سهام داران گوگل💵🛰🔎

 گوگل/چه کسی مالک گوگل است؟/ 5 نفر از برترین سهام داران گوگل

گوگل

گوگل! یک غول جستجوی بزرگ در سپتامبر 1998 در یک گاراژ ایجاد شد. و بیش از دو دهه بعد، موتور جستجو بر فعالیت جستجوی اینترنتی مسلط شد و سرمایه گذاری های گسترده ای در حوزه فناوری انجام داد.

 بنیانگذاران مرموز و خصوصی این شرکت که یک موتور جستجوی شگفت‌انگیز و سرمایه‌گذاران دیگر را به دنیا آوردند، بازسازی جامعی انجام دادند و مالکیت را کاملاً گیج‌کننده کردند.

بنابراین باید دید سهام داران گوگل چه کسانی هستند؟

 چه کسی امروز مالک گوگل است؟

شرکت‌های موفق فراتر از پیش‌بینی بنیان‌گذار رشد می‌کنند و استقبال سرمایه‌گذاران و تخصص در حرفه‌های مختلف آن را به ارتفاع بیشتری ارتقا می‌دهد. این اتفاق برای گوگل افتاد که شرکت را به سمتی سوق داد که دارای اخلاق شرکتی عالی و حمایت مالی باورنکردنی از سوی سرمایه گذاران است.

هر سال، رویکرد خلاقانه این شرکت به نوآوری‌های تکنولوژیکی، عمدتاً در فعالیت‌های محاسباتی و جستجوی اینترنتی به طور تصاعدی در حال رشد است. البته این تصمیم گیرندگان هستند که امضای خود را بر روی حرکت های بزرگ اضافه می کنند، اما سهام داران گوگل چند نفر هستند؟

پیشینه شرکت

 احتمالاً در مورد آلفابت ، شرکت مادر گوگل که در سال 2015 در فرآیند بازسازی ایجاد شد، شنیده اید.

 اعلام اینکه گوگل به طور کامل زیرمجموعه آلفابت خواهد بود، برای بسیاری از مردم شوکه کننده بود. امروزه، آلفابت، شرکت مادر گوگل، سرمایه‌گذاری‌های زیادی دارد که شامل محاسبات ابری، تبلیغات، نرم‌افزار و سخت‌افزار، و برنامه‌های دسکتاپ می‌شود.

 چه کسی می دانست که شرکتی که در یک گاراژ توسط دو متخصص فناوری ایجاد شده است، به یک مجموعه جهانی تبدیل می شود. گوگل توسط لری پیج و سرگی برین در سال 1998 ایجاد شد، زمانی که آنها دانشجوی کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر در دانشگاه استنفورد بودند.

این دو دانشجو در آگوست 1996 ملاقات کردند و PageRank را توسعه دادند که پله‌ای برای گوگل بود. پس از توسعه مستمر و نظرات سرمایه گذاران، شرکت در آگوست 2004 با ارزش 24 میلیارد دلار به سهام عمومی تبدیل شد.

پس از تحولات متعدد و ورود سرمایه گذاران دیگر، لری و سرگئی کنترل شرکت را به ساندار پیچای مدیرعامل واگذار کردند و برای همیشه از مدیریت کنار رفتند.

 با این حال، این دو سهام کنترلی و کرسی های هیئت مدیره خود را حفظ کردند و ارتباط دائمی با پیچای برقرار کردند.

آیا می دانید اولین کارمند گوگل چه کسی بود؟

گوگل به عنوان یک پروژه تحقیقاتی شروع به کار کرد و تا سال 1996 بود که سرگئی برین و لری پیج موتورهای جستجوی موجود را تجزیه و تحلیل کردند و تصمیم گرفتند الگوریتم جدیدی برای رتبه بندی صفحات ارائه دهند.

 اسمش را گذاشتند BackRub. این شرکت نوزاد در سال 1997 راه اندازی شد و توسط وب سایت استانفورد میزبانی شد. پس از تکمیل آن در سال 1998، لری و شرکت شرکت خود را به پارک منلو در گاراژ سوزان وویچیکی منتقل کردند.

 بنابراین، اغلب گفته می شود که از گاراژ یک دوست متولد شده است. کریگ سیلورستاین یک دانشجوی همکار در استنفورد بود که در حال تحصیل در مقطع دکترا بود. او اولین کارمندی بود که در گوگل خدمت می کرد در حالی که لری پیج مدیرعامل شد.

گوگل یک نام تصادفی بود. در ابتدا قرار بود “گوگول” این نام باشد اما آنها با گوگل تسویه حساب کردند.

ساختار سهامداری مالکان اولیه

 بدون شک، گوگل، تحت شرکت مادر آلفابت، یک غول فناوری است که در زمینه‌های متعددی منافع زیادی دارد. از 30 ژوئن 2020، این شرکت دارای 12 ماه پایانی (TTM) 166.03 میلیارد دلاری است که رقم بسیار بزرگی است.

 سرمایه گذاری های گسترده این شرکت به آن اجازه داده است که هر سال سود زیادی کسب کند.

گوگل به چیزی فراتر از یک موتور جستجو تبدیل شده است. تنوع آن مستلزم رهبری متمرکز بود و در نتیجه آلفابت راه حل بود. شرکت آلفابت با پنج سرمایه گذار بزرگ تبدیل به شرکت اصلی شد.

این شرکت دارای سه دسته سهام است:

 طبقه A

 اینها سهام عادی هستند که به ازای هر سهم یک رای دارند و به صورت عمومی با علامت GOOGL معامله می شوند.

طبقه B

 این سهام دارای حق رای فوق العاده با ده رای به ازای هر سهم هستند. سهام کلاس B را نمی توان به صورت عمومی داد و ستد کرد و عمدتاً متعلق به مؤسسین است.

طبقه c

 افرادی که سهام کلاس C دارند حق رای ندارند و فقط در حقوق صاحبان سهام سهم دارند. اینها به صورت عمومی با علامت GOOG معامله می شوند.

احتمالاً از خود می پرسید که سهام داران گوگل که اصلی هستند چقدر سهام در این شرکت دارند. این شرکت ها پنج سهامدار اصلی دارند که مالکیت آنها بر اساس تعداد سهام کلاس C، B  و A که دارند رتبه بندی می شود.

مهم ترین سهام داران گوگل

 مهم ترین سهام داران گوگل پنج نفر هستند. سه نفر از این سهام داران گوگل سرمایه گذاران نهادی هستند.

 1. لری پیج از سهام داران گوگل

لری پیج یکی از بنیانگذاران این شرکت است که در زمان تحصیل در دانشگاه استنفورد شکل گرفت. او با همکار خود در دانشگاه برای پایان نامه ای شریک شد، که غول موتور جستجو را به همراه داشت.

 پیج تا دسامبر 2019 سمت مدیر عاملی گوگل را بر عهده گرفت و پس از کناره گیری از سمت خود کنار رفت. او از ساندار پیچای به عنوان مدیر اجرایی جدید گوگل و آلفابت استقبال کرد و تغییرات قابل توجهی در مدیریت این شرکت ایجاد کرد.

نحوه عضویت، شعب، محصولات، حقوق، جنجال همانطور که در این نوشته یا این مقاله، لری پیج تقریباً 40.1 میلیون سهم کلاس C در آلفابت دارد. طبق گزارش فوربس، دارایی خالص لری 64.2 میلیارد است.

 2. سرگئی برین از سهام داران گوگل

 سرگی برین زمانی که در استنفورد بود، گوگل را با لری تأسیس کرد و شروع به راه‌اندازی آن در یک گاراژ کرد. او تا دسامبر 2019 که از سمت خود کناره گیری کرد، ریاست گوگل را بر عهده گرفت.

تاریخچه سرگئی بسیار جالب است زیرا او در شش سالگی به روسیه مهاجرت کرد. پس از اینکه او و هم بنیانگذارش گوگل را ایجاد کردند، زمانی که این شرکت به عنوان بهترین موتور جستجوی جهانی سرعت یافت، میلیاردر شدند.

برین دومین سهامدار بزرگ آلفابت با سهام کلاس C به ارزش تقریبی 38.9 میلیون دلار است. دارایی خالص او 62.3 میلیارد دلار است که مجموع دارایی خالص او با دیگر هم بنیانگذارش 127 میلیارد دلار است که ثروت بزرگی است

 3.  Vangaurd Group Incاز سهام داران گوگل

یک شرکت سرمایه گذاری ثبت شده متعلق به مشتری با حدود 425 صندوق سنتی ارزان قیمت و ETF است. این شرکت دارای سهام کلاس C به ارزش 22.6 میلیون دلار در آلفابت است که آن را به سومین سهامدار بزرگ این مجموعه تبدیل می کند.

.4  BlackRock,Inc از سهام داران گوگل

در سال 1988 توسط Laurence D. Fink و هفت شریک دیگر تأسیس شد. لارنس به‌عنوان رئیس و مدیر اجرایی شرکت، توانسته است شرکت را برای تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در راه‌حل‌های سرمایه‌گذاری و فناوری هدایت کند.

 نقش این شرکت هدایت افراد در تجربه رفاه مالی است. به این ترتیب، شرکت به کارکنان، سهامداران و جامعه در دستیابی به آزادی مالی کمک می کند. این شرکت محصولات سرمایه‌گذاری را از ساخت نمونه‌های شاخص و آلفا در میان بسیاری دیگر ارائه می‌کند.

5. T. Rowe Price Associates, Incاز سهام داران گوگل

 دارای 12.3 میلیون دلار سهام کلاس C در Alphabet است. این شرکت بیش از هشتاد سال تجربه سرمایه گذاری دارد و پایگاه مشتریان خود را با استفاده از فرهنگ مشارکتی و تعهد به تحقیقات درست حفظ کرده است.

جستجو مطالب
جستجو کردن
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آدرس:

رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت

شماره تماس:

09362096232

پست الکترونیک:

info@designmoj.com

ثبت نام یا ورود
همین الان، اطلاعات خود رو وارد کنید و وارد سایت شوید