اکستنشن های گوگل کروم

اکستنشن

اکستنشن های گوگل کروم   چیست؟

افزونه‌های Google Chrome به برنامه‌هایی گفته میشود که می‌توانند به جهت تغییر عملکرد مرورگر در کروم نصب شوند که شامل افزودن ویژگی‌هایی جدید به کروم یا عوض کردن رفتار موجود خود برنامه برای آسان تر کردن آن برای استفاده کاربر است.

نمونه هایی از نوع عملکردی که یک برنامه اکستنشن های گوگل کروم می تواند به Chrome اضافه کند عبارتند از:

  • جلوگیری از نمایش تبلیغات
  • بهینه سازی استفاده از حافظه به طوری که کروم بهتر و کاربردی اجرا شود
  • اضافه کردن لیست‌ یادداشت‌ها به کروم
  • مدیریت رمز عبور
  • کپی کردن متن از سایت را آسان تر می کند
  • از حریم خصوصی خود محافظت کنید و مرور وب را ایمن تر کنید.

همانطور که می بینید، برنامه های اکستنشن های گوگل کروم  طیف گسترده ای از عملکردهای اضافی را ارائه می دهند تا بتوانید وظایف را آسان تر انجام دهید یا از وب سایت هایی که بازدید می کنید بهره بیشتری ببرید.

متأسفانه، در حالی که اکثر برنامه‌های اکستنشن های گوگل کروم  مفید هستند، برخی از توسعه‌دهندگان هستند که افزونه‌هایی ایجاد می‌کنند که رفتار کروم را به شیوه‌ای منفی تغییر می‌دهند.

برای مثال، توسعه‌دهندگان ابزارهای تبلیغاتی مزاحم ممکن است بدون اجازه شما افزونه‌های Chrome را نصب کنند که تبلیغات را به صفحات وبی که در حال مشاهده آن هستید تزریق می‌کنند، ارائه‌دهنده جستجوی شما را به سایتی تحت کنترل خود تغییر می‌دهند، صفحه برگه جدید را تغییر می‌دهند یا صفحه اصلی شما را میدزدند.

نمونه ای از یک افزونه مخرب به نام Search-NewTab که تبلیغات را تزریق می کند را در تصویر زیر مشاهده می کنید. ناگفته نماند که همیشه باید پسوندهای مخرب گوگل کروم را در صورت برخورد با آنها حذف کنید.

نمونه ای مخرب از یک برنامه اکستنشن های گوگل کروم :

 

چگونه از اکستنشن های گوگل کروم استفاده می کنید؟

نحوه استفاده از افزونه های Google Chrome به برنامه افزودنی خاص بستگی دارد. برخی از برنامه های افزودنی در پس زمینه کار می کنند و وظایف خاصی را به صورت خودکار انجام می دهند. وقتی روی یک صفحه وب کلیک راست می‌کنید، برنامه‌های افزودنی دیگر گزینه‌های منو را به منو اضافه می‌کنند.

روی منوهای زمینه کلیک راست کنید:

افزونه افزودن گزینه‌ها به منوی کلیک راست

اکثر برنامه های افزودنی همچنین نمادهای کوچکی را در سمت راست فیلد آدرس در مرورگر اضافه می کنند. برای دسترسی به عملکرد برنامه افزودنی می توان روی این نمادها کلیک یا راست کلیک کرد.

نمونه ای از آیکون های افزونه را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

اکستنشن کروم

از کجا می توانم برنامه های اکستنشن های گوگل کروم  را برای نصب پیدا کنم؟

در حالی که برخی از توسعه دهندگان دانلود مستقیم برنامه های افزودنی خود را ارائه می دهند، بهترین مکان برای نصب افزونه Chrome از فروشگاه وب کروم است .

فروشگاه وب کروم

برای استفاده از فروشگاه، به سادگی یک افزونه را با کلمه کلیدی جستجو کنید یا دسته های فهرست شده در فروشگاه را مرور کنید. مهم است که هنگام نصب برنامه‌های افزودنی مراقب باشید، زیرا هرچه افزونه‌های بیشتری نصب کنید، Chrome از حافظه بیشتری در رایانه شما استفاده می‌کند.

 بنابراین، فقط افزونه ای را که قصد استفاده از آن را دارید نصب کنید.

علاوه بر این، مهم است که قبل از نصب یک برنامه افزودنی، بررسی های آن را بخوانید. این به این دلیل است که بسیاری از آنها به درستی کار نمی کنند یا فقط برای تغییر موتور جستجو، صفحه شروع یا صفحه برگه جدید شما طراحی شده اند. از این نوع اکستنشن ها باید اجتناب شود.

برخی از بهترین اکستنشن های گوگل کروم  کدامند؟

افزونه‌های کروم بسیار خوب وجود دارد که فهرست کردن همه آنها غیرممکن است. با این اوصاف، برخی از برنامه‌های افزودنی وجود دارند که عملکردهای بسیار مورد نیاز، امنیت بهتر و بهینه‌سازی عملکرد کروم را ارائه می‌کنند.

در زیر لیستی از افزونه هایی که توصیه می کنیم در کروم نصب شوند، آمده است.

برخی از بهترینهای اکستنشن های گوگل کروم

  • وسعتExtensity :

Extensity یک مدیر برنامه افزودنی است که به شما امکان می دهد برنامه های افزودنی را در صورت نیاز به سرعت فعال و غیرفعال کنید.

معمولاً نمی‌خواهید اکستنشن های زیادی نصب کنید، مخصوصاً آنهایی که استفاده نمی‌کنید، زیرا حافظه مورد استفاده کروم را افزایش می‌دهند. با Extensity، می‌توانید به سرعت برنامه‌های افزودنی را در مواقعی که به آن‌ها نیاز دارید فعال کنید و در صورت نیاز غیرفعال کنید.

LastPass: مدیر رمز عبور رایگان

LastPass یک مدیر رمز عبور است که به شما امکان می دهد در هر سایتی که بازدید می کنید از رمزهای عبور منحصر به فرد استفاده کنید، بدون اینکه هیچ یک از آنها را به خاطر بسپارید.

با توجه به تعداد سایت هایی که هک می شوند، برای همه مهم است که برای هر سایتی که بازدید می کنند از رمزهای عبور سخت و منحصر به فرد استفاده کنند. این افزونه دستیابی به این فرآیند را بسیار ساده تر می کند.

تعظیم کننده بزرگ Great Suspender:

Great Suspender یک افزونه کروم سبک وزن است که به کاهش ردپای حافظه کروم برای کاربرانی که دوست دارند تعداد زیادی تب به طور همزمان باز باشد کمک می کند. این برنامه افزودنی به طور خودکار هر برگه را در حالی که فاویکون و متن عنوان آن را حفظ می کند، بارگیری می کند.

یک برگه را می توان با کلیک کردن در هر نقطه از صفحه در صورت نیاز بازیابی کرد. این کار تعداد عناصر dom را در صفحه کاهش می‌دهد و تضمین می‌کند که حافظه نشت یا جاوا اسکریپت بیش از حد اجرا نمی‌شود.

معتبر: Authy

پسوند Authy تولید کدهای مورد نیاز برای احراز هویت دو مرحله ای را آسان می کند.

تمرکز پنجره جدید Chrome

برنامه اکستنشن های گوگل کروم  Chrome New Window Focus چندین سال است که تلاش می‌کند تا باگ موجود در Chrome را برطرف کند:

 وقتی یک پنجره کروم جدید باز می‌شود، گاهی اوقات تمرکز نمی‌شود و پشت پنجره‌های دیگر باقی می‌ماند. این برنامه افزودنی سعی می‌کند روی هر پنجره‌ای که به تازگی ایجاد شده است، فوکوس کند.

CryptUp: رمزگذاری جیمیل با PGP

CryptUp ارسال ایمیل رمزگذاری شده PGP از طریق Gmail را بسیار آسان می کند. برای هر کسی که نگران استراق سمع افراد از ارتباطات خود است، اما نمی‌خواهد با پیچیدگی راه‌اندازی PGP مقابله کند، این یک برنامه افزودنی عالی برای استفاده است.

Lazarus بازیابی فرم:

یکی از آزاردهنده ترین چیزها زمانی است که یک فرم طولانی را پر می کنید و سپس پنجره مرورگر را به طور تصادفی می بندید یا برنامه قبل از ارسال آن از کار می افتد. Lazarus یک برنامه اکستنشن های گوگل کروم  است که آنچه را که تایپ می کنید در فرم ها ضبط می کند تا بتوانید بعداً دوباره آن را بازیابی کنید.

جستجو مطالب
جستجو کردن
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آدرس:

رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت

شماره تماس:

09362096232

پست الکترونیک:

info@designmoj.com

ثبت نام یا ورود
همین الان، اطلاعات خود رو وارد کنید و وارد سایت شوید