جیمیل/ چگونه جیمیل بسازم؟-آموزش تصویری📪📧💻

جیمیل چیست؟

جیمیل مخفف Google Mail ، یک سرویس رایگان ارائه شده توسط Google است که به کاربران امکان می‌دهد از طریق اینترنت ایمیل ارسال و دریافت کنند .

Gmail از این نظر منحصر به فرد است که چندین گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ایمیل را فراهم می‌کند، به این معنی که اکثر کاربران نگران دریافت نکردن ایمیل به دلیل پر شدن فضای ذخیره‌سازی خود نیستند. یکی دیگر از ویژگی های سرویس جیمیل این است که به کاربران اجازه می دهد تا حداکثر 9 ماه غیر فعال باشند.

بسیاری از خدمات مشابه حداقل هر 30 روز یک بار برای فعال نگه داشتن یک حساب کاربری نیاز به ورود به سیستم دارند. در نهایت، Gmail دارای بهترین قابلیت‌های تشخیص هرزنامه در دسترس است، به این معنی که تقریباً تمام هرزنامه‌ها در سطل زباله فیلتر می‌شوند، بنابراین نیازی به خواندن آن ندارید.

تاریخچه :

گوگل جیمیل که در سال 2004 متولد شد، ابتدا به عنوان یک سرویس ارتباطی داخلی در میان کارمندان گوگل ظاهر شد. هنگامی که برای مصرف کننده استاندارد راه اندازی شد، گوگل با ارائه 1 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان که بسیار بالاتر از آن چیزی بود که اکثر سرویس های ایمیل در آن زمان ارائه می کردند، جایگاه خود را بدست آورد.

با در نظر گرفتن این ویژگی، و اگرچه اصولاً Gmail فقط از طریق دعوت‌نامه‌های سایر کاربران ثبت‌شده قابل دسترسی بود، این سرویس به سرعت محبوب شد، از سال 2007 کاملاً در دسترس بود و در سال 2012 برای پیشی گرفتن از  (Outlook )سرویس ایمیل مایکروسافت به ایمیل پرکاربرد تبدیل شد. در سراسر جهان با رقم قابل توجه 1500 میلیون حساب ثبت شده در سال 2018.

در طول سال‌ها و با توجه به موفقیت عظیم خود، گوگل تلاش‌های زیادی را بر روی بهبود این سرویس متمرکز کرده است، به تدریج فضای ذخیره‌سازی آن را افزایش داده و قابلیت‌های جدیدی را اضافه کرده است.

ویژگی های جیمیل

Gmail با رابط کاربری ساده و آسان برای استفاده هر نوع کاربری و ادغام با موتور جستجوی گوگل مشخص می شود. این زبان برنامه نویسی مبتنی بر زبان برنامه نویسی است که جاوا اسکریپت و XML را با هم ترکیب می کند که به نام Ajax شناخته می شود به گونه ای که از بسیاری جهات شبیه برنامه های ایمیل نصب شده محلی است. جیمیل یکی از ایمیل هایی است که حافظه بیشتری را به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می دهد که در حال حاضر این رقم به 15 گیگابایت می رسد.

یکی از مزیت های اصلی Gmail ، تنوع عملکرد آن از نظر جستجو، فیلتر کردن و طبقه بندی پیام ها است، با ذخیره سازی ایمیل متمرکز که به ما امکان می دهد ایمیل های دریافت شده را برچسب گذاری کنیم و آنها را در چندین زیر شاخه گروه بندی کنیم.

از جمله توابع اضافه‌ای که گوگل طی سال‌ها از آن استفاده کرده است، چت برای کاربران، سرویس تماس تلفنی، عملکرد ضد هرزنامه و مسدود کردن کاربر است، علاوه بر این که از زمانی که نتایج Gmail در SERP ظاهر می‌شوند، ابزار بسیار مرتبطی برای سئو هستند.

برای سفارش سئو سایت عربی کلیک کنید.

مزایای اکانت جیمیل

  • رایگان است.
  • فیلترهای اسپم عالی دارد و صندوق ورودی شما را تمیز نگه میدارد.
  • دارای فضای ذخیره سازی بسیار سخاوتمندانه، 10+ گیگابایت فضای ذخیره سازی ایمیل است.
  • می توانید موضوع و نحوه کار صندوق ورودی خود را تغییر دهید (به عبارت دیگر انعطاف پذیری بیشتری نسبت به هر سرویس گیرنده ایمیل دیگری دارد).
  • افزونه های خیلی زیادی رایگان و در دسترس  برای استفاده هستند که به شما کمک می‌کنند گردش کار و طرز استفاده از ایمیل را سفارشی کنید.
  • شما قدرت عملکرد جستجوی گوگل را در داخل صندوق ورودی خود دارید.
  • به راحتی در دسترس قرار میگیرد، حساب شما در هر جایی که دسترسی به اینترنت وجود دارد قابل دسترسی است.
  • قابل اعتماد است و خیلی کم خراب می شود.

چگونه جیمیل را نصب کنم؟

جیمیل یک سرویس آنلاین است که از طریق مرورگر اینترنتی شما می‌توان به رایانه دسترسی داشت و نیازی به نصب ندارد. Gmail همچنین می‌تواند از طریق مرورگر در تلفن هوشمند شما باز شود، اما استفاده از برنامه Gmail آسان‌تر است. برای نصب Gmail در تلفن هوشمند خود، فروشگاه برنامه گوشی هوشمند خود را باز کنید ، Gmail را جستجو کنید و گزینه نصب برنامه را انتخاب کنید.

چگونه اکانت جدید جیمیل خود را راه اندازی کنیم؟

  • ابتدا باید به gmail.com بروید .
  • روی دکمه «ایجاد حساب» کلیک کنید.
  • اکنون فرم ثبت نام ظاهر می شود. شما باید همه جزئیات درخواستی را وارد کنید: اسم ، فامیلی ، نام کاربری  و رمز عبور.
  • در این مرحله از شما  می‌خواهد یک شماره تلفن برای تأیید حساب خود وارد کنید. این به این دلیل است که گوگل از یک فرآیند تایید دو مرحله ای برای افزایش امنیت استفاده می کند.
  • حالا باید یک پیام متنی با یک کد تأیید از Google دریافت کنید. اگر در چند دقیقه دریافت نکردید، می‌توانید از سیستم تماس خودکار استفاده کنید.

هنگامی که حساب خود را تأیید کردید، فرمی را مشاهده می کنید که برخی از اطلاعات شخصی را می خواهد. که شامل ایمیل بازیابی، تاریخ تولد و جنسیت شما است.

 

  • اکنون باید شرایط خدمات Google و خط‌مشی رازداری را قبول کنید.

تبریک میگم اکانت جیمیل شما ساخته شد.(●’◡’●)

پاسخ سوالات متداول جیمیل

این امکان وجود دارد که از دو آدرس ایمیل در یک حساب جیمیل استفاده کنم؟

بله. داشتن دو یا چند صندوق پستی یک راه عالی برای پیگیری حساب های مختلف است. مثلا ، ممکن است از یک حساب برای کسب و کار و یک حساب برای ایمیل های شخصی استفاده کنید.

 

 این امکان وجود دارد که اکانت جیمیل خود را حذف کنم؟

بله، شما خیلی ساده می توانید حساب جیمیل خود را حذف کنید ، اما فقط یادتان باشد که انجام این کار سبب از دست دادن تمام داده های حساب خود، از جمله هر ایمیل یا هر سند یا عکس ذخیره شده در Drive شما می شود. و دسترسی به هر خریدی که از  راه حساب Google در دسترس شما قرار دارد، از دست خواهید داد.

این امکان وجود دارد که خود را در جیمیل تغییر دهم؟

بله. می توانید نامی را که به آدرس ایمیل Google شما پیوند داده شده است تغییر دهید. با این حال، تغییر نام در حساب به این معنی نیست که نام کاربری یا آدرس ایمیل جدیدی دریافت خواهید کرد. هنگام ایجاد حساب Google خود، کم و بیش با هر آدرس ایمیلی که انتخاب می کنید گیر کرده اید، بنابراین اگر فکر می کنید ممکن است بخواهید تغییر اساسی ایجاد کنید، این را در نظر داشته باشید. در غیر این صورت، تغییر دادن نام حساب گوگل شما آسان است.

می توانم رمز عبور خود را در جیمیل عوض کنم؟

بله، و به شدت توصیه می شود که این کار را هر چند ماه یکبار انجام دهید تا از دسترسی کاربران غیرمجاز به حساب شما جلوگیری شود. چه به دلایل امنیتی گذرواژه خود را عوض کنید و چه فقط به دلیل اینکه فراموش کرده اید رمز عبور خود را بازنشانی می کنید، عوض کردن رمز عبور جیمیل بسیار راحت است.

جستجو مطالب
جستجو کردن
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آدرس:

رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت

شماره تماس:

09362096232

پست الکترونیک:

info@designmoj.com

ثبت نام یا ورود
همین الان، اطلاعات خود رو وارد کنید و وارد سایت شوید