طراحی وب / لوازم و نکات

wbdesign

عناصر طراحی وب سایت

طراحی وب متشکل از بسیاری مهارتهای مختلف در تولید و نگهداری وب سایت ها می باشد. طراحی رابط؛ تالیف، از جمله کد استاندارد و نرم افزار اختصاصی؛ طراحی تجربه و رابط کاربری یا همان طراحی ui و ux ؛ و بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو از جمله عناصر طراحی وب است که معمولا افراد بتا مهارتهای مختلف در تیم هایی کار می کنند که ابعاد مختلف فرآیند طراحی را بر عهده دارند، اگرچه برخی از طراحان همه‌ی این کارها را به تنهایی پوشش می دهند. اصطلاح طراحی وب معمولاً برای توصیف فرآیند طراحی مربوط به طراحی جلویی (سمت مشتری) یک وب سایت از جمله نوشتن نشانه گذاری استفاده می شود. طراحی وب تا حدی با مهندسی وب در حوزه گسترده تر توسعه وب همپوشانی دارد. از طراحان وب انتظار می رود که از قابلیت استفاده آگاهی داشته باشند و اگر نقش آنها شامل ایجاد نشانه گذاری باشد، انتظار می رود که با دستورالعمل های دسترسی به وب نیز به روز باشند.

طراحی برای اندازه های مختلف صفحه نمایش

طراحان باید دقت کنند که برای اندازه های مختلف صفحه نمایش طراحی کنند. آنها باید در نظر بگیرند که چگونه طراحی آنها بر روی دستگاه های مختلف با اندازه های صفحه نمایش، نسبت ابعاد و تراکم پیکسل های مختلف ظاهر می شود. آنها همچنین باید به این فکر کنند که کاربران چگونه با طراحی خود در اندازه های مختلف صفحه نمایش تعامل خواهند داشت. به عنوان مثال، کاربران ممکن است نیاز به اسکرول بیشتر روی صفحه نمایش کوچکتر داشته باشند یا ممکن است در ضربه زدن به دکمه های کوچک مشکل داشته باشند. طراحان برای ایجاد یک تجربه کاربری خوب در همه دستگاه ها باید همه این عوامل را در نظر بگیرند.

ایجاد یک طراحی وب واکنشگرا

طراحی وب ریسپانسیو یک طراحی وب است که برای تمام اندازه های صفحه نمایش بهینه شده است. این بدان معنی است که وب سایت شما در هر دستگاهی، خواه رایانه رومیزی، تبلت یا تلفن هوشمند، عالی به نظر می رسد. طراحی وب ریسپانسیو برای هر کسب و کاری که می خواهد تجربه کاربری خوبی برای مشتریان خود فراهم کند ضروری است.

بهینه سازی طراحی وب برای دستگاه های مختلف

دستگاه های مختلف دارای اندازه های مختلف صفحه نمایش هستند که بهینه سازی طراحی وب برای هر دستگاه را مهم می کند. هنگام ایجاد یک وب سایت، طراحان باید نحوه نمایش هر عنصر در اندازه های مختلف صفحه نمایش را در نظر بگیرند. این شامل همه چیز از طرح بندی گرفته تا اندازه متن است. با بهینه سازی طراحی وب برای دستگاه های مختلف، طراحان می توانند تجربه کاربری بهتری را برای همه ایجاد کنند.

بهبود طراحی وب با انیمیشن و چند رسانه ای

چند راه برای بهبود طراحی وب با انیمیشن و چند رسانه ای وجود دارد. یکی از راه ها استفاده از GIF های متحرک برای افزودن حرکت و جذابیت بصری به وب سایت است. راه دیگر استفاده از فیلم ها یا انیمیشن های فلش برای ایجاد یک تجربه تعاملی برای کاربران است. علاوه بر این، استفاده از صدا همچنین می تواند بعد جدیدی به وب سایت اضافه کند و آن را جذاب تر کند.

استفاده از تایپوگرافی در طراحی سایت

طراحان وب از تایپوگرافی برای ایجاد سلسله مراتب بصری در یک صفحه، کمک به کاربران برای اسکن سریع محتوا و افزودن شخصیت به وب سایت استفاده می کنند. با انتخاب خانواده فونت، اندازه، وزن و سبک مناسب، طراحان می توانند لحن وب سایت را کنترل کرده و کاربران را از طریق محتوا راهنمایی کنند.

گنجاندن فضای سفید در طراحی وب

گنجاندن فضای سفید در طراحی وب می تواند به ایجاد ظاهری تمیز و مدرن برای وب سایت شما کمک کند. همچنین می‌توان از فضای سفید برای برجسته کردن محتوای مهم در صفحه یا ایجاد یک فاصله بصری بین بخش‌های مختلف سایت استفاده کرد. هنگامی که به طور موثر استفاده می شود، فضای سفید می تواند وب سایت شما را از نظر بصری جذاب تر کند و ناوبری را آسان تر کند.

ایجاد یک طرح رنگی برای طراحی وب

هنگام ایجاد یک طرح رنگی برای طراحی وب باید به چند نکته توجه کرد. ابتدا باید به این فکر کنید که چه رنگ هایی مکمل یکدیگر هستند و زیبایی شناسی دلپذیری ایجاد می کنند. دوم، باید در نظر بگیرید که چه رنگ هایی روی صفحه نمایش به راحتی قابل خواندن هستند. سوم، باید به این فکر کنید که رنگ ها چگونه با هم کار می کنند تا یک طرح منسجم ایجاد کنند.

ایجاد یک طرح برای طراحی وب سایت

ایجاد طرح‌بندی برای طراحی وب می‌تواند کاری دلهره‌آور باشد، اما چند اصل اساسی وجود دارد که می‌تواند به شما در این فرآیند کمک کند. اول، مهم است که هدف کلی وب سایت و نوع پیامی را که می خواهید ارتباط برقرار کنید، در نظر بگیرید. هنگامی که ایده روشنی از هدف سایت داشتید، می توانید به بهترین راه برای ارائه اطلاعات فکر کنید. طرح بندی باید به راحتی قابل پیمایش باشد و مهم ترین اطلاعات را برجسته کند. به رنگ‌ها، فونت‌ها و تصاویری که استفاده می‌کنید توجه کنید، زیرا همگی می‌توانند به ظاهر و احساس کلی سایت کمک کنند. با کمی برنامه ریزی و توجه به جزئیات، می توانید چیدمانی ایجاد کنید که هم از نظر بصری جذاب و هم کاربردی باشد.

افزودن نکات تکمیلی به طراحی وب

افزودن نکات تکمیلی به طراحی وب می تواند سرگرم کننده ترین قسمت باشد. اینجاست که می توانید واقعاً اجازه دهید آب خلاق خود جاری شود و سایت را متعلق به خود کنید. افزودن نکات شخصی واقعاً می تواند تفاوتی در نحوه درک سایت شما توسط بازدیدکنندگان ایجاد کند.

1. مهمترین فاکتورهایی که در طراحی سایت باید در نظر گرفته شود چیست؟

در طراحی سایت باید به فاکتورهای زیادی توجه کرد، اما برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

2. چگونه می توانم وب سایت خود را از بقیه متمایز کنم؟

3. داشتن یک وب سایت سازگار با موبایل چقدر اهمیت دارد؟

– ظاهر و احساس کلی سایت. این شامل چیدمان، طرح رنگ و زیبایی شناسی کلی است.

4. چگونه رنگ ها و فونت های مناسب را برای وب سایت خود انتخاب کنم؟

5. از چه نوع تصاویری در وب سایت خود استفاده کنم؟

-قابل استفاده بودن سایت این شامل آسانی پیمایش و یافتن اطلاعات است.

6. چگونه می توانم مطمئن شوم که استفاده از وب سایت من آسان است؟

7. هر چند وقت یک بار باید وب سایت خود را به روز کنم؟

-محتوای سایت این شامل متن، تصاویر و سایر رسانه ها می شود.

جستجو مطالب
جستجو کردن
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آدرس:

رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت

شماره تماس:

09362096232

پست الکترونیک:

info@designmoj.com

ثبت نام یا ورود
همین الان، اطلاعات خود رو وارد کنید و وارد سایت شوید