الگوریتم های اینستاگرام

algoritminsta

الگوریتم های اینستاگرام چیست؟

از زمانی که اینستاگرام از فید زمانی کلاسیک خارج شد، الگوریتم‌های IG به موضوع بحث‌ها و بحث‌های متعددی تبدیل شدند.

اینستاگرام دائما در حال پیشرفت است. همین سال گذشته، فیس بوک ویژگی جدید فروشگاه را معرفی کرد که به کاربران شبکه های اجتماعی اجازه می دهد تا کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کنند و محصولات (حتی بدون وب سایت) را در فیس بوک و اینستاگرام بفروشند.

با این حال، این تنها ویژگی اینستاگرام نیست که تغییر کرده است. اخیراً اینستاگرام بهبودهای زیادی را در الگوریتم IG معرفی کرده است. به مدیریت و سازماندهی فید خود ادامه می دهد تا محتوای مرتبط تری را به کاربران خود ارائه دهد.

الگوریتم های اینستاگرام چیست؟

    اینستاگرام از الگوریتم‌ها، طبقه‌بندی‌کننده‌ها و فرآیندهای مختلفی استفاده می‌کند که هر کدام هدف خاص خود را دارند. هر بخش از برنامه – Feed، Explore، Reels  – از الگوریتم خاص خود استفاده می کند که متناسب با نحوه استفاده افراد از آن است.

جدیدترین الگوریتم های اینستاگرام یک سیستم بسیار پیچیده است که برای نحوه یافتن محتوا توسط کاربران در سراسر پلتفرم طراحی شده است.

 در ابتدا، الگوریتم IG به سادگی از یک الگوی زمانی پیروی می کرد. شما ابتدا جدیدترین پست‌ها را در فید خود می‌بینید بدون اینکه هیچ عامل دیگری نقشی داشته باشد.

الگوریتم IG تحت تأثیر چندین فاکتور رتبه‌بندی قرار می‌گیرد که باعث می‌شود فید هر کاربر متناسب با استفاده‌اش و آنچه که اینستاگرام فکر می‌کند دوست دارد ببیند… کاملاً تحت‌اللفظی است.

اینستاگرام در تلاش برای بهبود شفافیت در سال ، الگوریتم IG را برای سازماندهی محتوا در فیدهای کاربران شکسته است.

الگوریتم های اینستاگرام چگونه کار می کند؟

نوع محتوایی که اینستاگرام در فید کاربر نمایش می دهد (اعم از پست تصویر، چرخ و فلک، قرقره، IGTV یا در صفحه کاوش) عمدتاً بر اساس شش سیگنال رتبه بندی است.

1. علایق

اینستاگرام به کاربران خود محتوایی را نشان می دهد که آنها با در نظر گرفتن رفتارها و علایق خود به شدت با آن درگیر خواهند شد. به طور مثال، اگر کاربر همیشه ویدیوها و عکس‌های مربوط با غذا را مشاهده کند، نظر بدهد و یا لایک کند، اینستاگرام محتوای مشابهی را در فید او ارائه میدهد.

2. روابط با سایر کاربران

الگوریتم های اینستاگرام تعامل بین چندین کاربر را شناسایی می کند تا بفهمد که کاربران بیشتر دوست دارند کدام محتوا را ببینند. اگر کاربر دائماً پست‌های سازنده خاصی را لایک کند و روی آن نظر بگذارد، آن کاربر به احتمال زیاد محتوای آن خالق خاص را در فید خود مشاهده خواهد کرد.

3. فراوانی استفاده از اینستاگرام

فرکانس مربوط به تعداد دفعات حضور شما در برنامه است. بر اساس زمان صفحه نمایش شما، اینستاگرام پست ها را در فید شما سازماندهی می کند. اگر زمان کمی را در برنامه صرف می‌کنید، به شما نشان می‌دهد که فکر می‌کند چه چیزی را پس از مدتی دوست دارید.

 اگر زمان زیادی را صرف استفاده از برنامه می کنید، فید شما ممکن است زمانی بیشتر باشد زیرا اینستاگرام می خواهد بهترین و جدیدترین پست ها را به شما ارائه دهد و بهترین پست ها را از آخرین بازدید شما به شما نشان دهد.

4. استفاده

فیدهای کاربران مشتاق اینستاگرام به احتمال زیاد با محتوای متنوع تری پر می شود زیرا الگوریتم های اینستاگرام اینگونه عمل می کند. اگر فید بزرگی را دنبال می‌کنید، لازم نیست نگران تمام شدن ایده‌های آنها برای نمایش پست‌ها در فید خود باشید

4. استفاده

فیدهای کاربران مشتاق اینستاگرام به احتمال زیاد با محتوای متنوع تری پر می شود زیرا الگوریتم اینستاگرام  اینگونه عمل می کند. اگر تعداد زیادی از سازندگان را دنبال می کنید، لازم نیست نگران تمام شدن ایده های آنها برای نمایش پست ها در فید خود باشید.

    با استفاده از فرکانس بالاتر، الگوریتم های اینستاگرام اطلاعات بیشتری برای نمایش محتوای مرتبط در فید کاربر خواهد داشت.

5. تعداد دنبال کنندگان

اینستاگرام تعداد صفحات/حساب‌ها/سازندگانی را که دنبال می‌کنید یادداشت می‌کند تا پست‌های مختلف را در فید شما اولویت‌بندی کند. وقتی تعداد زیادی از سازندگان را دنبال می‌کنید، ممکن است پست‌های کمتری از افراد خاص وجود داشته باشد. همه چیز به این برمی گردد که چقدر با حساب هایی که دنبال می کنید درگیر می شوید.

    دنبال کردن اکانت های بیشتر به اینستاگرام این فرصت را می دهد که از بین محتوای بیشتری انتخاب کند. هرچه تعداد اکانت‌های اینستاگرام بیشتری را دنبال کنید، پست‌های بیشتری را از دست خواهید داد.

6. بهنگام بودن

اینستاگرام از شما می خواهد که از روندها و فصول به روز بمانید. بعید است که در ژانویه پستی با موضوع هالووین ببینید. به احتمال زیاد پست پرطرفدار را در بالای فید خود خواهید دید.

اینستاگرام به موقع بودن یک پست را بررسی می کند تا مشخص کند که آیا همچنان به علایق کاربر مرتبط است یا خیر. اینستاگرام تضمین می کند که فید هر کاربر با محتوای به موقع پر می شود زیرا پست های جدید برای افراد ضروری تر است.

الگوریتم های اینستاگرام چگونه پست‌های فید را رتبه‌بندی می‌کند؟

اینستاگرام برای توضیح اینکه چگونه عوامل کلیدی بر محتوای ظاهر شده در فید تأثیر می‌گذارند، جزئیات بیشتری را ارائه کرده است. اگر می‌خواهید بدانید الگوریتم های اینستاگرام برای پست‌های فید چگونه کار می‌کند؟

 در اینجا این عوامل حیاتی مورد استفاده در جدیدترین الگوریتم های اینستاگرام است. این عوامل به ترتیب اهمیت فهرست شده اند عبارتند از:

اطلاعات درباره پست

این شامل میزان پرطرفدار بودن یک پست، تعداد لایک‌هایی است که دریافت کرده است، زمان انتشار آن، از کجا پست شده است، و مدت زمانی که یک پست ویدیویی تمایل دارد ادامه یابد.

اطلاعات درباره بنیانگذار محتوا

این شامل میزان هیجان‌انگیز یا ارزشمند بودن سازنده برای کاربر و میزان تعامل سازنده در چند هفته گذشته است.

اقدام کاربر

اینستاگرام متوجه می‌شود که کاربر ممکن است از فعالیت‌های اخیر خود چه چیزی را ببیند، مانند تعداد پست‌هایی که لایک کرده است.

تاریخچه کاربران از تعامل با سازنده محتوا

این سیگنال نشان می دهد که کاربر چقدر علاقه مند به دیدن پست های یک خالق خاص است. اگر کاربر و سازنده در مورد پست های یکدیگر نظر داده باشند، می تواند یک تصویر باشد.

در اینجا پنج تعاملی است که اینستاگرام هنگام جستجوی محتوایی که باید در فید کاربر ظاهر شود مشاهده می کند. اینستاگرام می بیند که یک کاربر چقدر احتمال دارد

  • چند ثانیه را روی پست صرف کنید
  • در مورد پست نظر دهید
  • درست مثل پست
  • حفظ/ذخیره پست
  • بر روی عکس نمایه مربوط با پست ضربه بزنید

موارد استثنایی وجود دارد که الگوریتم های اینستاگرام فاکتورهای دیگری را در نظر می گیرد:

  • فید شما از نمایش تعداد زیادی پست پشت سر هم توسط یک شخص جلوگیری می کند.
  • هر محتوای اینستاگرام که با دستورالعمل های انجمن مطابقت نداشته باشد حذف می شود.
  • وقتی دائماً اطلاعات نادرست ارسال می کنید، اینستاگرام نمایش همه محتوای شما را در فیدهای کاربران سخت تر می کند.

الگوریتم های اینستاگرام در استوری نیز کار می کند؟

استوری های اینستاگرام در ابتدای فید کاربران ظاهر می شود. الگوریتم های اینستاگرام در استوری تضمین می‌کند که آخرین استوری‌ها را از حساب‌هایی که بیشتر با آنها درگیر هستید مشاهده کنید.

 می‌توانید از طریق لایک‌ها، نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها، ذخیره‌ها، برچسب‌گذاری در عکس‌ها و غیره درگیر باشید.

زمانی که بازاریابی اینستاگرام را به تازگی شروع کرده اید، باید به ارسال استوری توجه بیشتری داشته باشید. ارسال داستان به طور مداوم یک راه عالی برای دستیابی به مخاطبان و ارائه پیام شما است.

کاربران اینستاگرام روزانه استوری های خود را مرور می کنند (زیرا استوری ها تنها 24 ساعت طول عمر دارند). از این رو، انتشار مداوم تنها راهبرد برای جلب توجه بیشتر است. این همچنین تضمین می کند که هم بینندگان و هم سازندگان روزانه در اینستاگرام فعال می مانند.

استفاده از موقعیت مکانی و هشتگ ها در استوری های خود آن را برای دسترسی بهتر بیشتر بهبود می بخشد.

جدول زمانی ارسال نیز بر الگوریتم های اینستاگرام در استوری تأثیر می گذارد. جدیدترین و تازه ترین استوری های ارسال شده در خط مقدم فید کاربر ظاهر می شود. از این رو شما باید به پست کردن استوری ها در زمان های مختلف روز ادامه دهید تا اینکه همه استوری ها را یکجا ارسال کنید.

اینستاگرام به طور مداوم ویژگی های جدیدی را برای افزودن به استوری ها ارائه می کند. به عنوان یک خالق، باید از این ویژگی ها نهایت استفاده را ببرید تا مخاطبان خود را به محتوای خود علاقه مند نگه دارید. از ویژگی نظرسنجی برای درک ترجیحات مخاطبان خود یا دریافت بازخورد آنها استفاده کنید.

وقتی در اینستاگرام لایو می‌شوید، استریم شما به اولین نقطه در ردیف استوری‌ها منتقل می‌شود. همچنین به محض شروع پخش زنده به فالوورهای شما اطلاع داده می‌شود و به آنها اطلاع می‌دهد که زنده پخش کرده‌اید و باید به شما بپیوندند.

جستجو مطالب
جستجو کردن
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آدرس:

رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت

شماره تماس:

09362096232

پست الکترونیک:

info@designmoj.com

ثبت نام یا ورود
همین الان، اطلاعات خود رو وارد کنید و وارد سایت شوید