ارز دیجیتال

«ماینینگ»به مرحله‌ای اشاره دارد که طی آن دو اتفاق رخ می‌دهد:

  1. تراکنش‌های ارزهای دیجیتال تأیید می‌شوند و واحدهای جدیدی از ارز دیجیتال ایجاد می‌شوند.
  2. استخراج موثر به سخت افزار و نرم افزار قدرتمند نیاز دارد .

وقتی نوبت به تأیید می‌رسد، یک رایانه به‌اندازه کافی قدرتمند نیست که بتواند ارزهای رمزنگاری‌شده را استخراج کند، زیرا قبض برق خود را بالا می‌برید. برای رفع این مشکل، ماینرها اغلب به استخرها می پیوندند تا قدرت محاسباتی جمعی را افزایش دهند و سود ماینرها را به شرکت کنندگان اختصاص دهند.

گروه‌هایی از ماینرها برای راستی‌آزمایی تراکنش‌های معلق و کسب سود، با استفاده از سخت‌افزار تخصصی و برق ارزان، رقابت می‌کنند. این رقابت به اطمینان از یکپارچگی تراکنش ها کمک می کند.

بزرگترین استخرها عبارتند از AntPool ، F2Pool و BitFury ، که AntPool به تنهایی بیش از 19٪ از کل استخراج را کنترل می کند. بیشتر استخرهای ماینینگ در چین واقع شده اند و بیش از 70 درصد کل استخراج بیت کوین را تشکیل می دهند. چین اکثر تجهیزات ماینینگ ارز دیجیتال را تولید می کند و از قیمت ارزان برق این کشور استفاده می کند.

انواع ارزهای دیجیتال در معرفی بازار های ارز دیجیتال

در معرفی بازار های ارز دیجیتال باید بگوییم در حال حاضر، دو دسته عمده از ارزهای رمزنگاری شده وجود دارد:

  1. آنهایی که برای خرید کالاها و خدمات استفاده می‌شوند .
  2. 2.    آنهایی که امکان ایجاد «قراردادهای هوشمند» را فراهم می‌کنند.

 که قراردادهایی هستند که خود را از طریق کد اجرا می‌کنند و نه دادگاه. در این بخش هر دو را مورد بحث قرار خواهیم داد.

 در معرفی بازار های ارز دیجیتال،به گفته کارشناسان این صنعت ، “یک ارز دیجیتال عالی وجود نخواهد داشت… نوعی کثرت گرایی رمزنگاری شده است.” اگرچه بیت کوین و اتریوم اکثریت سهم بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می دهند ، ما شاهد ظهور و رشد سریع بسیاری از فناوری های جدید بوده ایم.

در واقع، در حال حاضر بیش از 1000 ارز رمزنگاری شده وجود دارد (به نام «آلت کوین»). بیش از 600 دارای ارزش بازار بیش از 100000 دلار هستند.

  • بیت کوین

 در معرفی بازار های ارز دیجیتال بیت کوین که در سال 2009 توسط شخصی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو منتشر شد، شناخته شده ترین ارز دیجیتال در بین تمام ارزهای دیجیتال است.

ای

علیرغم فناوری پیچیده ای که پشت آن وجود دارد، پرداخت از طریق بیت کوین ساده است. در یک معامله، خریدار و فروشنده از کیف پول موبایل برای ارسال و دریافت پرداخت استفاده می کنند.

 فهرست بازرگانانی که بیت کوین را می پذیرند ، همچنان در حال گسترش است، از جمله بازرگانانی به گونه ای که مایکروسافت، اکسپدیا، و ساندویچ زنجیره ای ساندویچ هستند.

اگرچه بیت کوین به طور گسترده به عنوان پیشگام شناخته شده است، اما بدون محدودیت نیست. برای مثال، تنها می‌تواند هفت تراکنش را در ثانیه پردازش کند . در مقابل، ویزا هزاران تراکنش را در ثانیه انجام می دهد.

زمان لازم برای تایید تراکنش ها نیز افزایش یافته است. بیت کوین نه تنها کندتر از برخی از جایگزین های خود است، بلکه عملکرد آن نیز محدود است.

در معرفی بازار های ارز دیجیتال، این در سهم بازار آن منعکس شده است که از 81 درصد در ژوئن 2016 به 40 درصد نزدیک به دو سال بعد کاهش یافته است.

در حالی که قیمت بیت کوین به طور کلی روند صعودی را دنبال می کند، در اوایل سال 2018 قیمت بیت کوین به شدت کاهش یافت و به زیر 8000 دلار رسید.همانطور که اخبار مربوط به مقررات سخت تر از چین و کره جنوبی ظاهر شد.

قیمت بیت کوین نیز پس از اعلام سرکوب صرافی های کریپتو توسط SEC و پس از هک شدن بایننس کاهش یافت . ارزهای دیگری مانند بیت کوین عبارتند از Litecoin ، Zcash و Dash که ادعا می کنند ناشناس بودن بیشتری را ارائه می دهند.

  • اتر و اتریوم

 در معرفی بازار های ارز دیجیتال اتر و ارزهای مبتنی بر بلاک چین اتریوم به طور فزاینده ای محبوب شده اند.

 در آگوست 2017، ارزش بازار آن حدود 28 میلیارد دلار بود. در یک نقطه، تحلیلگران مالی پیش بینی کرده بودند که ارزش بازار اتر از بیت کوین (« تغییر ») پیشی بگیرد. با این حال، مشکلات مربوط به فناوری اتریوم از آن زمان باعث کاهش ارزش شده است.

اتریوم سهم خود را از نوسانات دیده است. مانند بیت کوین، در اواسط ژانویه 2018، قیمت اتریوم نیز طی چند روز از نزدیک به 1400 دلار به زیر 1000 دلار سقوط کرد.

اتریوم که اغلب به جای یکدیگر استفاده می شود، پلتفرمی است که امکان ایجاد نسبتاً آسان قراردادهای هوشمند را فراهم می کند در حالی که اتر یک « توکن » است که برای انجام تراکنش ها در بلاک چین اتریوم استفاده می شود.

 به زبان ساده، قراردادهای هوشمند برنامه های رایانه ای هستند که می توانند به طور خودکار شرایط یک قرارداد را اجرا کنند.

جستجو مطالب
جستجو کردن
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آدرس:

رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت

شماره تماس:

09362096232

پست الکترونیک:

info@designmoj.com

ثبت نام یا ورود
همین الان، اطلاعات خود رو وارد کنید و وارد سایت شوید