زبان برنامه نویسی سی شارپ

C#

زبان برنامه نویسی سی شارپ (c#) چیست؟

زبان برنامه نویسی سی شارپ یک زبان برنامه نویسی شی گرا از مایکروسافت است که به توسعه دهندگان امکان می دهد برنامه هایی را بسازند که بر روی پلت فرم دات نت اجرا شوند.

زبان برنامه نویسی سی شارپ ریشه در خانواده زبان‌های برنامه‌نویسی C دارد و از ویژگی‌های موجود در C و C++ و همچنین در جاوا و جاوا اسکریپت را دارد.

زبان برنامه نویسی سی شارپ در مایکروسافت ارزیابی توسط اندرس هیلسبرگ، اسکات ویلتاموث و پیتر گلد توسعه داده شد. مایکروسافت اولین پیاده سازی تولید C# را در جولای 2000 به عنوان بخشی از ابتکار تشکیل دات نت خود منتشر کرد .

 یک زبان برنامه نویسی ساده، مدرن و همه منظوره است که می توان برای توسعه اجزای نرم افزاری برای یک محیط توزیع شده استفاده کرد. سی شارپ جدید منتشر شده بر قابلیت حمل کد منبع با پشتیبانی از هر دو سیستم میزبان و جاسازی شده تاکید دارد .

شکل زیر کد سی شارپ را برای یک برنامه شیرینی ساده که در ویژوال استودیو نشان می دهد نشان می دهد . برنامه دو عدد صحیح را که توسط کاربر وارد می شود را با هم جمع می کند و سپس کل را به کنسول برمی گرداند.

زبان برنامه نویسی سی شارپ یک زبان پایه و قابل خواندن برای ساخت برنامه ارائه می شود، در حالی که بسیاری از پیچیدگی های زیربنایی قابلیت های منطقی زبان را پنهان می کند. این زبان در حال حاضر دارای مشخصات ISO /IEC 23270 است:

 فناوری اطلاعات — زبان های برنامه نویسی — C#. مشخصات در اصل بر اساس ارسالی از هیولت پاکارد، اینتل و مایکروسافت بود. این نسخه سوم است که در سال 2018 منتشر شد.

زبان برنامه نویسی سی شارپ از زمان معرفی خود به منظور استفاده مورد استفاده قرار گرفته است و زبان برنامه نویسی واقعی برای اکثر برنامه های مبتنی بر ویندوز است. این زبان، همراه با فریم ورک دات نت، همچنین می‌تواند برنامه‌های کاربردی برای سیستم‌های دارای لینوکس، macOS، iOS یا Android را توسعه دهد.

زبان برنامه نویسی سی شارپ یک زبان قوی تایپ شده در نظر گرفته می شود، به این معنی که هر چند ثابت و دارای یک نوع است، عباراتی که به اندازه قابل توجهی می شوند. نوع ساختار و رفتار داده ها را توصیف می کند.

 این هنگام تعریف و کار با تغییرات مهم است، که می‌توان آن‌ها را نمونه‌هایی از انواع در نظر گرفت. سی شارپ از دو دسته نوع پشتیبانی می کند:

انواع مقادیر تعریف شده با انواع آنلاین مستقیماً حاوی داده های خود هستند — هر گونه دارای کپی مخصوص به خود از داده ها و تغییرات دیگر جدا می شود.

عملکرد یک مقدار، مقدار بر متغیرهای نوع ارزش دیگر نمی گذارد. زبان برنامه نویسی سی شارپ از پنج زیرمجموعه از انواع مقدار پشتیبانی می کند:

انواع ساده، انواع ساختار، انواع enum، انواع قابل nullable و انواع قابل تاپل.

انواع مرجع تغییراتی که با انواع مرجع تعریف می شوند فقط ارجاعاتی را به خود می دهند می توانند که به آنها اشیاء گفته می شود .

انواع مرجع این امکان را برای دوتغییر فراهم می‌کنند که به یک ارجاع دهند، به این معنی است که روی یک عملکرد می‌تواند بر شیئی که توسط تغییرات دیگری ارجاع می‌شود، تأثیر بگذارد. زبان برنامه نویسی سی شارپ از چهار زیرمجموعه انواع مرجع پشتیبانی می کند: انواع کلاس، انواع رابط، انواع آرایه و انواع نمایندگی.

هنگام ساخت برنامه های C#، توسعه دهندگان می توانند از برنامه های کاربردی برای ایجاد انواع استفاده جدید استفاده کنند.

 اعلان‌های نوع بر اساس شش زیرمجموعه در دسترسی برای انواع ارزش و مرجع هستند. آنها شامل انواع ساختار، انواع enum، انواع تاپل، انواع کلاس، انواع رابط و انواع نمایندگی هستند.

زبان برنامه نویسی سی شارپ و محدوده دات نت

زبان برنامه نویسی سی شارپ برای کار با پلتفرم دات نت مایکروسافت، اکوسیستم نرم افزاری برای توسعه، کامپایل و اجرای کد برنامه طراحی شده است. این پلتفرم شامل زمان اجرا زبان مشترک (CLR ) و مجموعه ای از کتابخانه های کلاس است .

CLR کد را اجرا می‌کند و خدماتی را ارائه می‌کند که برنامه‌ها و طراحی‌های چند پلتفرمی را فعال و بهبود می‌بخشد. همچنین پشتیبانی از سطح بالای زبان های برنامه نویسی مانند C، #F# و Visual Basic را می دهد.

مایکروسافت زبان برنامه نویسی شی گرا سی شارپ را به عنوان بخشی از ابتکار فریمورک دات نت خود معرفی کرد.

زمانی که یک توسعه دهنده یک برنامه C# می باشد، کد منبع به یک زبان میانی (IL)که با استاندارد زیرساخت زبان مشترک مطابقت دارد، کامپایل می شود.

 کد IL و سایر منابع برنامه در یک اسمبلی ذخیره می‌شوند که هنگام اجرای برنامه در CLR بارگذاری می‌شود. CLR IL را با استفاده از یک موقعیت سریع کامپایل به دستورالعمل های ماشین بومی تبدیل می کند .

پلت فرم CLR و .NET همچنین دارای ویژگی هایی برای کمک به ساده سازی و بهبود برنامه است:

کد ناهمزمان یک ساده ساده برای برنامه نویسی ناهمزمان با اجرای کد بر اساس ویژگی منابع خارجی و تکمیل کار ارائه می دهد.

 ویژگی ها به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا توصیفی اضافه را در ابرداده هایی که می توانند با استفاده از خدمات بازتاب زمان اجرا شوند، وارد کنند.

تحلیلگرهای کد کد را برای مشکلات کیفیت و سبک بررسی می کند.

نمایندگان. انواع را تعریف می کند که نشان دهنده ارجاع به روش هایی با لیست های خاص و انواع برگشتی است.

مناسبت ها. اعلان‌هایی را فشار می‌دهند که اعمال شی را نشان می‌دهد.

مجموعه زباله. تخصیص و انتشار برنامه را مدیریت می کند و نیازی به برنامه نویسان برای نوشتن کد برای انجام مدیریت حافظه را از بین می برد .

انواع ژنریک توسعه دهندگان را قادر می سازد تا ساختارهای داده ایمن را بدون به انواع داده های واقعی تعریف کنند.

برنامه نویسی موازی چندین رشته را قادر می سازد تا به طور همزمان اجرا شوند تا از منابع پردازش سیستم استفاده کنند.

انعکاس. ایجاد یک نمونه به صورت پویا، نوع اتصال به یک شی موجود، یا بازیابی نوع از یک شی و دسترسی به اجزای آن امکان پذیر می شود.

تایپ سیستم یک سیستم نوع مشترک ایجاد می کند که چگونه اعلان، استفاده و مدیریت انواع را تعریف می کند و در عین حال از استنتاج نوع پشتیبانی می کند.

کد ناامن زمینه ناامنی را می دهد که توسعه دهندگان را قادر می سازد کدهای غیرقابل را در برنامه های خود بگنجانند. این بدان معناست که کد ناامن است، فقط نمی تواند آن را چیز زیادی از کدها کرد.

جستجو مطالب
جستجو کردن
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آدرس:

رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت

شماره تماس:

09362096232

پست الکترونیک:

info@designmoj.com

ثبت نام یا ورود
همین الان، اطلاعات خود رو وارد کنید و وارد سایت شوید