آخرین دستاورد های متاورس✨🦾🤖

 قبل از این که به سراغ معرفی چند مورد از آخرین دستاورد های متاورس برویم کمی راجع به کلمه متاورس توضیح دهیم.

متاورس، تقریباً همه این کلمه را از جایی شنیده اند. این می تواند از یک فیلم علمی تخیلی باشد یا از روزنامه این روزها باشد. آیا این یک بازی واقعی است یا فقط یک بازی ویدیویی محبوب؟

همه در مورد آن صحبت می کنند، از ستاره های پاپ گرفته تا مدیران سرمایه گذاری بزرگ در سراسر جهان.

اما متاورس دقیقا چیست؟

به طور کلی، این اصطلاحی است که شامل واقعیت مجازی می‌شود که با حضور یک دنیای مجازی مشخص می‌شود که حتی زمانی که شما به طور فعال «بازی» را مانند Fortnite انجام نمی‌دهید، به وجود خود ادامه می‌دهد.

در حال حاضر، به معنای رمزنگاری کلمه ، یک دنیای مجازی ایجاد شده است که روی یک بلاک چین وجود دارد و بر اساس اصول یک شبکه بلاک چین کار می کند.

آخرین دستاورد های متاورس:

1. AXIE INFINITY (AXS)

اولین موردی که از آخرین دستاورد های متاورس معرفی می‌کنیم Axie Infinity  است که یک بازی ویدیویی آنلاین مبتنی بر توکن غیرقابل تعویض است که توسط Sky Mavis در مارس 2018، یک استودیوی بازی ویتنامی توسعه یافته است.

این محبوب ترین و بهترین پروژه های رمز نگاری از آخرین دستاورد های متاورس برای اقتصاد درون بازی خود است که از رمزارزهای مبتنی بر اتریوم (ERC-20) استفاده می کند.

بازیکنان Axie Infinity می‌توانند NFT‌هایی را جمع‌آوری و ضرب کنند که نشان‌دهنده حیوانات خانگی دیجیتال معروف به(Axis) است. این به اصطلاح حیوانات خانگی را می توان در بازی پرورش داد و به جنگ با یکدیگر درآورد.

یکی از مدل‌های درآمدی Sky Mavis شامل دریافت کارمزد تراکنش 4.25 درصدی از بازیکنان هنگام معامله Axies در بازار آن است.

. Axie Infinity از آخرین دستاورد های متاورس که به‌طور باورنکردنی محبوب شد، به‌ویژه زمانی که کووید-19 رخ داد و این راهی برای افرادی شد که شغل خود را از دست دادند تا درآمد خوبی را فقط با انجام یک بازی به دست آورند.

با این حال، مشکلاتی داشته است. همین چند ماه پیش، در مارس 2022 هکرها شبکه Ronin را به خطر انداختند و تقریباً 620 میلیون دلار توکن های AXS و ETH را از این پروژه سرقت کردند.

این ضربه بزرگی برای سهامداران، سرمایه گذاران و بازیگران بود و منجر به از دست دادن اعتمادشان شد ، که در نمودارهای قیمت نیز مشهود بود.

این ارز تقریباً 92 درصد از ارزش خود را نسبت به اوج خود در نوامبر 2021 از دست داده است. این به طور قابل توجهی بدتر از سایر ارزهای دیجیتال اصلی است.

2. دسنترالند (مانا)

Decentraland از جمله آخرین دستاورد های متاورس است که یک جهان مجازی سه بعدی بر مبنای مرورگر است. کاربران در Decentraland می توانند با استفاده از توکن بومی آن، MANA که بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می شود، قطعات مجازی زمین را در پلتفرم به شکل NFT خریداری کنند.

این بازی که جزو آخرین دستاورد های متاورس است ،توسط Ari Meilich و Esteban Ordano ساخته شد و از سال 2015 در دست ساخت قرار گرفت و سرانجام در فوریه 2020 راه اندازی شد. توسط یک شرکت غیرانتفاعی به نام Decentraland Foundation نظارت می شود.

با این حال، توکن آن در طول رونق بزرگ ICO(عرضه اولیه سکه) در سال 2017 راه اندازی شد و توانست 26 میلیون دلار جمع آوری کند.

در طول دوره صعودی اخیر 2021، و حتی در اوایل سال 2022، برندهای بزرگ در پروژه های رمزنگاری متاورس Decentraland ظاهر شدند یا “املاک” را در آن خریدند.

این رمز بومی است، MANA یکی از سکه‌هایی بود که سریع‌ترین افزایش قیمت را نشان داد، زمانی که فیس‌بوک در 28 اکتبر 2021 اعلام کرد که نام شرکت مادر خود را به متا تغییر می‌دهد و قصد دارد وارد محیط متاورس شود. اما از آن زمان تاکنون در مسیر نزولی بوده و از زمان اوج خود بیش از 86 درصد از دست داده است.

3. جعبه شنی

Sandbox یکی از آخرین دستاورد های متاورس است که نسبت به سایر پروژه های متاورس مبتنی بر بلاک چین در بازار ارزهای دیجیتال سابقه کمی قدیمی تر دارد.

این بازی در ابتدا به عنوان یک بازی دوبعدی جهان باز sandbox برای اولین بار برای دستگاه های iOS در می 2012 و برای اندروید سال بعد منتشر شد. این بازی در ابتدا توسط Pixowl توسعه یافت اما بعداً توسط Animoca Brands در آگوست 2018 خریداری شد.

بلافاصله پس از خرید، آنها تمرکز خود را به سمت یک نسخه مبتنی بر بلاک چین سه بعدی از بازی معطوف کردند. این نسخه جدید به کاربران امکان ساخت، خرید و فروش آثار درون بازی را به عنوان NFT می داد.

نسخه بتای The Sandbox Marketplace در آوریل 2021 راه اندازی شد و به کاربران امکان می داد NFT های درون بازی را از 46 هنرمند خریداری کنند. در آن زمان، The Sandbox با برندهایی مانند The Smurfs، CryptoKitties و Shaun the Sheep شراکت داشت.

بعداً در سال 2021، شراکت با The Walking Dead را اعلام کرد و اسنوپ داگ خواننده رپ. این موضوع سندباکس را به یکی از بهترین پروژه های رمزنگاری از آخرین دستاورد های متاورس در سال 2022 تبدیل کرد.

نماد بومی آن، SAND در میان علاقه مندان و معامله گران به طور یکسان مورد علاقه بوده است. در تمام سال 2021 عملکردی باورنکردنی داشت، به خصوص بین اکتبر و نوامبر که در طول یک ماه بیش از 800 درصد رشد کرد. و مانند سکه های دیگر، این نیز قربانی فشارهای نزولی گسترده تر بازار شد و از آن زمان تاکنون در حال سقوط بوده است.

4. APECOIN (APE)

APECOIN  از آخرین دستاورد های متاورس که در 17 مارس 2022 راه اندازی شد یکی از جدیدترین سکه های متاورس است که وارد فضای کریپتو شده است، اما به معنای واقعی کلمه صنعت را طوفانی کرده است.

بلافاصله پس از راه‌اندازی و عرضه به دارندگان BAYC NFT، خالق مجموعه Bored Ape Match Club NFT – Yuga Labs اعلام کرد که یک پروژه رمزنگاری متاورس را راه‌اندازی می‌کند که با توکن ApeCoin اجرا می‌شود.

این خبر که در اواخر آوریل 2022 منتشر شد، ارزش توکن را منجنیق کرد و برای مدتی به بزرگترین سکه متاورس از نظر ارزش بازار تبدیل شد.

با این حال، از آن زمان تاکنون بیش از 83 درصد کاهش یافته است و طبق Coinmarketcap، اکنون سومین سکه بزرگ متاورس از نظر ارزش بازار است.

 برخی از نکات مثبت این سکه متاورس خاص این است که اکنون توسط یک DAO اداره می شود و هر کسی که این سکه را در اختیار دارد می تواند رأی خود را در مورد تصمیمات حاکمیتی مربوطه به صندوق بیندازد.

از نظر کاربرد، ApeCoin اهداف بسیاری را در اکوسیستم ایجاد شده توسط Yuga Labs انجام می دهد. جدا از شرکت در DAO، به دارندگان امکان دسترسی به بازی ها، رویدادها، کالاها و خدمات انحصاری را نیز می دهد. همچنین به دلیل داشتن توکن ERC-20 می‌توان از آن برای پرداخت از طریق بلاک چین اتریوم استفاده کرد.

5. سکه ENJIN (ENJ)

Enjin Coin یک توکن مبتنی بر اتریوم است که جزو آخرین دستاورد های متاورس می‌باشد و می‌توانید از آن برای خرید دارایی‌ها در چند متاورژن مرتبط با اکوسیستم Enjin استفاده کنید.

وب سایت آنها مجموعه ای از بازی های مبتنی بر بلاک چین را لیست می کند که به اکوسیستم Enjin مرتبط هستند. این به شما امکان می‌دهد NFT و سایر کلکسیون‌ها را از آن بازی‌های بلاک چین بخرید و آن را به یکی از برترین پروژه‌های رمزنگاری متاورس در سال ۲۰۲۲ تبدیل می‌کند.

سکه انجین که جزو آخرین دستاورد های متاورس است، علی‌رغم موارد استفاده چند شاخه و پیشرفت‌های پروژه خوب، این سکه نیز قربانی نشانه‌های نزولی گسترده‌تر بازار بوده و بیش از 90 درصد از ارزش خود را از زمان ATH خود از دست داده است.

 با این حال، اگر بازار گسترده تر بهبود یابد، با تقویت بخش NFT و متاورس، این سکه نیز مطمئناً بهبود خواهد یافت.

نتیجه

در نتیجه این مقاله که چند مورد از آخرین دستاورد های متاورس  را نام بردیم باید گفت همه ما می توانیم موافق باشیم که صنعت متاورس به طور کلی در مرحله بسیار نوپایی قرار دارد.

قبل از اینکه بتواند مشکلات دنیای واقعی را حل کند، به زمان بیشتری نیاز دارد تا ماهیت و تعریف بیشتری به دست آورد.

اما غیرقابل انکار است که Metaverse اتفاق بزرگ بعدی خواهد بود که اینترنت و نحوه عملکرد انسان ها در جهان امروز را متحول خواهد کرد. به همین دلیل است که شرکت های بزرگ میلیاردها دلار برای ساخت این فضای متاورس می ریزند.

جستجو مطالب
جستجو کردن
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آدرس:

رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت

شماره تماس:

09362096232

پست الکترونیک:

info@designmoj.com

ثبت نام یا ورود
همین الان، اطلاعات خود رو وارد کنید و وارد سایت شوید